Friday 2 May 2008

memenatkan..

ari ni aku betul betul penat...sampai ofis pukul 11..sempat ambil pancake sekeping jer..dgn milo ais..dah lah penat semlam tak habis lagi..apabila aku habiskan masa dari pukul 2 sampai pukul 7 kuar shopping..dari baju smpai ke habis udang..sotong semua aku shopping..ehehhe..memang meletihkan..dah lah aku tak suka suasana yang riuh rendah...ramai org..aku lebih selesa kalau nak beli brg dapur kat cold storage..great eastern tu..sebab tak ramai org..dari bersesak dgn org ramai kat carrefour..giant..dah lah nk beratur panjang...ooo..tidak...tapi semalam aku gatal...aku turun giant hulu kelang..sebab aku nak singgah maybank...so aku belilah terus barang dapur kat situ..kesannya..kaki aku punyalah lenguh...balik mcm nak pengsan...

aku memang tak suka sesuatu yg buat aku tak selesa..seperti berpusu pusu..bersesak sesak...dulu aku rajin turun pasar basah ni..tapi lama lama aku dah tak sanggup..aku layan pasar tani jer..now aku layan cold storage jer ..rasa tak der org baru aku pegi giant or carrefour..nak makan pun mcm tu..aku cukup tak selesa makan di tempat yg terbuka ...ramai orang..sekali sekala aku boleh layan lepak kedai mamak..tu pun tengok dgn siapa aku pergi..tapi tidak untuk jadikan amalan..ehhehe..aku perlukan suasan yg tenang ..nyaman untuk menikamati makanan.. ehehhe

tadi..masuk jer ofis aku settlekan apa yg patut..memang tak sempat layan tenet langsung hari ni..tu yg balik jer ni..sampai rumah..benda pertama aku cari..laptop aku..terus gi TC..ehehehe..tadi kat ofis sempat aku tarik nafas 5 minit layan BJ..hangus duit aku semua..betullah..main tanpa perasaan ni susah nak dapat feel ..ehehhee..tak pasal aku kena order duit balik kt snif...huhuhu..ni semua bos aku punya pasallah..masuk ofis..datang bagi keja berlambak lambak kat aku..mana nak uruskan anak dia nak bertunang 2 minggu lagi..nak siapkan audit lagi..nak buat charity function june ni kuantan..semua humban atas aku..tahulah aku ni kuli jer pun.. tapi tadi nasib baik dia pandai bodek aku untuk buat semua tu..PA baru dia tolong apa yg patut jer...sampai pukul 3..kepala aku dah nak migrain..sebab perut kosong kut..aku pun suruh lah driver belikan burger king..buat keja sampai pukul 7 lebih..sampai aku cakap kat bos aku..sambung next week jer lah..sbb buat ari ni pun..esok semua ofis tutup...bos aku pulak jawab.."tahulah awak nak balik dah kan..tu awak cakap macam tu " ehehhehe... dia pun kesian kut tengok aku dah mcm nak tercabut kepala lutut ke hulu ke hilir...last dia kata oklah sambung monday..sib baik dia tak suruh sambung esok...lagi pun yg urgent semuanya dah setel...tinggal yg ciput ciput jer.. aku tahu perangai bos aku...segala benda yg berkaitan hal peribadi dia..mmg dia tak hrap org lain buat..aku lah mangsa dia...tapi tak per..walaupun penat..aku puas..

baik dalam kerja ke...dalam apa ke..aku punya perangai " never begin or accompolish".. ni pegangan aku...kalau aku dah mulakan sesuatu..aku akan pastikan benda tu mesti complete...tiada keja sekerat jalan..kalau nak buat sekerat jalan..jangan mulakan..ni perangai aku..kalau aku rasa aku tak sanggup nak buat keja tu..awal awal aku akan bagitahu..supaya serahkan keja tu kepada yang lebih berhak..aku akan bagi alasan untuk tidak buat perkara yg sememang nya aku rasa aku tak sanggup nak buat..jangan mulakan..

begitu juga dalam perhubungan..sedang kita berkawan..tiba sesuatu yang tidak diingini terjadi..aku akan pastikan..kalau perhubungan tersebut belum bermula jauh..baru setakat nak hidupkan enjin..ok aku akan tarik diri..aku tak akan teruskan..tapi kalau perjalanan kita dah separuh jalan..dah jauh..aku akan pertahankan selagi mampu walau apa sekali pun..selagi aku boleh mengalah..aku akan mengalah..demi sebuah perhubungan...selagi kekusutan tersebut boleh diungkai..aku sanggup...sebab ianya telah bermula dan mesti diteruskan...

dan disaat ni..aku nak mandi..baring ...badan dah terlalu letih...hati pun dah letih...kang mlm aku nak sambung layan tenet..aku nak cari lagu ilusi satu penantian..ben nathan..sampai skrg aku cari tak jumpa jumpa...aku minat lagu ni..puas aku surf sana sini..tak jumpa...yg aku jumpa lirik dia...

Saat ini aku rindu
Biar pun kau ada di depan ku
Saat-saat begini terluka hati ku
Ku pendamkan saja di jiwa ku

Saat ini kau dan aku
Hanya diam dan terus membisu
Sebak rasa dada ku kau buat begitu
Tahukah kau aku sayang pada mu

Kadangkala dapat ku rasakan
Hadirnya diri ku tidak diperlukan
Rasa duka mencengkam di jiwa
Ku nanti jawaban katakanlah sayang

Hingga kini ku menanti
Jawaban mu yang tiada pasti
Apakah kau takut untuk menyayangi
Atau pun terhadap ku kau benci

Hingga kini ku menanti
Jawaban mu yang tiada pasti
Saat-saat begini cuba kau fahami
Perasaan hati ku kepada mu
Semoga berakhir penantian ku


arriza: penantian suatu penyiksaan dalam suka dan duka..suatu dugaan bagi mereka yg menunggu..

2 comments:

Anonymous said...

all the best~ :D

arriza said...

aalim..tq bagi lagu tu... :)