Saturday 6 December 2008

shopping time...

tadi petang...dalam aku bosan yg amat kat opis...pukul 4 terus aku angkat kaki kuar opis...suka hati aku jer nak balik...masa tgh drive...dengar DJ tu dok sebut pembukaan JJ kat AU2...aku pun dah alang alang nak balik umah...terus masuk simpang jelatek menuju destinasi JJ AU2 yg baru buka tu...jarak dgn umah aku pun tak sampai 15 minit...

sampai kat JJ...baru aku teringat...dalam handbag ada cash 3k...aku baru suruh despatch clearkan cash cheque aku pagi tadi...3k ni konon nak gi byr credit card tghari tadi kat citibank...ari ni jumaat...hajat hati aku byr cash bolehlah hujung minggu ni aku sakan tenyeh untuk shopping...sbb citibank aku ni..teruk aku guna smp nk habis limit masa cuti ari tu...

sekali...pusing pusing..byk benda yg aku berkenan...so aku main sambar jer tanpa pikir panjang...hanbag 1...sportshoe 2...kasut 2...blouse 2...benda dalaman 15...bathrob 1..pyjamas 1...novel 5...apa lagi aku beli erkkkk tu jer kut...aku main tarik jer duit bayar tanpa kira...nama jer financial controller....belanja tak ingat ilmu yg dipelajari....ahhahhaa

sampai umah...aku kira total untuk kesemua barang lebih kurang RM1750...ok lah kan...dari 3000 masih berbaki...tengok berapa barang aku beli..tu tak masuk baju kurung yg aku dh byr kat stone IG 2 pasang siang tadi...dalam $500...kiranya aku shopping untuk aku jer ari ni dlm 2300...

betullah kajian mengatakan...orang yg giler shopping ni sebenarnya berada dalam keadaan stress...mmg teori ni boleh pakai...sbb aku beli main ambil tak pikir panjang...tapi semua aku berkenan...sampai umah...tak der satu pun barang yg aku menyesal beli...ehehehe....camner tu...

arriza : esok sambung shopping kat kota singa pulak...tido...tido...

1 comment:

en_me said...

citibank depan opis me jakkks.. lenkali leh soh bayarkan, ofcoz hulurlarr duit dulu.. kannns, salammmz