Friday 20 June 2008

kan dah kena..

kejap ni sia sia jer sorang staff aku ni kena tengking dgn aku..tak pasal aku campak fail depan muka dia...ni lah padahnya bila aku mula naik angin..aku dah lama diam... sabar jer dgn karenah dorang ni..

sebelum tu..dalam pukul 2 lebih ..aku dah terdengar perbualan telefon dia dgn staff kat kuantan..sakan bergayut mengutuk aku..kata aku lambat approved claim dorang... then kutuk tak puas hati masa function kat kuantan baru ni...kata aku berlagak...bla bla.. kebetulan aku lalu kat tepi dia..dia tak perasan..aku pun bukan nak menyibuk..tapi bila nama aku disebut sebut..aku pun pasang telinga mendengar setiap butir bicara apa yg diperkatakan...

then ..kejap ni..dia datang bagitahu aku..staff kat kuantan minta aku cepatkan payment dorang...aku pandang muka dia..dia pun bagitahu...staff kat kuantan kata aku mcm mcm...tak ke batu api n talam dua muka ? padahal aku dah dengar apa yg dia cakap sebelum tu...so..aku pun tunggu jer lah apa yang dia sampaikan..dah habis..aku jawab.." kalau cheque tu saya yg sain..skrg juga dah clear payment semua..masalahnya..saper yg sain semua ? tahu ke tidak saper yg sain cheque selama ni ? "..slow dia jawab.."tahu...tapi tak boleh ke cepatkan.." aku jawab... " kalau t***ku kata dia tak nak sain seminggu..ok nah ..u ambil benda ni..u mengadap dia suruh dia sain jugak..nak ??? " masa ni pitching aku dah lari...minah ni umur dia 38 tahun..tua sgt dari aku.. dia terdiam...then dia komen pasal satu perkara lagi..time ni aku betul betul angin..sebab perkara yg dia komen ni tak ada kena mengena dgn kerja dia..semua tu dia tak berhak ambil tahu...dan aku rasa dia macam nak melangkau apa yg aku dah buat..masalahnya dia tak tahu apa apa..tapi nak tunjuk pandai...so..aku bangun..aku ambil file yg mengandungi detail mengenai perkara yg dia komen tu..aku campak kat depan muka dia..tersentap dia..aku cakap " lain kali ..tak tahu apa benda ..jangan nak sedap mulut cakap itu ini...ambil file ni tengok semua dari mula sampai habis...lepas tu baru boleh nak komen ..ok ?? " .. dia belek..dia cakap.." mana saya tahu ni semua " aku jawab..." tak tahu jangan cakap !! "..mmg tinggi tone aku time ni...sampai colleague kat bilik sebelah aku terkejut terus bangun berdiri depan pintu aku tengok...ehehhee...aku pun cakaplah.." ni lah manusia...tak tahu apa..nak tunjuk pandai..lepas tu sedap mulut mengutuk...salah sendiri tak nak tengok..sibuk cari salah org..." ..terus minah ni bangun keluar bilik aku ambil air sembahyang..pegi sembahyang...ehehehe...colleague aku pun yg mmg dah sedia maklum dgn perangai dorang ni pun selamba jer perli dia tadi...ni payah kalau staff bawahan tua dari kita...rasa tak puas hati tu sentiasa ada...

bila pikir balik...garangnya aku kejap ni...tu padahnya kalau aku naik angin...sampai colleague aku cakap...nampak jer lembut..mcm singa rupanya..ahahha

arriza : tiada lagi kelembutan bila diri sendiri bangkit...

1 comment:

Anonymous said...

erk.. jgn marah saya :D