Sunday 17 January 2010

femes sangat ke ?

pagi ni sekali lagi aku nak tergelak...bangun pagi baca berita...selak pacaindera....aku rasa macam aku dihidangkan dengan sebuah cerita lawak...dah lah seminggu sekali jer aku nak baca mengenai pekembangan artis terkini...dan sememangnya dah lama aku tak mengikuti perkembangan dunia hiburan tanah air amnya...kalau masa sekolah dulu..jangan citerlah..akaklah fanatik artis rock kapak zaman tu...sebut jer majalah apa..URTV..Media Hiburan...tak penah miss beli...masa tu mangga tak de lagi kut..kalau ada pun..aku tak beli..setakat dok tengok artis dok posing tepi kolam...buang masa layan...kalau urtv dgn media time tu..aku syok gak layan..sebab murah campur berbaloi...tak silap aku time tu harga dia tak sampai $2...hehehe...yerlah ni zaman aku sekolah rendah dulu..ahaks...

tapi pagi ni aku rasa mcm nk muntah campur migrain bila baca kat pacaindera m/s 8 tolong jawab...tajuk dia tolong jangan menyibuk - faizal...pertama aku tengok gambar mamat ni...aku tak kenal saper...pastu bila aku baca dari mula sampai habis...oklah aku kenallah xbini dia si nana tu...tu pun sbb aku tahu achik nana..lagu apa haram aku tak tahu...yg aku ingat si achik punya lagu bola bola api tu...

aku tak tahu nak salah kan wartawan ke atau mamat ni bila baca semua bait bait yg tertulis..cara mamat ni menjawab serupa tahap tom cruise kalau dia kat hollywood...dia minta masyarakat di malaysia hormat ruang peribadi dia..hanya kerana dia baru menikah satu lagi...then dia kata dulu dia kawen org kecoh..dah bercerai pun kecoh....(saperlah yang kecoh tu dik oii)...hello akak wartawan yang menulis tu...tak der berita lagi best ke nak sajikan untuk pembaca pagi pagi ahad ni...kalau yg jawab tu pelakon filem tahap Han Isaac ke...Rusdi Ramli ke..( ni jer artis pujaan aku ahaks..) boleh lagi kepala otak aku terima kalau dia jawab ala ala mega bak kata budak budak sekarang....ni setakat berlakon drama dok balik pintu...pleaselah...femes sangat ke ? pastu jawab soalan mcm dh taraf superstar bak kata saper yg selalu lalok tu...dia superstar sebab tu lambat pegi mahkamah..kenalah paham..lupa pulak aku nama mamat tu...yg tengah dok bertekak kat mahkamah ..bini tuduh laki laki tuduh bini...masuk sehati berdansa tu...lantaklah nama apa..mmg aku tk ingat...muka dia aku ingat...

nak jer aku diberi satu ruang kat pacaindera ni untuk menulis...aku nak tulis pesanan buat artis artis yang macam mamat nama faizal tu...sebut faizal..aku cuma tahu faizal tahir..faizal hussin...faizal AF4..selain dari tu...minta maap...saper tu ? faizal mana ? ...ehehehe...aku rasa artis mcm ni...artis ke ???..oklah belasah...artis macam ni patut belajar dengan aznil atau paknil lah cara cara menjawab soalan...bila kita baca pun sejuk ..best jer....bagi aku selama aku mengikuti perkembangan dunia hiburan tanahair ni...dulu arwah Sudirman...kini aznil haji nawawi yang terbaik buat aku....humble jer...penuh rasa rendah diri...walaupun hakikat populariti dipuncak...adik adik...belajar lah tengok paknil jawab soalan...setiap jawapan yang kita beri tu mencerminkan tahap pemikiran kita..

kenali diri kita di tahap mana bila nak menjawab tu...

1. kita tahu ..dan sememangnya kita tahu..kita tahu...itu dinamakan cerdik dan berilmu...

2. kita tahu ..tetapi kita tidak sedar kita tahu...itu dinamakan sedang tertidur...perlu dikejutkan...

3.kita tidak tahu dan kita tahu kita tidak tahu...perlu dibimbing...

4.kita tidak tahu dan kita tak tahu..kita tak tahu...ehehehe...ni yang bila bercakap mcm bagus....ahaks

arriza : anda dimana ?

2 comments:

msdaisy said...

wakaka.. sy bc separuh pastu malas nak bc sudah...

meluat..hehe

arriza said...

kan yan...mcm tak der berita lain yg lebih ilmiah nak saji kt pembaca....