Thursday 11 September 2008

senyum....

aku ni seharian asyik tersenyum jer...walaupun banyak kerja nak kena settle..tapi byk perkara yg mencuit hati berlaku...dicampur dgn karenah member cyber yg sentiasa menghiburkan...

semalam aku minta En.A temankan aku ke bazar ramdhan di setiawangsa...sampai kat satu gerai jual rendang...aku berhentilah untuk beli rendang yg nampak agak menyelerakan...so..aku pun cakap kata minah yg jual tu..bagi satu...minah tu dgn muka masam mencuka terus ceduk beberapa senduk masukkan kedalam plastik...aku tengok agak banyak kuantiti dia...aku pun tanyalah..." berapa ringgit ni "...dgn wajah tak senyum...minah ni jawab kasar... "$5"...En.A pandang aku...dia tanya berapa..aku jawab lah 5 ringgit.. sekali En.A kata.."suka hati dia je nak letak harga..bukan nak tanya berapa nak..mcm nak teranjang jer humban dlm kuali panas tu..." aku ketawa...aku cakap " sabar...pasal pulak nak terajang..." En.A jawab " muka tu tak reti nak senyum...macam bagus...tahulah puasa...sure rendang tu tak sedap "...aku senyum jer lah dengar mamat ni membebel...

sekali dia bersuara lagi " susah sangat ke nak senyum...orang tengok muka pun syok kalau senyum jer..." aku balas...agaknya dia senyum tak cantik kut...tu dia malas nak senyum....mamat ni jawab lagi...dari muka tadi mcm cilambai...sabar jer lah aku jalan dgn mamat ni...ehhehehe

patutlah dalam islam sebut...senyum tu sedekah...hati yg panas pun boleh sejuk dgn hanya satu senyuman...macam terbaru...bos aku mengamuk bila ada satu benda berlaku...dia pandang muka aku...aku sekadar tersenyum...then bos aku jawab..." nasib baik awak senyum..."...ehehhee penah gak terkena...bila dia angin...kawan aku senyum...bos aku jawab pulak " senyum apa ?"...ahahaha

serba salah...senyum yg mendatangkan marah...senyum yg menenangkan org...senyum sendiri ?...tu aku...aku selalu senyum sendiri...peristiwa tgh mlm semalam pun buat aku tersenyum sampai skrg...sesuatu yg melucukan apabila terjadi sesuatu yg jadi bahan ketawa...nasib baik tu hanya terjadi kt aku...tidak melibatkan mana mana pihak...so dia buat aku ketawa sendiri

arriza : aku rindukan senyuman dia.....

No comments: