Tuesday 23 September 2008

lu pikir lah sendiri

aku bukan nak cari pasal...malah aku tak ingin nak cetuskan kekeruhan...tapi bila sesuatu yg buat aku rasa tk puas hati...memang sedikit sebanyak mengugat kesabaran aku...apa yg boleh aku kata kan lagi....kalau keluhan aku tak dipeduli....siapa aku untuk meluahkan rasa tak puas hati semua tu kan...so tak puas hati kena diam...diam adakalanya mmg baik...kerana tidak melibat mana mana pihak...tapi bila diam yg melibatkan hati dan perasaan terguris...sedikit sebanyak makan dalam...sebab tu sedari dulu aku byk kali cakap...kalau benda melibatkan org yg paling hampir dgn aku...bila tk puas hati aku suka luahkan...sama sama bincang...boleh debat...debat...tapi tak semua org boleh terima keadaan ni...sebab susah sebenarnya nak mengaku salah sendiri....walaupun terang nyata kita bersalah...

sedari kecil aku dah terlalu byk diam...bila besar...bila keberanian tu wujud...aku dh mula ada keyakinan diri...aku tukar...dari mendiamkan diri kepada berterus terang kalau tk puas hati...again ...hanya utk org terdekat...ada yg boleh terima...tapi untuk kesekian kali ....hati aku dah terlalu penat...aku cuma minta pengertian...tolong fahami aku...tu pun susah kan...siapa kita nk minta org buat sedemikian...tapi tak sedarkah seseorang tu...untuk buat org tersenyum sebenarnya ia adalah sesuatu yg mudah...tapi bila ego mengatasi segala...apa hal aku nk bagi ko senyum....aku pun byk hal nk buat....kan ????

bak kata nabil...lu pikir lah sendiri...

arriza : sesuatu nampak mudah tu adalakanya terlalu sukar...

No comments: