Monday 15 January 2007

minggu lemau...

sabtu ..ahad aku memerap kat rumah memandangkan hubby keja. ahad petang adik angkat aku - waqas yg datang dari turkey hari tu ajak aku keluar...dia skrg tinggal di UM tumpang member dia dari arab. permohonan UIA dia ditolak..aku kesian kat dia..kelulusan dia dari turkey tak melayakkan dia untuk sambung belajar di UIA..sekarang dia masih tidak putus asa..aku suruh dia minta semua u yg ada kat KL ni..ari tu dia ajak aku makan makanan timur tengah kat Al-samer restaurant di bukit bintang..aku pun ikutlah..sekali makanan sampai..dia rasa makanan tu semua..dia kata tak sedap..habis semua makanan tu dia bawa pegi dapur..dia masak lain sambil dia ajar chef kat situ masak..nasib baiklah org arab ni berfikiran terbuka..kalau makan kat restaurant cina mau kena tetak agaknya...

aku pun ok jer lah..so petang semalam kami janji jumpa kat KLCC..aku ingat nak tengok pameran tamadun islam tu..sekali manusia punyalah ramai..nak masuk pun satu jam jer..aku pun cancel..akhirnya kami mkn kat situ jer..lepas sembang sembang aku pun hantar dia balik kat UM..seperti biasa ..setiap kali jumpa mesti ada benda yg dia perlukan dari aku..aku ni sebenarnya ATM dia..ehehehee..masa dia sampai dulu..dia tinggal kat hotel di chow kit..konon nak murah..baru hari kedua duduk..notebook dia hilang..hari ketiga dia kena samun..nasib baik duit tak byk masa tu..lepas insiden tu..dia suruh aku jaga duit dia..aku lah tukang pegang duit dia..dia serah kan kat aku bukan RM tapi USD..setiap minggu dia akan minta kalau perlu..berapa byk dia bagi ..kang aku cakap aku pulak kena samun ..ehehhe...aku dah anggap dia macam adik kandung aku sendiri...setiap kali dia pergi mana mana mesti dia bawa balik ole ole kat aku..baru ni dia pegi jumpa abg dia kat japan..satu beg barang dia beli kat aku masa di japan..siap dgn kimono untuk aku dan hubby...suami aku pun senang dengan dia..aku selalu cakap kenapa dia bersusah payah belikan barang untuk aku bila pergi mana mana...dia akan jawab..tak kisahlah kalau aku tak ingat dia..tapi dia sentiasa ingat aku dan suami walau di mana dia berada..sebab tu dia beli ole ole bila dia pergi mana mana..dari situ aku belajar..
ingatan untuk seseorang ada masa nya perlu di luahkan biar dia tahu kita sentiasa mengingati dia tak kira di mana kita berada...

entahlah hari ni aku berada di paras tak der mood..memandangkan hari ni aku baru masuk opis setelah lama cuti..ari ni aku mula buat keja seperti biasa..sebelum ni aku masuk opis tak buat keja..ahhahaha..colleague aku masih lagi cuti bersalin..awal bulan 2 baru masuk..kerja menimbun kat meja sepanjang peninggalan aku..tak der siapa nak tolong siapkan..ehehhehe
aku mesti siapkan semua keja ni sebelum bulan Feb..memandangkan awal Feb ..5/2 aku kena pergi selesai satu tugasan luar selama 3 minggu sehingga 25/2..aku pun tak pasti apakah tindakan aku ni betul..bos aku tak membebankan aku..tapi aku yg minta untuk disegerakan tugasan ni..memandangkan dlm tempoh 3 minggu tu aku boleh buat projek aku pulak..aku ingat nak selesaikan kerja aku dulu sebelum buat kerja bos aku ni..tapi rasanya kerja aku lebih penting dari segalanya..sekurang kurangnya sambil menyelam minum air..aku cuma berharap..apa yg aku buat ni tepat pada masanya..

cuma aku minta sekrang aku di kurniakan kesihatan yang sihat untuk buat semua benda ni..pendarahan dalam perut bulan lepas harap pulih sepenuhnya..walaupun sekarang sakit aku datang tak menentukan...aku tahu ..aku tak boleh tunjuk kelemahan aku ..walaupun kat opis semua tengok aku ok..tak ada apa..dalam hati siapa tahu..kat opis aku ni..sorrylah..dengan sorang pompuan pun aku tak bersembang kecuali colleague aku ..itu pun sebab aku nak suruh dia buat keja..bukan apa..aku memang tak percaya kat semua pompuan kat sini..umur dah peringkat veteran tapi perangai mengalahkan budak budak..orang tengok aku ..orang kata aku ni lembut..hakikatnya..di sebalik kelembutan tu..aku seorang pendendam..kenapa aku tak bercakap dgn warga perempuan veteran kat sini..sebab dendam kesumat yg belum lagi padam sampai skrg..teruk perangai aku..aku pernah bergaduh dgn seorang yg bergelar dato ' dr.************.sampai skrg dia main missed missed call dgn aku..walaupun benda tu dah 2 tahun berlalu..surat minta maaf dari dia pun dah berpucuk aku terima..macam macam dia buat untuk pulihkan hubungan kami..ahahahha kalah orang bercinta..tapi disebabkan pergaduhan tu bos aku pecat dia sebagai ALP.. hilang semua..kalau aku mula benci orang..perangai aku teruk..sebab tu aku tak nak benci orang..cukuplah sebelum ni...

teringat aku lagu casey..jangan ada benci..

No comments: