Thursday 4 December 2008

khayalan dikala hujan...

lebat hujan petang ni...dah pagi tadi makn sekadar lapik perut...lunch malas kuar...sampai opis kul 10.45...aku ingat aku lewat...sekali tengok..baru 3 org yg muncul...best betul keja kat sini...dah lah sekarang ni...kat semua org aku pesan...kalau nk cari aku time pejabat..nk berurusan dgn aku...pukul 11 ke atas... kalau sebelum pukul 11 jgn harap aku ada kat opis...makin hampir ke penghujung tahun...makin layu semangat keja masing masing...mmg makan gaji buta sungguh...

lama gak aku tak jengah blog..update luahan terkini...ntah kenapa...terasa bicara pada diri semakin sepi...aku sendiri tak banyak cakap lately ni...buka internet layan IG..layan TC..makan..tido...sekadar menyapa rakan dan taulan difacebook..ym pun jarang online mcm dulu...sendiri sepi...adakalanya sepi itu indah...tapi satu ketika ia membosankan..kadang menyakitkan bila dihimpit kenangan dan perasaan...adeiii..menyampahnya aku dgn situasi mcm ni...mmg bosan..

teringat sesuatu...khayalan seketika...

hari hari dihidangkan roti..mmg itulah rutin makanan harian...tiba suatu hari teringin nak makan steak...diberitahu disuatu ceruk ada steak untuk dijamah..tetapi perlu berebut...ia sangat terhad...maka berkejaranlah untuk mendapatkan steak tersebut dgn meninggalkan roti tadi...sampai ke ceruk...begitu ramai yg berbaris untuk mendapat steak tersebut...tiba ke giliran..merasalah steak tapi hanya secuit..kerana itu sahaja bahagian yg tinggal..kalau nak...esok ada lagi..pulang ke asal..cari roti tadi kerana perut masih tk kenyang...tapi roti telah dijamah org lain... terpaksa tahan...tapi berazam agar segeralah esok..untuk berkejaran ke ceruk tadi bagi mendapatkan steak yg lazat...bukan secuit...kalau boleh biarlah mengenyangkan...tidolah mata tunggu esok...adakah rezeki untuk hari esok ???..tapi dalam hati menyesal..kalau tahu makan roti dulu sebelum dapatkan steak...ermmm

dalam kita hendak menikamti sesuatu yg menggembirakan..ianya belum tentu menjaminkan kegembiraan tersebut kalau sendiri tak pasti....

apalah aku meraban hujan hujan ni...ahahha

arriza : siapakah diantara kita dengan rela menjadi pendusta...

No comments: