Monday 21 July 2008

sepi dan sunyi bagi jiwa yg kosong...

apa erti sunyi...sepi.. bagi mereka yang tidak memahami ? aku selalu terfikir...manusia boleh berkata apa saja melalui deria lihat yg ada...tapi deria rasa mereka tidak dapat menikmati apa yg mereka mereka seperti dibawah ini rasa...

sunyi...sepi...bagi

seorang ibu yg kehilangan anak
seorang isteri yg meratapi pemergian suami
seorang anak yang menangisi kehilangan orangtua
seorang adik yg hilang dari pandangan abang

ia mungkin berbeza sepi dan sunyi bagi

seorang kekasih yg kehilangan cinta
seorang sahabat yg kehilangan teman

tapi semua tu bertumpu pada satu ...cinta mungkin...kasih mungkin...sayang pun mungkin...aku tak punya jawapan untuk itu...cuma aku terfikir...bila tadi ada orang sebut kat aku...mungkin ada yg meluat bila tindakan kita tidak disenangi oleh seseorang...maka timbullah ayat ayat yg tidak sepatutnya...bagi aku bukan itu masalahnya....masalah nya sekarang seperti aku sebut...bila orang tersebut tidak memahami...tidak rasa...seperti aku sebut semalam...kita tidak berada di situasi tersebut...maka kita berhak untuk mengata sesedap mulut...tapi jika Allah berkehendak sesuatu terjadi...bila ditarik kenikmatan yg kita ada tersebut...masa tu kita akan tahu...dan barulah kita sedar...begini rupanya bila jiwa mereka yg kosong...sepi dan sunyi rasa...

aku cuba letakkan tempat aku di situasi di atas...sepi dan sunyi bagi mereka yang kehilangan....memang patah akan tumbuh berganti...tetapi adakah ia sama ? semestinya tidak..seorang ibu...anak..keluarga tiada yg dapat ganti bila ianya hilang dalam sekelip mata...seorang suami mungkin boleh kita cari lain...tapi untuk menyemai rasa cinta tersebut bukanlah mudah seperti mana yg telah kita lalui hidup bersamanya...

ermm...aku tersedar dari tido...tiba tiba sesuatu perkara buat aku terfikir untuk coretkan ini...

arriza : jika hari ini kita melihat seseorang dihadapan kita...ketawa bersama..tiba tiba esok ianya telah hilang sekelip mata...pergi tak kembali...memang perkara yg terbaik adalah melupakan...tetapi...kehilangan sekelip mata bukan mudah utk melupakan jika ianya orang tersayang....

No comments: