Sunday 28 September 2008

cemburu datang lagi...

status : terjaga dari tido setelah anak jiran sebelah main mercun ...terkejut aku...punyalah kuat bunyi mcm nak perang....

geram aku...nak raya..raya lah...lagi nak memekak main mercun mcm dia sorang jer nk sambut raya...jeles pun yer jugak...rumah sebelah penuh anak cucu balik pulang beraya...rumah aku ermm....aku boleh hentam tido setelah penat seharian aku habiskan waktu gi shopping sakan sampai berbuka puasa kt luar tadi...balik terus pengsan...

pagi tadi jumpa kak med (maif of venus)..kak pingu kat NZ curry house ambil kuih raya dari kak med..then jumpa Misz E kt ampang point ambil coklat...jalan punyalah jammed...semuanya nak balik kampung agaknya...

terus terang...aku cukup cemburu bila dengar org sebut nak balik kampung...seumur hidup aku..aku tak pernah rasa suasana berhari raya dikampung mcm org dok cerita...dari aku lahir sampai saat ni...aku tk dapat lagi menikmati suasana raya tersebut...mmg teringin sangat nk raya kt kampung mcm org lain selalu cerita...tapi perasaan tu main lama makin berlalu...kalau waktu kecil mungkin iyer meluap melaup nk raya kampung...bila besar...raya dah tak memberi apa apa makna....

abg abg aku pun lepas ibubapa kami pergi...masing masing mcm membawa diri...kadang aku terlalu rindukan mcm mana sebuah keluarga tu berkumpul..bakar lemang ramai ramai...tolong masak bersama sama...pagi raya berkumpul adik beradik...bermaaf maafan...tapi tu semua aku boleh angankan jer lah...nak tunggu jadi realiti tak mungkin...ehehhehe...bak kata sorang tu...belajar berpijak di bumi yg nyata...jangan mengharapkan sesuatu yg tak pasti...so redha jer lah kan...

aku ingat di saat saat akhir ni...aku berpeluang "beraya sebelum raya" dgn seseorang...memandangkan dia dah berada di kampung...tetapi masa tidak mengizinkan untuk kami berbuat sedemikian...aku harap akan datang ada kesempatan itu...

arriza : abang...orang jeles abg ada kampung....

No comments: