Friday 12 January 2007

mon amour

smlm balik jer umah aku layan mutiara hati walaupun pening..lepas maghrib makan ubat aku terus tumbang..dgn baju tak salin..tak mandi aku tido sampai pukul 11..bangun je aku tengok ada sms dari adik macho aku sorang ni..ucapkan selamat hari persahabatan..aku pun tak tahu ada hari persahabatan selama ni..lepas reply..dia pun reply balik..aku mandi..sembahyang..aku keluar bilik..tengok hubby layan tv..aku tanya apa pasal tak gerak aku..dia kata tak per lah biar aku rilex tak sampai hati tengok aku sakit kepala..aku pegi dapur tengok dia dah siap masak..lauk simple tapi cukup menyelera kan..sambal tumis udang..sotong masak kicap..telur mata kerbau..ehhehe..aku tak mkn sayur..umah aku dah bertahun tak der sayur..di sebabkan aku tak makan sayur..suami aku pun terikut sekali ..kesian dia..bertuah aku dapat suami macam ni..dan minggu depan 15 /1..hari bermakna buat aku..suami dan dia..cinta hati kami..walaupun detik itu telah berlalu..namun tetap terpahat di ingatan hingga ke akhir hayat.. biarlah ia nya menjadi rahsia abadi..terima kasih TUHAN atas segalanya....walaupun masih byk kekurangan antara aku dan dia..tapi kekurangan itulah yang mematangkan kami dalam menjalani kehidupan bersama..dan kekurangan itulah yang membuat dia menjadi suami terbaik buat aku..untuk mencapai kesempurnaan kita hanya mampu berusaha ...walaupun kita tidak dapat memiliki apa yang kita hendak sekurang kurangnya bersyukurlah dengan apa yg kita ada..(ni kata kata forumer AKUMELAYU yg lama menghilang..kumel..walaupun ko dah lama tak der..apa yg ko cakap..ko pesan aku sentiasa ingat...) masih segar di ingatan ungkapan pertama selepas kami di akad ketika dia menyarungkan rantai di leher aku " i love u baby..today..tomorrow and forever.." muah satu kucupan di dahi aku...walaupun byk dugaan dan cabaran..sehingga pernah terkeluar di bibir dia.." aku mungkin mampu memiliki dirimu..tetapi aku tak mampu memiliki cintamu .." namun akhirnya cinta itu hadir jua...aku bersyukur..Ya Allah..berkatilah kami...dan jika dulu ..dia memberi seutas jam tangan kat aku terselit ungkapan berbunyi " bagaimana jarum jam itu berjalan tanpa henti sebegitulah juga kasih sayang abang pada iz tanpa jemu "..dan jam tu dah rosak..aku ingat dia tak nak ganti ..sekali masa kat langkawi ..dia gantikan dengan seutas jam tangan yg memang dah lama aku impikan ..tapi jam ni tak der jarum saat..aku kata kat dia dulu tanpa jemu skrg dah jemu ke..dia balas " walaupun jarum tu hanya berdua tapi dia tetap setia bersama kan..hilang satu pincang jam tu..so cari makna sendiri.."
itu lah suami ku..yang ada masa jiwang karat..ada masa..brutal tak bertempat..

No comments: