Tuesday 10 June 2008

menjaga hati...



aku suka dengar lagu ni 2..3 hari ni...menjaga hati...dengar mudah...tapi susah sebenarnya nak menjaga hati ni..tak kira lah..hati kita ke..hati orang ke...byk perkara..kadang secara halus boleh buat kita berkecil hati...tapi siapa kita kan nak minta org disekeliling kita menjaga hati kita...

ntahlah...aku rasa kepercayaan aku dgn sekeliling senipis kulit bawang...semuanya menyakitkan hati...dalam kita berkongsi sesuatu..masih ada tindakan secara halus yg menyakitkan hati...apa yg aku rasa...tak semua org ikhlas dgn kita...dimulut lain...di hati ketawa riang lihat ada org mampu bersedih...menangis...janji diri sendiri tersenyum bangga ..puas dapat buat org bersedih...


mlm hening mcm ni...aku rindu arwah ma...ahad ni harilahir aku..genap 5 tahun ma pergi...tiada hadiah harilahir yg paling bermakna aku terima selain dari pemergian ma sempena hari lahir aku...aku cuba dalam minggu ni untuk menggembirakan diri sendiri...aku cuba untuk tidak bersedih sepanjang june ni...jika 5 tahun lalu seminggu sebelum 15 june..aku byk habiskan masa dgn ma...sehari sebelum ma pergi aku baring atas riba ma...sambil ma belai rambut aku...tapi tu semua dah berlalu..aku cuba untuk tidak ingat semua tu...tapi mlm ni...aku betul betul rindu....

No comments: