Wednesday 22 July 2009

bila saya mahu kurus..

sejak aku tengok program the biggest loser...sedikit sebanyak mempengaruhi aku untuk kuruskan badan...walaupun aku tak lah gemuk sangat...belum mencecah 65kg lagi...tapi disebabkan dah kena tegur dgn org tu suruh kurus....so aku tekadkan azam untuk balik ke berat zaman kegemilangan aku..47-50kg...masa ni ada org boleh timang timang aku lagi...ahahaha

bermula dari april...aku mulakan kempen kuruskan badan...kesannya berat aku makin naik...dari 60kg ke 63kg...huhuhu...aku bukan jenis kuat makan...tapi aku kuat minum...kalau gi kedai makan...paling kurang 2 gelas air sudah pasti untuk aku...sampai ada budak ni panggil aku sinki...apabila org dah mula panggil aku sinki...semangat aku semakin kuatlah konon nak kurus...

then bila BV buka thread kat IG pasal kurus...maka bertambah tambah bersemangat...disebabkan ada program kurus secara berjemaah kat dalam tu...aku siap beli 3 kotak patch yg elyssa jual...tempek kat kaki untuk buangkan toksin dalam badan...mmg hasil dia kita boleh lihat sendiri...
patch yg belum diguna
patch yg telah diguna...tapi ni bukan aku punya...ni aku ambil pic si elyssa tempek....hehehe...aku punya dah lama masuk tong...sbb bau dia mcm unagi basi...mmg serupa mcm ni...dah seminggu aku tempek patch ni..tiap-tiap malam sebelum tido...


tak cukup dgn tu...aku dok timbang tak jugak turun...aku pun orderlah sauna infrared...org tu pesan seminggu 4 kali jer buat...sebab terlebih semangat..aku buat tiap tiap hari setengah jam...kesannya seminggu buat...aku tak boleh nak berdiri lama...rasa nak pitam...

trainer aku dah membebel kat aku...dia kata org dlm biggest loser tu nak kurus punyalah teruk buat senaman...awak lagi nak tempek patch...dok dlm sauna...dia kata tak kan berkesan selagi aku tak exercise...so sabtu baru ni aku pun ikutlah program dia...berlari sejauh 3km...macam nak tercabut kepala lutut...sebab dah lama aku tak lari...asal aku berhenti jer..dia tolak aku suruh lari...ala ala Bob Harper mamat ni...punyalah serius train aku...kesannya balik jer rumah lepas habis berlari...segala urat..sendi aku semuanya sengal...sampai hari ni aku sakit badan...

migrain aku pun bertambah teruk...badan aku pun bertambah sengal...berdiri lama aku rasa nak pitam...nak mengadap laptop pun tak tahan lama..pandangan aku lalok jer rasa...semuanya gara gara nak kurus....belum lagi aku ambil pil ke apa... ari ni aku stop sauna...aku stop patch...dari tadi balik aku dah sakit kepala...aku tido...ni rasa kurang sikit....trainer aku suruh aku stop dulu buat sementara....kang tak pasal aku mati kering...

ni..dah pukul 2.30 pagi...aku tgh mengunyah burger yg dibeli disimpang jalan sebentar tadi...macam mana nak kurus...pagi buta org tido..awak melantak....ehehhee..ok lah tu...dari petang tak makan...(ayat penyejuk jiwa)

arriza : kalau dia tak tegur aku gemuk...sampai now aku tak der nak pikir pasal berat badan ni....uwaaaaaaaa.....

8 comments:

kakakdegil said...

pb,

kalau tidur lambat pun bleh menyumbang ke susah nak turun berat badan..

try simpan stok fibre (jambu yg fibre tu pun ok) so instead makan burger.. kunyah jambu tu jer

atau epal.. haaa

saya lagi berat. skang dah 68kg, power kan? hihihih

kuat said...

chill... baru 63kg. lepas kuar spital aritu, skang ni berat da 92kg. ada sape2 nk angkat? wahahah.

tapi tape PB, sapot dari jauh. go! go!

p/s: dah slim nanti jangan lupe tempek gambo :P

arriza said...

syoms...u 68kg ada isi...ehehehe...now dah kurang tido lewat...

akmal....92 ke...huhuhu...tak per...lelaki..tinggi...(ayat penyedap)....ahahha

Anonymous said...

owh.. nak kurus eh..

Anonymous said...

PB...mana der gemok..cantek jek ai tgk yu ngeee

arriza said...

aalim...yer...saya mahu kurus... :p

jiejah...u tengok i... 2 tahun yg lalu....huhuuhu..now dah 2009 dear...bukan 2007....

Anonymous said...

Ahaha, gelak manjang baca ur entry ni sis :D

intanurulfateha said...

.kurus secara sihat! ada promosi hebat dan berbaloi baloi~ :) http://cococamila.blogspot.com/

.tak rugi cuba! :)