Thursday 25 September 2008

memaafkan bukan melupakan...?

"dia mengaku...mmg salah dia semalam...dia tak patut bertindak sebegitu...tetapi jika di awal dia dilayan elok...dah tentu keadaan tidak melarat sehingga dia bertindak sedemikian...dia menuntut sekelumit perhatian...tetapi tiada hasil yg dia dapat...maka hampa lah dia...dia menoleh ke belakang...ternyata hasil sebelum ini mmg mengecewakan...tetapi dia teruskan jua...dgn harapan dia akan mendapat hasil yg lumayan...jika tidak pun cukup untuk buat dia tersenyum...tetapi masih tiada sejalur senyuman di riak muka dia...yg ada hanya rintihan...mengapa aku tak boleh menikmati hasil seperti insan lain ? aku dah buat yg terbaik..tetapi mengapa aku masih begini..."

siapa dia ni ahhh....ntah...tapi aku baca sambungan dia...dia ni tak sedar...sebenarnya dia ada apa yg dia nak...tapi dia tak reti nak menilai...nantilah aku sambung bab dia ni...

aku teringat masa balik dari kerja tadi...dalam perjalanan pulang aku berbual dgn A..A bgtahu aku...sebenarnya terlalu susah untuk kita menuntut pengertian dari org....siapa orang tu untuk cuba faham kita...kalau semua org boleh baca apa yg bermain difikiran kita...dah tentu aman dunia ni...dia kata..lain lah kita cuba mengambil tahu apa yg dia minat..apa yg dia suka...then kita sogokkan benda tersebut untuk mengambil hati dia...untuk ini aku bersetuju dgn dia....tq A...bagi aku sedikit pemahaman mengenai pengertian dlm memahami manusia ni...

sampai rumah...dalam semua org sibuk nak raya...aku tak der mood nk raya... mcm ni lah keadaan aku setiap kali nak raya sejak 5 tahun lalu...raya tidak memberi apa apa makna buat aku dah...nasib baik sepanjang ramadhan ni aku di humban dgn kerja yg menimbun...so tak ler lemau sgt puasa ni...tu pun...kegiatan menghantar card raya aku masih teruskan...card raya tahun lepas berlambak habis aku send kt member member semua...smlm dpt card raya baru...ehehehe...dh nak raya baru opis bagi card raya...apalah punya mangkuk hayun...so dgn rajin dan ikhlasnya hati...aku pun menghulurkan salam kemaafan melalui tinta...ehhehe..."memaafkan tidak bermakna kita telah melupakan".... :)

rasanya tahun ni aku cipta sejarah...sebab susah aku nk rajin send card raya kat org ni...tapi untuk tahun ni...aku hantar kat rakan rakan TC yg rapat...member RV..member IG..semestinya classmate aku masa kt kulim yg still keep in touch dgn aku...member kt lembah pantai adalah 3 org yg aku sempat send tadi... ni saper saper yg terbaca yg tk dpt card raya dr aku sila bgtahu...sbb blog aku ni mmg untuk org yg rapat jer...semestinya anda layak menerima habuan dari saya...ehehhee...mcm hampehhh

akhir kata...salam lembaran buat semua...ramadhan tinggal beberapa hari akan berlalu meninggalkan kita...aidilfitri bakal menjelma....

arriza : selamat hari raya...maaf zahir dan batin....

No comments: