Sunday 24 January 2010

oh ! tidak...

ermm...untuk menyatakan tidak sememangnya sesuatu yang sukar...tetapi apabila kita lafazkan tidak...tetapi masih ada yang tidak memahami...itu sebenarnya lagi sukar... ada kalanya....tindakan kita menjurus kepada rasa penting diri...tetapi masih penting dirikah kita..apabila kedudukan kita sendiri tiada siapa yang memahami ? kita cuba untuk faham orang..tetapi adakah orang tersebut cuba untuk faham kita ? 90%naluri aku menafikan..orang tidak akan cuba faham kita dan cuba berada ditempat kita saat itu... apa yang ada...hanya situasi mereka ...susah mereka...kebosanan mereka...

tadi someone sebut " bila dah orang hilang yakin pada kita memang tak boleh buat apa"...aku malas nak bertekak..sebab mood aku diparas zero now....dengan ulser mulut yang merebak tak baik baik...dah nak habis bonjela aku tenyeh...pun tak baik lagi...nak jer aku jawab...hendak menyakinkan orang sememangnya sukar..tetapi bagi aku...bila aku dah yakin dengan orang tu...aku akan letakkan dia disatu tempat yang sangat istimewa...kemudian keyakinan tersebut tercalar...sedikit sebanyak...dia tidak akan kembali seperti normal...keadaan akan sedikit berubah...kalau tak jauh pun..situasi tetap tidak sama seperti asal...kalau dulu aku mungkin letak dia atas..sanggup bersusah payah untuk dia...tetapi...sekali keyakinan tersebut retak...aku akan sentiasa beringat sampai bila bila....sama seperti gelas yang telah pecah....kalau nak cantum balik...mungkin ada yang terluka time tu... cuma aku boleh serahkan pada masa dan keadaan yang akan menentukan...

tu aku cakap...rasa dah banyak kali aku dok ingatkan diri sendiri...hanya kita jer yang perlu jaga hati kita sendiri...sedangkan orang diluar sana ada ke peduli apa yang kita rasa saat ni...perasaan kita..hati kita...kalau mereka peduli dah tentu mereka bagi layan yang terbaik untuk kita....sentiasa inginkan kegembiraan dari kita...bukan kedukaan dan kesusahan kita..tetapi apa yang mereka beri disaat kedukaan kita..kebosanan kita...??? silap kang tak pasal kena sound...ni istimewa buat mereka yang konon cuba memahami..

arghh...aku memang tak der mood...nak peyed kut...tapi bila berada dalam keadaan sebegini aku sememangnya bosan...bosan kerana terpaksa berdepan dengan situasi yang sama dalam kehidupan...balik balik benda macam ni...tak der yang lebih mencabar ke ? balik balik kisah mereka yang sememangnya tak pernah puas...

arriza : ada satu nak dua...kemudian kena berkongsi...dalam perkongsian tersebut...adilkah kita untuk bahagi sama rata ?...kalau satu pihak sememangnya cukup terluka dgn bahagian yang dia dapat...tamakkah dia...? kerana tidak reti mensyukuri bahagian tersebut...? sampai bila dia harus terus terusan terluka dgn hanya melihat bahagian satu lagi gembira tanpa mengetahui mereka sedang berkongsi ?ermmm...

3 comments:

Alang AD said...

Setuju dgn ur words dear. Memang payah utk puaskan hati org yg kita katakan tidak. Yes, ia mungkin akan calarkan persahabatan yg terjalin. Mungkin juga kerana dah terlalu erat, kadang kala ia boleh menjadi amat payah utk katakan tidak. Tengkiyu for ur komen. Btw.. ai laik ur words.. simple.. sdp utk dibaca. =)

aku said...

kadang kita rasa kita lah sorang yang perfect. sering menyalahkan keadaan dan berkilau kita hancurkan yang malap kita simpan.

aku said...

kadang kita terlupa waktu kita memecahkan gelas kepercayaan insan lain..bagaimana rasanya