Friday 23 May 2008

jujur..

kadang dalam kita cuba mencari apa yg kita hendak sebenarnya..kita sering terlupa pada realiti kehidupan..ada masa kita cuba menafikan realiti tersebut..ada masa kita menginginkan satu keajaiban berlaku dalam diri kita..

macam tu lah jugak aku ketika ini..ada masa aku rasa aku cukup kuat untuk menempuh sesuatu..tetapi hakikatnya aku terlalu lemah untuk itu..bertindak sendirian tanpa sokongan adalah terlalu sukar sebenarnya...dan hasil yang kita dapat sudah tentu 90% mengecewakan..tetapi bila suatu ketika aku rasa aku yakin..aku mampu..dan aku bersedia..dan apa yg aku fikir ..selepas aku lulus peringkat tersebut..aku akan terus berhijrah ke satu alam yang semestinya agak asing buat aku..bukan setakat itu..hijrah dari sudut semuanya..hanya hijrah yang mampu mengubah kita untuk berubah dari apa yang sedia ada..jika sekarang kita rasa selesa dgn itu..melalui hijrah ia semestinya berubah..tidak sama dgn sekarang..lebih baik atau semakin buruk..hanya ada 2 kemungkinan untuk ini...

people never know how special someone is until they leave..but maybe sometimes its important to leave, so they are given that chance to see how special that someone really is...kan...

berjuang sendirian menempuh hidup...bunyi terlalu sukar..tetapi sebenarnya mmg kita sendirian..apa yg ada disekeliling hanya peneman... ntahlah...kadang aku terlalu bosan dgn apa yang aku lalui sekarang...kan best kalau ada someone boleh cakap..
and I'm still here..waiting here..to catch you if you fall..I don't know why I care so much when I shouldn't care at all...itu namanya keabaijan ..bila kita berada dalam situasi skrg tiba tiba seseorg dtg hulurkan tangan..



layan perasan jap..aku suka lagu radja ni..jujur..banyak lagu indon aku minat..tapi lagu radja ni antara yg aku tak jemu dengar selain dealova..lagu lagu dewa..ungu..lagu jujur ni..music arrangment dia best sangat masa part awal tu..keyboard dia..best..teringat pulak aku cikgu music kat AF yg selalu main keyboard time konsert tu..apa ntah nama dia lupa..dah lah comel amoi tu...aku dulu berangan nak jadi macam tu lah..masa dapat gred 8 kelas piona dulu ..lepas SPM aku cakap kat ma aku nak jadi komposer..nak sambung belajar dalam music..tak pasal satu family aku menjerit..adalah ala ala nyonya mansor dalam citer ibu mertuaku tu.." apa ahli music..pantang datuk nenek moyang aku ahli music..." uhuhuhuu..ma siap cakap..kalau aku ambil music dia mati nanti saperlah nak doakan kat dia..sebab lalai dgn music..kalau tak sekarang..aku rasa aku dah sama level dgn Ramli MS apa..ehehhe..masa dulu pun lepas SPM masa aku couple dgn mamat gitarist tu..sempat jugak aku buat 3 lagu dgn lirik sekali bagi kat dia..meletup pun lagu tu...kenangan tu...tahun lepas masa function kat kuantan..bos minta buat live show..cari tukang main piano tak jumpa..sempat lah aku tunjuk bakat terpendam aku..jadi bidan terjun..ok lagi..masih berbakat rupanya aku..ahahhaa

ntahlah..lepas family tak bagi aku buat music..aku pilih nak buat medic..sekali lagi ma menjerit..kata kalau aku buat medic..dah tentu aku jadi anak dara tua..sebab kawen lambat sambung belajar lama sangat..nak tak nak ikut lah aku dgn pilihan family..jadi kuli seperti apa yang ada sekarang...huhuhuhu..

pas ni nak lepak kat ***** sambil mengadap tasik melihat panorama alam...terbang duit aku smlm $245..brp mlm nak lepak ni...???? aku rasa lepas ni aku nak book tiket pegi jalan lah..lepas semuanya selesai..bulan june ni aku kena turun kuantan seminggu..mungkin lepas tu..

arriza : mengeluh lagi ??..tak..luahan jer...be strong....

No comments: