Monday 14 January 2008

sabar....

tahap kesabaran manusia ada limit kan…walaupun org selalu cakap sabar…sabar…tapi bagi aku..aku cuma letak tahap kesabaran aku setakat level 3 jer…

level 1 – sekali aku cakap tapi masih belum ada tindak balas..ok aku sabar..
level 2 – sekali lagi aku cakap..masih sama…ok..aku sabar lagi
level 3 – aku ingatkan buat kali ke 3…dan masih serupa..AKU HILANG SABAR.

Cukuplah 3 kali..dan aku tak akan sebut dah perkara tersebut buat kali ke 4…kerana aku dah fed up..tahap kesabaran aku dah habis limit…bagi aku bila berdepan dgn manusia macam ni..aku rasa macam dipermainkan..nanti ..nanti..nanti..last… ????

Walaupun pepatah arab ada sebut… “ orang yang menahan diri dari sabar itu umpama menahan singa terlepas yang sedang kelaparan… “

Tapi aku bagai singa yg sedang terlepas nak ngap mangsa bila dah hilang sabar…huuhuhhuu..nampak jer aku lembut…saper yg kenal aku tahulah aku macam mana…bila aku dah fed up..sabar aku dah habis limit..org tu secara automatik akan terkeluar dlm kamus hidup aku seperti apa yg berlaku sebelum sebelum ini….dengan abang kandung aku pun..aku boleh boikot bertahun tahun..ni kan pulak org lain…

Kadang aku rasa..aku benci dengan perangai aku ni…bila datang mengong..aku rasa mcm betul ke apa yg aku buat…

Arriza sabar…

No comments: