Tuesday 16 September 2008

hindi hey...


aku tak tahu...40 kali aku dengar lagu ni..40 kali aku rasa semacam jer..ada kisah disebalik lagu ni...masa aku kecil kecil dulu..arwah ma mmg suka betul layan citer hindustan...aku lah tukang teman ma tengok hindustan...

citer yaadoon ki baarat ni ...aku tengok sampai nangis nagis masa tu...citer dia mengenai 3 beradik yg terpisah dari kecil..mak bapa dia kena bunuh...sedih masa terpisah ni...abg sulung dgn no 2 tu lari dr penjenayah ni kejar kat stesen keretapi..abg sulung nk tarik tangan adik dia ...tapi terlepas...adik bongsu pulak org gaji sempat bawa lari...bila besar...adik bongsu ni jadi penyanyi...dia nanti nyanyi lagu dlm youtube ni untuk cari abg abg dia...lagu ni kira lagu family dorang...masa mak bapa dia kena bunuh dorang tgh nyanyi lagu ni sambut harijadi ke ulangtahun ...aku ingat ingat lupa...

masa aku tengok citer ni...arwah ma selalu cakap...cuba tengok...nanti besar mana tahu terpisah adik beradik mcm dlm citer ni...masa tu umur aku adalah 4 ..5 tahun kut...aku pun dengar jer lah ma aku cakap...sebenarnya dia suruh aku diam..tak bagi aku banyak tanya kut..kacau dia nk menghayati jalan citer ni...ehehhee

now..dah besar...bila dengar lagu ni...memang teringat kat 2 abg aku...byk citer hindustan lama yg mmg jadi koleksi aku...bobby...sangam..hete mere sathi...ah gale ladja....semua tu lagu dia mmg best...arwah baba dulu pandai cakap urdu...selalu dengar baba cakap urdu dgn family dia...sebab nenek belah bapa aku mmg asal dari pakistan...rugi pulak tak belajar cakap urdu ni...kalau tak sekarang boleh gak aku menyamar jadi pretty zeinta ke...rani murkerjee ke....ahahahaha

arriza : kuch kuch hota he...

No comments: