Sunday 13 July 2008

buat salah lagi...


dah pukul 3 pagi rupanya...baru habis layan poker..dah lama aku tak layan poker lewat pagi kebelakangan ni...mlm ni baru layan...

ari ni...seharian habiskan masa dirumah...dah mlm baru keluar...tengahari tadi masa aku tengah jemur baju...ada satu peristiwa yg buat aku dihukum rasa bersalah...ada seorang budak lelaki dalam lingkungan 20an dtg bawa beg isi barang barang kraftangan...dia bagitahu aku..dia dari sarawak...datang jual barangan sarawak...aku pun jenguklah beg dia..aku nampak lilin wangi...adalah perhiasan siput kerang tu...aku terus cakap " tak apalah dik..." dia renung muka aku...berpeluh peluh muka dia..menitik nitik...masa tu boleh tahan panas..dia terus cakap kat aku " baik kak..terima kasih..maafkan saya yer kerana menganggu "..terus dia angkat beg tu jalan...masa dia cakap tu..aku tengok mata dia terkebil kebil...aku tergaman dgn ayat yg dia tutur..tak der paksaan langsung...terus blah..selalu kalau org lain..tengok lah dulu..tak beli tak per..janji tengok..tapi adik ni berbeza..angkat beg terus jalan..

tiba tuba aku rasa..apa teruknya aku...selalu org jual barang aku rajin sangat beli kalau jenis datang rumah ni..kali ni..aku macam orang tak der perasaan pulak...aku rasa..apalah aku ni..dahlah budak tu berpeluh tengah panas...apa salahnya aku hulur 20..30 inggit kat dia...zalim nya aku...

aku masuk dalam..aku terus called member..aku cakap.." hari ni i dah buat salah..." aku pun citer apa yg berlaku...mamat ni cakap kat aku..kalau rasa bersalah..pegi kejar budak tu sekarang...aku kata mmg belum terlewat...tapi segan pun ada..so mamat ni cakap kat aku..." kalau mcm tu lupakan..mmg kita sentiasa nak puaskan hati org...tapi kadang kala kita memang tak boleh nak memuaskan hati org...hari ni u rasa u buat silap...sedangkan sebelum ni dalam hal sebegini banyak mana kesilapan u ? tak der kan...u jarang menghampakan org..so lupakan apa yg terjadi tadi...dan budak tu tak memaksa u..sebab dia mungkin tahu..sesuatu perkara yg dibuat secara terpaksa hasilnya tak ikhlas"..

itulah..kadang kita cuba untuk tidak memaksa..tetapi hasil yang kita dapat mengecewakan...dan bila ada unsur terpaksa...timbul pulak rasa tidak ikhlas..akak konpius...

ermmm...ni yg best kawan aku sorang ni...dia tak penah masuk baca aku tulis ni..sebab aku tak penah bgtahu kewujudan blog ni...tapi dah 15 tahun kami bersama...aku boleh dapatkan dia bila bila masa aku nak...dia ibarat cermin aku...kadang aku rasa..akulah manusia paling bertuah..kerana aku sering ditemukan dgn sahabat sahabat yg sentiasa menghargai erti sebuah persahabatan...tapi aku perasan..semuanya lelaki..tak der pompuan...ehehehehe

dah lama aku tak layan chess dgn sahabat sahabat aku ni..kebanyakan bestfren aku semuanya mempunyai hobi yg sama dgn aku..chess..kat cyber pun..aku bertemu dgn mereka yg layak dipanggil sahabat pun melalui chess...abaikan..aku dah ngantok..nak tido..

sebelum tu ..seharian aku dok layan lagu ayat ayat cinta rossa ni..buku dia aku belum baca lagi...ramai kata best...apa saja yg berkisar tentang cinta bagi aku semestinya best..baru ni hari jumaat masa aku balik keja..aku layan channel 712..citer "20 acts of love gone"..kisah cinta yg tragis..manusia sanggup buat apa saja bila cinta hilang dalam hidup dorang... itulah hebatnya penangan cinta..best jugak layan channel ni..aku selalu layan channel 111...aku suka dengar lagu padang pasir...ehehhe..now aku dah pandai layan tv...sebelum ni mmjg layan tenet..masa merubah segalanya...

arriza : engkaulah yg kini mekar dlm diriku yg melankolia..akulah simpang tersasar..karam janjiku yg melankolia...

No comments: