Thursday 11 January 2007

di petang ini..

aku masih lagi dlm bercuti ..bos aku dah selamat sampai kat hong kong..ari ni aku masuk opis ..cadang sekejap jer nak jenguk opis..sekali dah sampai ke petang..tadi aku cadang nak kuar..sekali aku layan bawang putih bawang merah dulu..sampai mata aku naik tersenguk senguk tahan mengantuk..bos tak der..aku pulak jadi bos..lepak kat bilik dia..sambil menonton sambil mengulor..sekali iklan sekali aku reply posting kat kool..line semput mcm org nazak..
elok habis jer ..ada pulak orang datang hantar diari kat aku...aku pun belek belek diari ni..best gak..lain dari yg lain..habis cuti satu dunia dia letak dlm tu..aku tengoklah..negara india..8 / 11 cuti diwali..perancis national day dia 14 /7..philippines Rizal Day 30 /12..italy victory day 7/11..wow..bertambah lagi ilmu aku..tak sia sia aku datang opis ari ni..dah puas aku belek diari ni..aku nak balik...mata aku dah mengantuk bangat..kalau aku tahan kang migrain aku naik pulak..bila migrain aku naik..kepala aku pening..bila kepala aku pening..jiwa aku kacau..bila kacau..aku mula tak boleh nak buat apa..terlantar bagaikan menunggu malaikat maut menjemput aku ...entahlah ...bila ingat sakit ni..aku teringat mak bapa aku yg kena kanser..aku dapat rasakan tak mustahil aku mewarisi mereka dalam bab ni..ajal maut ditangan tuhan..tapi tu lah..kalau ajal sampai kita tak boleh nak halang..macam arwah mak aku..masa sehari sebelum dia meninggal..dia bagitahu aku..umur dia masih muda dan banyak perkara yg dia belum selesai buat..tapi rasa macam tak lama jer di dunia..sekali esok memang ajal dia dah sampai..aku cuma berharap Allah peliharakan lah aku..bagi kekuatan untuk aku terus berdiri..kalau boleh biarlah aku pegi haji dulu sebelum mati..biarlah aku mati tanpa azab ..tidak melalui penderitaan yg teruk ...tidak menyusahkan orang.. dipermudahkan ajal aku..itu lah doa aku..

No comments: