Sunday 20 April 2008

bosan..jemu....??

aku teringat nak tulis pasal topik ni dari minggu lepas lagi..aku selalu terfikir kenapa kita or seseorang tu ada perasaan jemu atau bosan tak kiralah terhadap org ke..kerja ke atau apa pun..

mengapa harus ada rasa bosan atau jemu ni..contoh jemu terhadap seseorang...bagi aku kalau kita dah suka ..sayang seseorang tu..perasaan jemu or bosan tu tak harus wujud..tiada istilah bosan..jemu bila kita bersama org yg kita suka ! tapi ada kawan aku kata..perkara ni sama seperti makan..ada rasa sedap dan best pada awal jer..lama lama rasa tu akan kurang...aku malas nak bertekak...kerana pendapat aku..kalau makanan tersebut merupakan makanan kegemaran kita...benda tu akan menjadi rutin harian kita sehari hari ..dan ia merupakan satu kemestian kalau kita tidak mendapatkannya..contoh..kita suka sambal belacan..kalau tak der sambal belacan..tentu tak kick kan.. tapi mcm mana org lain boleh ada rasa jemu atau bosan ni ?

aku akan bosan bila berdepan dgn manusia hipokrit..
yg terlalu caring kat aku..sedangkan aku tak suka dia..ehhehe ni pun bosan gak..
dan seperti biasa limit aku terhadap seseorang hanya 3 kali jer..lebih 3 kali...perkara yg sama berulang..aku akan rasa bosan kat dia seumur hidup...awassss...

1 comment:

Anonymous said...

hehehe..
jangan putus asa vs bosan dan jemu :D