Friday 12 January 2007

tinggal kenangan...

tadi aku jalan jlan di masjid india..cuci mata..seronok tengok panorama kat sini bila hari jumaat..lama aku tak singgah..selalu aku akan turun buat inai tangan..cari punjabi sut..cari pashmina..minat betul aku dgn benda benda mcm ni..penah zaman remaja aku buat keja giler..pakai sari nampak perut keluar dating..melopong bf aku tengok..balik umah..mak aku basuh baju tu terus sembunyi..ehehhe..dia kata jgn buat keja tak senonoh lagi..aku pun pelik..apa pasal aku minat dgn " keindiaan" ni..mak aku kata masa dia mengandung aku..dia minat tengok citer hindustan..dia minat kat sharmilla tangore pelakon hindustan tu (aku pun tak kenal saper minah ni ..) bila tengok muka sharmilla tangore ni..mak nanti usap aku yg ada dlm perut dia tu sambil bagitahu...keluar nanti biar muka macam ni taww..itu lah cerita mak aku..dan bila lahir aku lain pulak jadi..muka aku sebijik macam aci jual kacang putih kat opis bawah ni..kalau aku berdiri seblah orang kata anak dan mak..ahahahaha..penah masa kecil kalau aku bergaduh dgn abang no 2 aku..abang aku nanti bagitahu..aku ni anak pungut mak ambil kat aci jual bawang..lepas tu aku nangis nangis pegi kat mak mengadu..kalau time tu mak aku tengah masak..dia nanti datang dgn senduk marah kat abang aku..aku sememangnya rapat dengan abang no 2..walaupun beza kami jauh hampir 10 tahun..sehingga ibu meinggal dia lah tempat aku mengadu..selepas mak meninggal kami adik beradik jauh terpisah..abang aku pun ambil keputusan berhijrah dan angkara sesuatu kami adik beradik berpecah ..dgn dia suatu ketika dahulu ..kami boleh berbual apa sahaja berjam jam..abg aku ni bujang..sampai skrg tak kawin lagi..terkini aku di maklumkan kekasihnya dia meninggal akibat deman panas..tapi apakan daya masa memisahkan aku dan dia..aku tahu dia mesti sedang bersedih di saat ini..tapi keegoan mengatasi segalanya...masa kecil aku tak pandai sebut nama dia..arrie..aku panggil dia abg ayie..abg sulung aku sedari kecil dgn dunia dia..mungkin faktor umur yg membezakan aku dgn abg sulung..sebab tu aku tak rapat dgn dia.dan dalam adik beradik aku sorang jer yg kulit tak secerah dorang..abg ayie aku persis calon angkawan syeikh muzafar tu..kalau dulu aku kata aku pakai punjabi sut macam monisha koraila dalam citer mann tu..abg ayie akan kata..monisha koraila tidak tapi monisha gorrila ye..aku akan kejar dia satu rumah...sampai main sebur sebur air biar dia basah..aku akan ikut dia naik motor besar dia..kalau orang tanya..dia suruh aku mengaku aku ni awek dia..seronoknya dulu..tapi tu semua tinggal kenangan...

No comments: