Wednesday 16 February 2011

seterusnya...

baru baru ni aku dapat mssg dari seseorang...budak ni dah hampir 2..3 tahun rasanya aku tak sembang...tiba-tiba dia mssg aku minta aku jangan ganggu dia...pertama sekali waktu aku baca..aku mengucap panjang....kali kedua aku baca balik...aku tergelak...

tapi setelah termenung panjang melihat mssg tu...aku rasa semacam....apa budak ni kena skizofrenia ke...ada bisikan halus yang menyeru-yeru nama aku ditelinga dia ke ?...

aku kenal dia beberapa tahun dahulu (2005 mungkin) disebuah forum...kemudian setelah seorang rakan forumer pergi meninggal kami...(2007)...aku tak masuk langsung forum tersebut....sayu teringatkan rakan tersebut....dan peristiwa itu membuat aku meninggalkan forum itu bersama rakan-rakan didalamnya....lagi pun aku memang tak sekepala dengan rakan rakan disitu....budak ni hanyalah rakan forum yang aku tak pernah jumpa dan tak pernah kenal di alam nyata....siapa dia...aku sendiri tak pernah ambil tahu....dan tidak berminat nak ambil tahu....

tapi apabila dia mssg aku sebegitu...aku terkejut pun yer...mujurlah aku dah tua...so perangai sabar dah banyak wujud dalam diri.... aku balas elok-elok kat dia...aku bagitahu...dia ni siapa dalam hidup aku yang aku nak ganggu ? sedangkan aku sendiri tak penah mengenali dia langsung....sekadar kenal dialam maya...lainlah dia ni tom cruise ke yang join forum sama dengan aku kan...nak jugak aku kacau...

tak sangka pun yer...setelah bertahun-tahun masih ada yang teringat kat aku....ahaks...masih ada isu nak diperkatakan...ntahlah...nasib baik dia terus diam...harap-harap dia malu sendiri dengan tindakan bloody hell dia tu...kalau dia betul-betul sakit ala ala meroyan...aku harap dia cepat sembuh....kesian muda-muda dah kena sakit macam tu....memalukan diri sendiri....buatnya dia pegi mssg kat lisa surihani ke...fasha sadha ke...tak ke kesian....

tak per lah...aku memang dah lama tak berminat nak ambil tahu perihal rakan-rakan cyber di forum lama yang aku join...jadi aku abaikan perkara ni....cuma aku luahkan disini sekadar memberitahu buat kesekian kali....aku dah menyampah sangat-sangat dengan gelagat mereka mereka terdahulu....bila kita tak boleh join mereka dialam nyata...bermacam-macam cerita negatif pasal aku yang keluar....bila aku memilih untuk tidak join mana-mana puak...aku dipulaukan...untuk tidak serabutkan kepala aku...baik aku keluar dari kepompong tersebut...tujuan aku berforum untuk rehatkan minda...bertukar-tukar pandangan...bukannya menyemakkan otak dengan perkara-perkara sebegini...jadi paling baik...aku tamatkan semuanya...dengan kata lain...aku tak perlukan kawan-kawan sebegitu rupa....

dengan aku mudah...aku bukanlah manusia yang join forum or blog untuk tujuan nak tempek segala mak nenek apa yang aku ada....nak tunjuk setiap butir apa yang aku pakai..apa yang aku buat....kemudian ada pulak pengikut yang akan menyokong penuh apa yang ditempek..apa yang dibuat...maaf...itu bukan aku...kalau tak suka...aku diam...tapi nak bodek hipokrit mengaku suka...sorrylah....

biarlah aku dengan jalan aku....tapi masih ada yang tak senang walaupun aku masih jalan bersendirian tanpa menganggu mereka....lantaklah kan....dah nama pun manusia...macam macam perangai....kalau nama binatang...boleh jugak dihalau pergi ke habitat masing-masing....

ntah kenapa bila sekarang ada yang bercerita kepada aku perihal yang melibatkan nama aku diperkatakan...aku hanya mampu tersenyum....(nampak sungguh aku dah tua...) tak ada lagi emo ..kepala angin tak tentu pasal...selagi apa yang dikata semua itu tidak benar....Alhamdulillah..aku dapat pahala free....

arriza: lagi dan lagi....

No comments: