Tuesday 9 December 2008

dia...

dia tidak seperti yg aku sangka..jika dulu dia aku letak disatu tempat yg paling atas...kini setelah aku tahu segala..dia jatuh tersungkur kebawah...tapi mengapa aku masih hulurkan tangan untuk tarik dia kembali dan letak dia di tempat itu semula ? bukankah dia tidak layak duduk disitu ?..walaupun dia berkata...masing masing cuba wujudkan kebencian buat dia..tetapi haruskah aku terima ? sedangkah segalanya aku dapat melalui mata dan telinga dia...jika mata dan telinga dia yg bersuara..perlukah aku menafikannya ? ketika dia jatuh...aku turut tersungkur rebah...tapi aku bangun bersendirian...tiada siapa yg hulurkan tangan untuk tarik aku berdiri walaupun dia..aku tahu...dia mampu berdiri sendiri..kudrat dia tidak sama dgn kudrat aku...aku lemah...dia kuat masih ego bertahan walaupun rebah dgn mata dan telinga dia sendiri...tapi aku...mengapa dan kenapa masih terusan begini untuk sama sama mengemgam tangan beriringan kembali...bukan aku tak tahu sebelum ini berapa kali aku rebah dek kerana dia...tapi hati masih degil..sakit yg masih berbekas masih tk dirawat...masih lagi gagahkan diri untuk ini...

arriza : pengorbanan or keihklasan ?

No comments: