Tuesday 29 January 2008

harga sebuah persahabatan di alam cyber...

jika anda melibatkan diri di dalam dunia cyber...anda akan bertemu dgn berbagai spesis manusia...ada yg jujur... (masih adakah ???)ada yg lurus..ada yg bengkok dan mcm mcm lagi..

bagi aku tahun ni genap 7 tahun aku melibatkan diri dlm dunia cyber secara full time...apa yg boleh aku katakan..terlalu sukar untuk kita mempercayai seseorang itu selagi kita belum bertemu di alam nyata dan mengenali dirinya dgn lebih lanjut... di alam cyber masing masing memainkan peranan dan watak yg di pegang.. mcm aku.. walaupun aku dah keluar dari sebuah forum lama tu..dan hanya melibatkan diri sepenuhnya pada satu forum sahaja (IG)..tapi masih ada lagi wartawan dan paparazzi yang berminat untuk mengorek apa yg sedang aku buat sekarang..manusia spesis kepochi ni sentiasa ada di mana mana...sampai lah baru ni..ada org bagitahu aku.." girl ..u tahu tak..***** bagitahu i..u kat IG bla bla..." aikkk..aku yg kat IG pun masih ada kepochi yg ikut aku ke situ..ahahahha..bangga aku..sebab masa kat rumah lama aku bergelar superstar..sampai ke skrg title tu melekat...ahahaha..ada org masih berminat utk kenang aku..terima kasih atas ingatan anda..bagi yang merindui aku...bolehlah melayari ym aku ...wakakakka ( aku rindu arwah damit..bila gelak mcm ni )

lupa..tajuk entry aku ..harga sebuah persahabatan di alam cyber...jadi kembali pada topic..jika anda melibatkan diri di alam cyber ...terutama dalam dunia forum..dunia blog..untuk mendapatkan seorang sahabat yg boleh dipanggil SAHABAT DUNIA AKHIRAT...anda perlulah :

ikut langkah langkah ini :
1) menghasilkan sendiri sebiji cake tak kira lah kek lapis ke..kek coklat ke...puding roti ke..kek nangka penyek ke..kek coklat kulat ke..bak kata adik aku..ehehehe..(bagi yg tak mampu..beli kat kedai then kata hasil buatan tangan sendiri )...

2) hantarkan kepada org yg anda ingin jadikan sahabat tersebut..bersama kata kata yg boleh membuat dia tersentuh seperti : " rasalah hasil tanganku yg tidak seberapa khas utkmu...

3) kemudian anda perlu tunggu dalam masa seminggu utk balasan cake tersebut dari sahabat anda...99% balasan yg anda terima cake jugak kalau sahabat tersebut seorg perempuan...kalau lelaki mungkin ole ole dari negara mana mana...karipap sardin pun ok jugak...ehehehehe

4 ) jika anda mempunyai blog...letaklah didalam entry anda mengenai cake yg telah anda terima...pujilah setinggi gunung everest yg cakenya termyata sedap tiada tandingan di dalam dunia ni..anda sendiri tidak pernah menikmati cake yg selazat itu...jika boleh entry tersebut berlajutan..sentiasa di ulang dari semasa ke semasa.. agar sahabat anda berasa bangga yg dirinya sentiasa dalam ingatan anda..

5) amalkan bertukar tukar barang selalu..seperti 4 langkah di atas..INSYAALLAH..anda akan di gelar..SAHABAT DUNIA AKHIRAT..

tetapi...

jika anda mengambil langkah untuk tidak mahu dikenali...cukuplah setakat ini..lupakan hajat anda untuk berkecimpungan dgn spesis berkenaan...anda sama sekali tidak layak buat spesis ini..tempat anda jom ikut aku main game kat TORNCITY...ehhehehe

sekian...terima kasih...

4 comments:

Anonymous said...

hai saudari wiet..

tertusuk dada dierang nnti..entry u menikam kalbu...wakakakaka..tapi saya sukaaaaaaaaaaaaaaaaaa...

jangan dilupakan satu lagi...berserta dgn pemberian tersebut mesti la dititipkan dengan fitnah-fitnah utk org yang dierang dengki sgt...yakni menghasut secara halus dan kasar la tu...kwang3

dan org2 yg bengap ini will be like the lembu kena cucuk idung..ngikot jerrrrrrrr....
yerla...LEMBU..yang pernah baik dgn u smpai 2-3 taon..akhirnya tunduk jugak dengan lembu2 nie...umo je tuo...tapi..otak kosong...berlagak shj mcm pandai...

pendek kata..x payah ler cik wiet nk menghargai manusia spt iteww...buang masa jerrr...

ehh...ada ke kek nangka penyek? saya x pnh tgk pun...hehehe

arriza said...

saper yer raja bersiang ni...ehehehehe

just me said...

salam wiet..

memulakan scarl nak gelak dulu laa...hahaha...entry yang hebat...i terasa tau...ekeke..yerla..i ada gak wat kek lapis n kek cekelat bagi kat darling i...erkk..tapi tak de la berkulat dan penyek....dan darling i pulak..tak de la nak buat entry mengagung2kan pemberian i itu...huahuahua...

apa-apa pun wiet...ingat la..kalu nak cari sahabat cyber neh...kena kasi kek...tapi kan..bila ko tak kasik dah...dan2 tuh ko bkn lagi kawan depa..ekeke..tetibe je kan...yang herannya...yang tak de sangkut paut tuh pun...gagah nak nyebok jadi..erkk..bak kata raja bersiong tadi..lembu?..haaa..centu la..

maklum la..macam wiet ckp kat scarl tadi..kita tak leh nak ikot rentak depa...terpinggir la..tapi nak ikot pun buat apa kan..rentak depa pun sumbang...following the crowd leads to nowhere...

kita tgk je laa...sejauh mana lakonan mantap mereka yang hipokrit...

Anonymous said...

hi wiet...

saya rasa ni entry berani mati u yg kedua u buat selepas lembu cucuk hidung tu..hakikatnya inilah realiti kehidupan di alam maya yg kita sedia maklum..

tak rugi tak campur spesis lembu ni wiet..jadilah manusia yg berakal yg bijak memilih kawan..