Saturday 19 April 2008

malam masih muda...


semalam pukul 8 malam bertempat di Sime Darby Convention Centre Bukit Kiara..aku join secretary weeks..artis dia Hetty Koes Endang dgn Shamsul Ghau Ghau..shamsul ni lebih bertindak sebagai pengacara...disamping dia nyanyi 3 lagu jer sementara tunggu Hetty nak memulakan persembahan...pengarah muzik dia Ramli MS..

sebenarnya ni kali ketiga aku join secretary weeks ni..sebelum ni 2006 aku tengok kris dayanti..last year anita sarawak..dan tahun ni bos aku pilih Hetty Koes Endang..lagi pun majlis ni anjuran Puan Sri Akmal Salam..wife Tan Sri Salleh Sulung..so bos aku pun belilah meja yg puan sri jual ni..bos aku offer semua staff perempuan kat opis aku join..tapi memandangkan kat opis aku ni byk makcik makcik yg susah nak kuar malam sbb ada anak kecil kat rumah..akhirnya..aku..mas dan ayu jer yg join..so adalah tiket lebih lagi 7..so my bos suruh offer kat semua setiausaha adik adik dia yg 6 org lagi tu..bos aku 7 beradik..7..7 director company aku..big bos bapa dia..akhirnya PA adik adik bos aku..faizah..fitri..zanariah..zura ikut join kami...

majlis ni mula pukul 8.00 mlm..masing masing dtg sendiri..aku sampai dalam pukul 8.15..aku ingat dah start..sekali tengok belum mula lagi..sampai jer nmpk mas..ayu dgn zura dah tunggu depan pintu..masa naik eskalator kat sime darby ni..ayu cakap aku ..kat sinilah nora danish buat majlis kawen dia..elok aku pusing badan toleh belakang nampak nora danish dgn mak mertua dia belakang aku..terkejut aku..tengah sebut nama dia..tiba tiba dia betul betul blkg aku..ehehhe..artis lain yg datang..ning..suami dia dgn vernon..budak AF..shaari..amylia.. cikgu siti hajar satu family..lagi artis mana ntah..aku tak perasan..

so sampai jer aku dh nampak zana tunggu..lepas register kami pun masuk dalam dewan tu..masa ni fitri n faizah menyusul...ramai jugak...PA adik adik bos aku ni opis dorang bertempat di ampang hilir..aku di jalan melaka..kami jarang jumpa..selalu calling caling jer..kecuali bila ada meeting atau apa apa function baru kami jumpa.. tapi dorang semua memang best..tak macam makcik makcik kat opis aku..so masa jumpa ni memang riuh..ada jer nak citer..tengah rancak sembang..tiba tiba Ramli MS datang kat meja aku..rupanya si fitri ni kamceng dgn bang ramli ni rupanya..fitri ni nama mcm jantan tapi pompuan..ahahaha..sempatlah aku belek muka ramli MS ni dekat dekat..walaupun sebelum ni dah beberapa kali aku jumpa dia..tapi kali ni mmg dekat..memang handsome lah..good looking..tak sia sia aku minat dia..ahahahaha

pastu shamsul ghau ghau mulakan persembahan dia..boleh tahan...menghiburkankan dgn bahasa english dia yg berterabur..sebab dia cakap masa sekolah dulu asal subject english jer..dia akan..teacher please give me may i go out...ahahhaa..dia bagi kuiz untuk hadirin semua..then jawab dapat hadiah..antara soalan dia yg buat org ketawa.."jika sebuah kereta berharga $38500..encik abu membeli 2 buah kereta..berapakan size seluar saya"...ehehhehe

masa yg paling ditunggu tiba..bila hetty koes endang ambil tempat..wow..dengar suara hetty bergema dewan...memang best giler..pastu hetty panggil wartawan utusan shahrudin mustapha dgn wartawan berita harian abg zul naik ke pentas..nyanyi sama hetty lagu "ketahuan-matta"...memang menghiburkan...aku sendiri terpukau tengok hetty bawa lagu tu..tapi yg melucukan bila hetty dera 2 wartawan ni..abg zul ni ala auw auw..teruk dia jadi masa ragging hetty...memang kejang perut kami semua...

pastu hetty koes endang jemput kawan lama dia..datin farida effendi (bekas madu tiara) naik ke pentas..masa ni sekali lagi dewan riuh..memang semua tergaman dengan datin farida nyanyi lagu never never never dgn my way...hetty cadangkan kat ramli ms suruh datin farida jadi pengkritik AF6 next time...mmg salute aku dengar suara datin farida ni..best sungguh...

masa lucky draw sekali lagi dewan gamat..bila sorang penonton ni nama dia zainal memenangi tiket ke langkawi..hetty dera dia masa nak ambil hadiah tu..aku ketawa sampai keluar air mata..zainal ni dia bahasakan diri dia bapak zainal..dan dia pun ngomong indon dgn hetty..antara yg buat kami ketawa..bila bapak zainal ni cakap.."bu..jangan dera saya bu.." pastu hetty nyanyi satu lagu..si bapak zainal ni ikut jer bontot hetty kehulu ke hilir kat atas pentas tu...ahaks

memang enjoyed giler semalam..tapi yg tak tahan tu makan ntah apa apa..kak zana yg dok sebelah aku dari pagi tak mkn..sekali bila tengok makanan mlm tu..ehehhehe..memang jadi bahan ketawa kita orang bila satu satu set makanan sampai..bayar mahal mahal..makan macam muntah kucing..ahahahaha...tapi yg penting kami enjoyed..persembahan Hetty Koes Endang memang class...

antara yg buat kami ketawa besar bila Hetty menyakat satu Tan Sri ni waktu dia nyanyi lagu biar bulan bicara..Hetty tanya Tan Sri ni ..adakah lagu tersebut buat dia teringat kenangan lama atau Tan Sri terkesima tengok Hetty..ahahhaha..memang kelakar Hetty ni...lagi satu dia sebut betapa happy dia dia mlm ni sebab tak ada tuanku..kalu tak asyik asyik kena ampun tuanku..daulat tuanku..hetty tak bebas nak buat apa..meja aku dah ketawa besar..fahamlah kami saper tuanku yg dia maksudkan..ahhaha

malam ni dia jadi juri AF6...ramli ms jemput dia..dia bagitahu..ramli ms mendamping dia lebih lama dari suami dia sendiri lebih dari 24 tahun..tapi bagi aku Hetty Koes Endang ni..memang seorang yg terlalu jaga sebuah perhubungan .bila dalam majlis tersebut aku tengok bagaimana dia menghargai para wartawan..sahabat andai dan peminat peminat dia...

majlis habis dalam pukul 11.30 mlm..kami keluar dalam pukul 12 lebih...masa turun nak balik..fitri bisik kat aku pas ni nak gi clubbing kat jazz sheraton join bang ramli...aku pun tengok jam..malam masih muda... :)

1 comment:

Anonymous said...

waaa..
mesti awk excited gila nk cerita kan..
:D