Monday 20 July 2009

auuwww...

byk betul benda yg aku kena buat dan aku mahu buat...tetapi tak semuanya berhasil..tak perlah...harap masa masih panjang buat aku...

cuma kali ni..sedikit terkilan dgn sesuatu yg terjadi ...aku kenal cik auw ni rasanya terlalu baru..belum mencecah setahun ...kufikirkan dalam auw auw dia semuanya lurus...tiada yg bengkok...sebab aku nampak golongan ni..tambahan dia seperti seorg yg telus...lurus..semuanya habis setakat itu...tapi tak sangka sebaliknya...habis segala privacy aku diceroboh...yg buat aku sakit hati...segala benda yg aku cerita dlm bentuk mainan pun boleh dijadikan skrip untuk drama yg serius....bila semuanya aku tahu...tak pasal mcm monyet menggelupur...dan ni semua pengajaran buat aku...jangan sesekali letakkan kepercayaan yg tinggi buat org yg masih baru dalam proses persahabatan...dan hikmatnya..aku tetap cool...kalau sebelum ni mungkin aku dah angin...tapi lately ni aku rasa aku semakin matang dalam membuat keputusan...lebih byk berdiam..atau sebenarnya aku dah penat...malas nk bising...masa dah berubah mungkin...

baru ni aku berdepan dgn cik auw....dia pulak yg malu sendiri dgn aku..padahal aku tak cakap apa pun..aku buat seperti tiada apa apa yang berlaku antara kami...aku sembang biasa jer..sampailah dia sendiri buka mulut cakap..dia tak nak hilang kawan mcm aku...bla bla..bla...slow jer aku jawab..."erkk..u ada buat salah dgn i ke...apa yg u merepek ni?"... sebab waktu itu aku tak nak ingat apa apa dah...tu semua hanya buat aku sakit hati..atau aku dah semakin tua..malas nk pikir apa dah...ehhehe...yang pasti aku dh byk belajar...belajar menilai...tetapi untuk belajar memaafkan masih dalam proses tadika....yg pasti semua org buat silap...cuma adakah kesilapan tersebut akan berulang...kesilapan yg serupa...

tadi masa berbual dgn member yg tahu hujung pangkal citer...dia pulak yg angin...kalau aku tempek semua ym dgn member tadi..mmg aku gelak sorang...sbb kwn aku beriya marah mcm kena kt dia pulak...padahal ni semua kena kat aku...

***** : dia x minta maaf dgn u ke?
***** : bodoh...dah buat org macam ini lagi ckp x mahu hilang kawan...geramnya i dengar...
***** : eeiiii kalau i jadik u abisss sumpah seranah bertan-tan kena maki dgn i...
*****: abiss pondan mana lagi yg citer ....

ntahlah..utk kali ini aku boleh terima lagi utk berbual dgn cik auw seperti biasa...aku tak nak ingat dah apa yg dia buat...kalau sebelum ni minta maaflah aku nk sambung balik...aku akan putuskan terus tali persahabatan tu...tapi untuk kali ni..sesorang tu pun minta kat aku jgn putus kawan dgn dia...aku pun anggap apa yg berlaku ada hikmat walaupun nama aku buat seseorg semakin tercalar...kepercayaan seseorg buat aku semakin nipis...Allah maha mengetahui...

semoga dugaan ni semua mematangkan aku dlm menjalani kehidupan sehari-hari...teringat sebuah puisi ...ingat ingat lupa..tapi bunyi dia lebih kurang mcm ni kut...

dalam menyeluk poket sehari hari
tak bererti isinya sama
hari ini mungkin tebal
hari esok mungkin nipis
hari seterusnya mungkin tiada isi...kosong...
yang pasti...
ketika tangan menyeluk..
ia akan merasai sesuatu...
berbeza dan tidak serupa pada setiap detik...



arriza : auwww...sakit taw...

No comments: