Thursday 24 June 2010

yeay...

aku tak tahu...perlukah aku coretkan sesuatu di sini...meluahkan apa yg terbuku didada..sedangkan banyak lagi topik yg boleh diperbincangkan...

isu upsr dan pmr mahu dihapuskan...kesian aku pada anak anak yang lahir dizaman ini..masa aku dulu sekolah rendah...balik sekolah pergi mengaji kat rumah orang. habis keja sekolah boleh lepak depan tv. pegi sekolah pun beg ringan jer...buku teks (tu pun kadang cikgu tak guna) dan buku tulis...

zaman sekarang...baru 3 bulan beli beg dekat tropicana life...(bukan murah tu) dah tali galas nak putus...sebabnya..buku penuh ...tak cukup dgn buku teks..buku latihan lagi..yg digalas satu yang dikendong kat tangan lagi...kesian tengok...balik sekolah rendah..dah kena pergi sekolah agama...masa aku dulu..seingat aku..sekolah agama ada satu je kat dato keramat tu...tu pun banyak makbapa tak hantar anak ke situ...aku pun tak penah pegi sekolah agama...abang abang aku je yg pergi...aku
pegi mengaji dan belajar agama kt rumah jiran jer...pandai gak aku baca quran...ehhehehe...

tapi sekarang...balik sekolah nak ke sekolah agama..lepas tu nak ke tuisyen lagi...nak siapkan kerja sekolah lagi...dah lah maths dgn sains dalam bahasa omputeh...nak tanya makbapa pun...tak semua makbapa yg tahu....maka tak hairanlah...anak anak yg sekarang ni sendiri keliru apa yg dorang belajar...masa aku dulu sekolah rendah..ada subject sejarah...sekarang katanya dah dimansuhkan...peringkat menengah baru ada...maka ramailah anak muda yg jadi buta sejarah....

jadi tak hairanlah kalau penjara pudu tu dirobohkan....tu bukan bahan peninggalan sejarah kan...ehehhee...lepas ni apa kata kita robohkan kota a famosa...buat apa nak simpan barang sejarah yang menggambarkan kelemahan raja waktu itu...portugis datang melaka..raja sibuk bercerekarama....akhirnya negeri jatuh ke penjajah...

aku ada benda lain nak tulis...tapi nanti lah...terlalu byk luahan...tak pasal isu atas tu yg aku merepek...

arriza : aku tak percaya lagi....

No comments: