Wednesday 16 January 2008

aku rindu...

aku taip ni sambil layan lagu lagu rock kapak..now lagu aris ariwatan..tiba tiba rasa tersentuh..tadi lagu korban cinta..pastu lamunan terhenti..ni 1..2..3..aku rindu kat arwah ibubapa aku...sayu aku dengar lagu ni...

hari ni aku sampai awal kat opis..pukul 9 tepat..sebab ada org hantar aku ari ni..terpaksa lah aku keluar awal..kalau aku drive..jgn mimpi nak sampai awal selagi belum pukul 10.30..sampai opis sama mcm semalam aku sibuk siapkan semua..tapi untuk TC aku masih sempat gi train..sempat buat crime...smlm aku layan poker sampai kul 2.30 pagi..oklah dapat 15 juta..cover separuh duit aku yg 30 juta lebur isnin baru ni..tak masuk sumbangan peribadi 3 juta yg anak ikan aku belanja....uhuhuhu.. tapi now aku stop kejap..nak luahkan apa yg patut..dah sakit mata aku dok mengira minggu ni..non stop aku dok bermain dgn angka...aku kena settlekan semua paling lewat jumaat ni..bukan ada due date..tapi aku yg letakkan due date..sebab aku dah bayangkan bulan feb ni jadual aku padat..function di pahang menanti..mungkin lepas raya cina...

tengah aku dok buat keja..sambil layan lagu..tiba tiba fikiran aku melayang...sambil aku tenung ym ni..aku memang sentiasa on ym..sebab aku nak apa kat member di opis atau branch ..buzz kat ym jer..malas nak call sembang sembang ni..aku termenung tengok list nama kawan kawan aku yg berjela jela kat ym ni..tapi boleh dikira dgn jari hanya beberapa org jer yg aku betul betul close...dari jumlah 161 ni..3 org jer yg wajid aku tegur atau dorang tegur aku kalau online.. kalau tak online mesti ada mssg offline...bila org buat mcm ni aku rasa persahabatan tu dihargai..saling looking each other...bukannya kita nak bersembang dari masuk opis smp ke balik...then sambung lagi..no...just say hi pun dah memandai..dan apalah nilai 5 minit atau paling kurang 2 minit utk berbual dgn mereka yg layak digelar sahabat...yes..banyak perkara yg perlu kita lakukan...tapi ada ketikanya..sesuatu perkara yg kita anggap remeh itu selalu menjadi persoalan yg mungkin kita tak sedar...

apa sebenarnya yg aku cari ? kegembiraan ? mungkin...
cuba buat org tersayang gembira ? yup..itulah aku..
aku selalu cuba jadi yg terbaik untuk mendapat kan yg terbaik...
tapi siapalah kita untuk bertindak sedmikian...sifat manusia tidak pernah sempurna dan bersyukur dgn apa yg ada...bak kata seseorang kat aku..adakala kita akan jadi tamak untuk mendapatkan sedmikian..mungkin yer...mungkin tidak..bagi aku...manusia tidak akan tamak kalau dia dah dapat apa yg dia nak..tetapi manusia akan tamak selagi dia betul betul belum dapat apa yg dia nak...

entahlah..aku selalu pendam apa yg aku nak..aku hanya meluahkan pada satu satu situasi yg aku rasa wajar..tapi ada masa nya terus terang tu baik..dan ada masanya terus terang tu selalu mencetuskan perbalahan..tak semua orang boleh terima bila kita berterus terang..aku akan berterus terang dgn org yg aku sayang jer..sebab aku nak sesuatu tu clear.. dengan orang lain..aku akan pendamkan apa yg aku tak puas hati..dan akhirnya..kemarahan aku meledak..sabar aku hilang..aku menangis menangis dan menangis..itulah puncanya aku jadi pendendam agaknya..bak kata rakan "segemini" aku.. dia kata org yg suka pendam dan menangis seorg yg pendendam.. mungkin yer..

dan di waktu ni..aku tengah layan lagu azlina aziz..wajahmu dimana mana...
aku rindu...rindu sangat...

No comments: