Monday 8 December 2008

pengorbanan...

lagi beberapa jam takbir hari raya haji akan bergema....aku pulak dari siang sampai nk subuh masih melayan poker...MasyaAllah...apa nak jadi dgn aku ni...betul tak der keja...padahal berlambak benda nak buat...tapi sebenarnya aku sedang melayan diri sendiri....lama tak layan poker....esok nak raya haji...raya tak raya sama jer bagi org mcm aku...nak tergelak pun yer tadi...waktu menonton di tv...rancangan apa ntah...yasmin hani tanya kat sorang sorang artis mengenai makna korban...apa erti pengorbanan...

teringat kata kata seorang sahabat...usah bicara tentang perngorbanan...ia akan jadi ungkitan...dan apa yg telah kita korbankan tidak mendatangkan keikhlasan...so...usahlah disebut mengenai pengorbanan...tapi itu kata dia...bukan kata aku...

bagi aku...setiap pengorbanan perlu dihargai..perlu dinilai...bukan untuk diungkit...sekadar ingatan...masih ada org yg sanggup berkorban...so hargailah pengorbanan tersebut...

now..aku tgh layan zorro kt tv...so lagu ni..kalau dengar...ermmm...org nak raya...aku lagi sibuk layan perasan...wake up wake up....

arriza: abg...i want to spend my lifetime loving u..korban jugak kan...

No comments: