Tuesday 6 May 2008

ermmm...


yeahhh..untuk menambahkan sakit kepala aku..aku telah turut serta mengambil bahagian dalam program THE APPRENTICE anjuran IG..minggu pertama dah selesai..sekarang minggu kedua..aku tak nak luahkan pasal tugasan apa semua..InsyaAllah aku buat setakat yg termampu..tapi seperti biasa..aku tetap serius dalam apa jua perkara..tiada istilah main main dlm kamus hidup aku..

Tapi aku cukup perasan perangai aku..aku tak suka kerja berpasukan ni..dari dulu sampai aku dah kerja..aku senang buat apa apa sendiri..aku puas hati..kalau salah..aku tanggung sendiri..tapi kalau kerja berpasukan ni..org lain punya salah..kita pun kena tempias jugak..lupakan apprentice..aku nak citer benda lain sebenarnya...

semalam masa aku balik keja..selang 2 buah rumah aku..tiba tiba ada banner " house for sale "..terkejut jugak aku..sebab owner tu baru 2 bulan pindah..dia baru beli rumah ni..baru jer renovate..boleh tahan kos renovate dan beli..so aku pun parking jer kereta..jiran sebelah rumah aku tegur..lama tak nampak aku..tu lah org KL..jiran sebelah rumah pun lama tk nampak..balik tutup pintu..ehehehe..sekali makcik ni pun buka lah cerita..pasal rumah sebelah yg nak jual ni.. dia kata jiran sebelah kami tu kena cancer..kos perubahan boleh tahan lah jugak..jalan akhir..jual rumah...terkedu aku..ermm..aku pun tak sempat kenal yg mana satu..

tu ler..terfikir aku..jika kita tidak dapat apa yg kita miliki..sekurang-kurangnya bersyukur dgn apa yg kita ada...ermmm...aku ni selalu negative thinking..pikir yg mengarut ngarut..bila aku dengar cerita pasal jiran aku tu..aku termenung panjang..terus teringat arwah ma n baba..pasal cancer..

arriza : teringat ayat abg tahun lepas " biarkan kenangan indah itu hidup dalam diri kita bukan kita hidup dalam kenangan indah itu.."

No comments: