Tuesday 8 February 2011

carta bangang...

semenjak dua menjak ni...ada jer beberapa perkara yang membuat aku rasa nak mencarut pun yer...(huh...dah pandai mencarut aku yer...astaga...)

kalau disenaraikan boleh masuk carta perkara bangang yang aku pernah jumpa...

baru baru ni aku teruja nak pakai satu skincare ni...disebabkan muka aku semenjak balik china dan turkey hari tu tak stabil...ada masa dia kering...ada masa dia berjerawat halus...kadang gelap semacam...collogen dan produk yang aku amalkan pun dah macam tak berkesan...jadi aku pun menggatalkan diri untuk mencari sesuatu yang baru....

aku pun jumpalah satu produk ni...melihat testimoni yang diberi dikalangan pembeli yang dia tempek kat facebook tu...aku rasa sangat berminat nak mencuba ..aku pun calllah nombor yang tertera difacebook...aku citerlah aku berminat nak beli produk dia...dia kata oklah...bank in kat maybank dia nanti dia pos...aku tanya tempat dia kat mana...kalau dekat aku nak pergi ambil sendiri jer...dia jawab disetiawangsa...so aku kata dekatlah dengan aku...boleh tak petang nanti aku datang ambil....minah ni jawab...dia prefer by pos...aku cakap lagi...dah dekat buat apa nak pos...lagi pun lusa aku dah nak ke singapore...dia pun cakap...alamak hari ni i tak bawa barang...esok lah...

keesokan harinya...dalam pukul 11 aku pun sms lah minah ni...tanya dimana dan pukul berapa boleh jumpa...dia diam tak reply....sampailah pukul 5 dia call aku menggunakan no lain...dia kata..sori lah dia tertinggal handphone hari ni sbb tu tak reply mssg aku....aku pun ok lah...kat mana nak jumpa...dia jawab...i tak prefer lah nak berurusan jumpa-jumpa client ni...i prefer by pos jer...sekali lagi aku angin...semalam ko cakap hari ni....hari ni ko cakap tak prefer jumpa pulak dah...aku cakap...tak perlah kalau tak boleh jumpa...aku terus tutup handphone...malas nak berurusan dengan orang macam ni....ko nak meniaga...client nak datang ambil barang sendiri ko tak nak jumpa....macam mana nak maju ? then tak sampai 5 minit dia sms aku menggunakan nombor yg dia katakan tertinggal tu...tanya bila nak bank in...aik....tadi kata hp tertinggal...aku dah pelik....

malam tu dia sms aku lagi....dia tanya aku dah bank in ke belum...aku ignore...setangah jam kemudian dia sms lagi...kalau dah bank in call dia...sebab dia nak pos barang...sekarang time aku pulak main-mainkan dia...masa aku beriya nak beli ko bukan main lagi berlagak...esok pagi-pagi dia sms aku tanya..."arriza ... u dah bank in ke belum...i dah pos barang u sekejap ni...please bank in cepat "... masa ni aku dah rasa semacam je kat dia...biar betul minah ni...aku pun reply tanya macamana dia pos aku tak pernah bagi alamat pun kat dia...dia balas..." erkk sori...client i nama arriza ada 2 orang...so u dah bank in ke yang ?"... pulak dah...kalau yer pun nak menipu buatlah skrip betul-betul....tak ke tak cerdik...lepas dari insiden tu...minah ni dok meroyan kat aku tanya dah bank in ke belum...barang dia satu set 380 jer pun...aku tak kata dia penipu...(tapi aku nak kata dia apa yer ?)...apa ntah lagi dia jual dicyber...tapi kalau dia betul-betul nak maju...rajin rajin lah baca buku donald trump tu yer...kalau ko buat macam ni...sampai ke tua lah ko jual dalam cyber tu jer ...tak kemana....

sekian carta bangang yang pertama...

arriza : esok perkara bangang no 2 pulak....

5 comments:

Fashionable wife said...

psikonyer minah penjual tu. cuba kasik FB dia dekat lin, blih gak pi usha barang dia

Anonymous said...

Memang patut kena Ban penjualni, Banyak belit.

plug2pin said...

ban jer minah tu...ntah2 menipu duit org

Rin Ahmad said...

arriza... collagen i tak ada kesan ek?? hehehehe

ada ek orang meniaga cam tu? kelakar plak baca..

arriza said...

rin...berkesan sgt...now tak pakai skincare pun i tak kisah ...sbb nmpk kulit natural...tak berminyak dah...jerawat halus pun hilang....mmg ambil ni nak continue...ada lagi sebotol tu....tunggu jer i punya order pasni ni taw.... :)