Wednesday 28 May 2008

maaf..ajaib..bebas..HI..

maaf..adakalanya maaf jadi terlalu murah tak der value bila ianya terlalu kerap dilafazkan..seolah tidak mendatangkan erti bagi penenerima maaf..tapi bagi pemohon..ianya mungkin bermakna walaupun terlalu kerap dan mungkin dgn erti kata lain dah jadi muka tembok..asyik minta maaf..kerana satu..tak mahu sesuatu kesilapan itu berpanjangan dan berterusan..so kemaafan diminta..walaupun kebarangkalian untuk melakukan kesalahan amat besar..

ajaib...aku sering mengharap keajaiban sering wujud dalam hidup aku..kadang otak terfikir..dapat kuasa mcm doraemon tu kan best...tapi apa yg terjadi ..keajaiban terlalu sukar untuk muncul dalam diri aku...sesuatu yg mustahil bila aku sering mengharapkan sesuatu...ntah bila keajaiban akan datang dalam diri aku..mcm sekarang..seminggu dua ni..penyakit aku datang balik..sampai satu ketika aku menggelupur tahan sakit..sebelum ni bila aku tak ambil peduli..tak sakit teruk pulak..bila aku stress...tension..terus dia menjadi...bila sakit mcm tu..mula otak aku cakap..kalau lah keajaiban tu muncul..alangkah indahnya..tak lah aku tanggung sorang...sama mcm tahun lepas..hari lahir aku...aku menantikan satu keajaiban yg akhirnya hanya khayalan jer bisa merealisasikan apa yg aku inginkan..Tuhan..berilah keajaiban itu...

bebas...jika ini jalannya...mengapa tidak..lihat saja burung...bebas kesana kemari..tapi itu burung..ini aku...

HI..nampak mudah..tapi sukar untuk melakukannya tanpa keikhlasan...diawal untuk mendapatkannya..kita tak akan segan silu untuk HI seseorang..tetapi bila tiba satu ketika..HI sudah tak bermakna...aku teringat tahun lepas masa aku attend satu meeting..sebelum tu best fren aku sms..aku bgtahu aku kena attend meeting dlm pukul 11..tiba pukul 11.30..aku dapat sms dari dia ..bunyi sms tu lebih kurang mcm ni..." sorry, i bukan nak kacau u..tapi i nk bgtahu dlm ramai ramai yg attend meeting tu u yg paling elegan.." ahahahha..gelak aku baca..so sweet...mudahkan untuk buat org tersenyum...tapi tak semua mampu melakukan...dan tak semua boleh menerimanya..walaupun best fren aku tu buat mcm mcm utk aku...aku masih susah nak berdepan dgn dia...see... :)..selalu mcm tu lah..kita tak akan dapat apa yg kita nak..but bersyukurlah dgn apa yg kita ada...naluri manusia..tak penah puas...

arriza : kadang aku kesian kat diri aku..aku selalu ketepikan diri aku demi untuk org lain...sampai satu ketika...hati telah letih....

No comments: