Wednesday 1 August 2007

KUANTAN I'M COMING..


pasal apa aku letak pic damak kat sini..tak per..moral of this pic..hidup ni macam kuda..kadang ia berlari laju..kadang tidak..ehhehehe


esok..2 hb ogos..aku akan ke kuantan..seperti biasa..kerja di kuantan selalu buat aku letih..nak kena pergi pekan..balik kuantan..n then kalau kepala otak aku tak betul aku balik KL..lepas tu datang balik..ahahha..tapi kali ni..aku kena settlekan benda ni sehingga 9 september..mungkin aku balik hujung minggu..tak pun aku rasa nak balik aku balik jerlah..apa susah..bukan nak ikut bos..aku cuma buat hal aku jer..balik ni aku kena kemas beg..kereta dah hantar service pagi tadi..hotel semua dah siap book..kali ni aku tak nak duduk hyatt..dah boring asyik lepak kat pantai..aku ambil hotel yg dekat dgn town..nak lepak kat starbuck pulak..ehehe..yg pasti laptop jgn tinggal..sesak nafas aku tak boleh mengulor..

hari ni..aku masuk office..lenggang..aku ingat aku lewat..sampai nak dekat pukul 12..rupanya yg lain tak datang langsung..tidak pun pegi office satu lagi..terasa macam pejabat ni aku yg punya..suka hati aku jer nak buat apa..kadang terfikir jugak..apa sebenarnya yang aku nak lagi..kerja dah ok..tak ada tekanan dari mana mana pihak..kalau ada pun cuma dengan haprak haprak yg jeles sebab bos sayang aku lebih.. banding orang lain..ehehhee tapi terfikir jugak..sampai bila nak macam ni ? aku pun ada matlamat ..aku pun nak jadi mcm donald trump gak..

mcm petang smlm..masa aku balik keja..masuk jer kereta kat porch..ada seorg mamat siam datang jual keropok ..tengok dia bawa barang berat berat tu aku tak sampai hati nak kata tak nak..walaupun keropok dah penuh kat rumah aku..asal pergi pahang jer..dorang bagi keropok ..macam tak der benda lain..padahal aku rasa aku dah bagi org dah banyak..asal orang datang rumah jer..aku hulur keropok..kalau budak budak aku bagilah patchi..sebab tekak aku dah naik kembang telan patchi ni..bos aku pulak tak reti reti nak bagi benda lain..tak coklat..kain..

aku cakap kat mamat tu.."rumah i ni penuh dgn keropok..kalau awak tak percaya..masuklah tengok kat dapur tu.." mamat ni balas.." tolonglah kak..penat saya bawa..tak der sorang pun beli lagi ni " aku tak sampai hati..tengok peluh dia meleleh-leleh..aku membebel kat dia.." lain kali bawalah benda lain..ni keropok penuh kat KL..dia tanya aku " kak nak saya bawa apa ?" aku jawab " bawalah pulut hitam ke..blanket ke..dulang ke..gajus ke (macam aku nak beli..beriya aku pesan)..dia balas.."tu semua berat lah kak..keropok ni senang.." aku jawab " awak nak cari duit..tapi memilih nak bawa barang..bawa benda mcm ni tak laku..siapa nak beli ?" macam bagus jer aku membebel..mamat ni pun macam kayu..aku pot pet pot pet dia mengangguk jer..tengok muka seposen dia..aku pun ambillah keropok.. dia kata satu peket RM 3..3 RM 10..sebab kesian aku pun ambil 3..aku hulur RM 10 kat dia..dia jawab " terima kasih banyak kak..sekurang kurang bagi semangat kat saya..saya minta maaf sebab paksa kak beli.." aku jawab " sorrylah membebel petang petang ni kat awak.."

tapi lepas jer dia blah..aku masuk susun keropok yg dah naik penuh kat kabinet dapur tu..aku terpikir..satu 3 ringgit..kalau 3 macam mana boleh jadi 10 ringgit pulak..patut 9 ringgit lah..aku ketawa sorang sorang..nama jer financial controller..dgn mamat siam pun boleh terkena..masa dia jual ..beriya aku cakap macam macam..now..aku sendiri yg bengong..ahahhaha tapi bagi aku..10 ringgit tu tak lebih nak bagi dia semangat jer..berbanding dgn org lain yg hanya duduk menadah tangan tanpa melakukan apa apa..kalau kat pasar malam tu..siap bawa anak minta sedekah..padahal tempat anak bukan di situ..tapi tu lah tak semua orang bernasib baik dalam menjalani kehidupan seharian..

aku teringat satu madah " jika kita tidak dapat apa yang kita mahu..sekurang kurangnya bersyukurlah dengan apa yang kita ada "..

Ya Allah..bertapa aku bersyukur dengan kurniaanMU..sedang di luar sana masih ramai yang terseksa..sedangkan aku hanya diuji sedikit..

dan terima kasih buat sorang yang baru aku kenal..tapi mampu buat aku tersenyum..buka mata dan minda aku seketika untuk merenung sejenak apa sebenarnya pencarian aku selama ini..sejauh mana pun aku lari..aku terpaksa tempuh apa jua yang bakal mendatang..

macam iklan petronas " jalan harus kedepan..jangan pandang belakang..yang berlalu jadikan pedoman sebagai panduan masa depan "

selamat berangkat ke kuantan esok arriza..drive safely yer..ehhehe pesanan buat diri sendiri..

No comments: