Wednesday 23 April 2008

harga sebuah kebenaran...

adakalahnya sebuah kebenaran tu terlalu berharga ...dan adakalanya kebenaran tersebut tidak mempunyai nilai..

pernah tak kita menghadapi satu detik yg sukar untuk menerangkan kebenaran ?
inilah yg terjadi apabila aku terpaksa pilih untuk mendiamkan diri dengan seseorang tanpa membela diri walapun hakikatnya kebenaran jelas terbukti...kerana ia melibatkan sebelah pihak yg lain..biar dituduh macam macam..pelbagai tohmahan dilempar kat aku..untuk menjaga sesuatu yg bermakna buat aku..aku terpaksa tolak ke tepi kebenaran tersebut...tak kisah lah kan kalau penendang hinggap kat aku sekali pun..aku cuba hadapi perkara tersebut dgn menolak kepentingan sendiri agar tidak mengeruhkan lagi suasana...janji ada yg mampu tersenyum dgn tindakan mereka tanpa memperdulikan hati dan perasaan orang lain..

aku tak tahu dan tak nak ambil tahu..aku ingat apa yg dipesan..jangan banyak ambil tahu..bila kita ambil tahu..maka keluar macam macam cerita dan akan lahir rasa ketidak puasan hati...TAPI...masalahnya sekarang aku DIBERITAHU...walaupun aku tak ingin nak ambil tahu..

sehingga smlm..aku tido pukul 4 pagi kesan dari peristiwa ni..aku betul betul terasa dengan apa yg berlaku..sedangkan hakikatnya kebenaran jelas terbukti..aku tak rasa aku bersalah walau sekelumit pun..tapi tulah..perkara dah terjadi..jalan akhir selepas ni..aku cuba seperti mana yg dipesan..JANGAN LAYAN DAH SELEPAS INI...

masing masing antara kita rasa dah buat yang terbaik..tapi masih ada yang rasa tak puas hati..hakikatnya..susah nak membahagiakan seseorang sebenarnya..walaupun diri sendiri cuba dan terus mencuba...hasilnya masih ada mata yg buta menilai...

arriza : lambat laun kebenaran akan terlihat jua akhirnya walaupun lambat...

2 comments:

Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the TV de Plasma, I hope you enjoy. The address is http://tv-de-plasma.blogspot.com. A hug.

Anonymous said...

:)
chaiyok2..
time is a grat medicine :)