Tuesday 17 June 2008

OH TIDAK...

yeah baru sebentar ni aku dapat tiket ke NZ untuk 2 org..Alhamdulillah..rezeki orang teraniaya kut..ehehehe...dia bagi sampai september ni...nanti aku pikir..aku nak pegi ke..aku nak bagi member..

ari ni aku masuk opis lewat pukul 12.30...aku lunch dgn agent FD aku dulu..baru masuk opis..6 bulan pertama ni..aku berjaya buat 5 mil sales kat dia...dia tatang aku mcm puteri...ehehhe

sekali masuk opis...sekali lagi aku dapat mssg yang aku tak tahu apa motif dia...aku dah penat..tolong lah..aku tak layan dah benda benda macam ni..sekarang aku nak ambil mudah untuk semua perkara...aku malas...sebab hati dah letih...tak perlu apa apa perjelasan lagi...bagi aku ..sekali aku dipermainkan...sampai bila bila aku akan ingat benda ni...aku seorang pendendam yang baik...bukan pemaaf yang baik..itu sifat buruk aku...tapi selagi aku mampu bertahan ..aku bertahan..bila aku tak mampu bertahan..awas...jangan sesekali mencabar aku...kesabaran aku ada had dia... macam sekarang aku memang cool dgn apa yang berlaku... tapi jika masih ada pihak yang bermain dengan ego.. dan disebelah pihak masih nak mempertahankan benang yang basah...konon apa yang dibuat adalah untuk aku..untuk membuka mata hati aku di dalam menilai orang..ok ..terima kasih untuk itu..aku tak perlu semua itu...perasaan aku dipermainkan sewenang wenangnya...umpama aku lahir ke muka bumi ini tanpa hati dan perasaan...hanya untuk diketawakan...

sekarang...tak perlu lah nak minta maaf...bukan semudah ini untuk lafazkan maaf...setelah hati sakit diperlakukan sedemikian...sebelah pihak mengatakan sebegini..sebelah pihak lagi perang psiko...no deal lagi dgn org sedemikian..tetapi atas rasa sayang..aku masih bertahan untuk sebuah perhubungan..sebab ia dah terjalin indah...cuma ..jgn sesekali cabar aku...org mungkin boleh bermain tarik tali dgn aku..tetapi tak mustahil..tali tersebut putus..lalu aku belit badan org tu...ehehhee..ganasnya ayat...

sekarang..aku hanya minta pengertian..jika aku boleh selembut ini..mengalah sehabisnya...tetapi masih juga si luncai dgn labu labunya...biarlah masa yang menentukan semua...untuk seseoarng tu...sekali aku terluka..selamanya aku terasa..aku takkan toleh kebelakang untuk mengingati kembali saat indah ..konon akulah kakak..engkaulah adik...tidak sama sekali..aku bukan kejam...tapi bila kekecewaan melanda diri..perasaan terguris sebegini..hanya Allah Maha Mengetahui...mmg hebat ujianMU...

teringat kata kata arwah ma...bila kemiskinan berdiri dipintu..kita akan kenal mana kawan..mana sahabat..dan mana rakan...mana teman...semua itu berbeza..yeah...yang aku temui..semua hanya kawan..teman...rakan....sahabat ? ntah...
dalam aku mencipta seorang sahabat..sahabat aku perlakukan aku sebegini...

tapi setiap apa yang sahabat aku buat aku tulis kesalahan dia di pasir laut..sekali air datang...terhapuslah semuanya...padam segala kesilapan tersebut.... moga ia mematangkan lagi sebuah perhubungan.. tetapi..seperti aku kata..aku bukan sempurna..sampai satu tahap..kesabaran aku akan berakhir jua...

dan jika kita mahu orang mengikut rentak kita..sedangkan rentak kita sumbang...apa perlu aku buat ? seperti aku..aku hanya mahu org hormat sebuah perhubungan...tetapi ternyata ia merupakan beban..tak kan aku nak paksa..ko tak nak ikut .. ok aku buka tembelang ko..oh tidak..itu bukan aku... benda dilakukan tanpa keikhlasan.. hasilnya mengecewakan...tetapi...tidak boleh ke..bertolak ansur ? susah jugak kan... ok...kita tunggu dan lihat... sejauh mana sebuah bongkah kekerasan itu cair... aku tak paham..dia pun tak pandai bermain psiko dgn aku...ehehhee..sebelum ni..aku dengar jugak dia cakap... ai ada cara nak handle dia mcm mana..(masa berdepan dgn satu peristiwa dulu) tetapi dgn aku...mengecewakan sungguh...sampai ke satu tahap..aku terfikir..perlukah aku berbuat sedemikian... (apa yg sedemikian ..hanya aku yg tahu...tapi aku belum sezalim itu..sbb tu aku sebut...sabar aku ada had...aku masih mampu bertahan..cuma aku lihat..ego dia masih melangit...seteguh hati wanita bila dah kering..tiada siapa yg siram dan peduli ia akan bertukar menjadi barah...ketika itu kesakitan tidak dirasa... jadilah aku manusia yg tidak punya perasaan...yes..tidak mustahil bila diri terlalu kecewa...)

arriza : untuk buat org tersenyum bukan lah satu dosa..tetapi masih sukar untuk melakukan nya...kan ?..

No comments: