Thursday 29 May 2008

adilkan...

deman lagi mlm ni..lepas mandi terus bergulung dalam comforter...tido kejap..ni bangun layan tc sambil baca ig kejap..luah yg terbuku didada..then nak sambung tido balik...panas betul badan...dari semalam masa kat kuantan aku dah rasa seram sejuk..

pagi tadi..aku kecewa dengan apa yang berlaku...seribu kebaikan bisa tertutup dengan hanya satu kesilapan...tapi sifat manusia..bila kita kata penting diri..kita pulak dikatakan tak memahami...tapi seperti apa yang aku rasa..tidak adil buat aku dengan apa yang aku alami sekarang...manusia mana yang lakukan sesuatu tidak mengharapkan balasan..sedikit sebanyak ia mahukan penghargaan..bukan tak ikhlas kerana mengharapkan balasan..tetapi bagi aku mudah..give n take..tu pun susah orang nak faham..sedangkan kita simpan duit dalam bank pun kita inginkan sebuah pelaburan yang menguntungkan...adakala kita meletak harapan tu di satu stage yang tinggi..tetapi tanpa kita sedari untuk menggapai awan bukan sekadar melepaskan layang layang terbang...

lewat petang..sekali lagi aku melihat...manusia disekeliling hanya menilai melalui apa yang mereka lihat tanpa menilai melalui apa yang telah kita buat ! sekadar melihat dan memperkatakan sesuatu itu satu proses yang amat mudah..

arriza : yes..aku kecewa dengan apa yang berlaku...

No comments: