Saturday 26 June 2010

mera nam sonia...



ahaks...sempat lagi dalam kata nak bersawang tu...sebenarnya aku lama sungguh tak layan filem hindustan...semenjak abang shahrukh khan dah tua tua ni...aku pun rasa kurang minat untuk filem filem hindi baru ni...tapi baru baru ni filem 3 idiots betul betul buka mata aku...sampai 3 kali aku pergi ulang tengok...siap cari vcd dia lagi buat koleksi...

filem lakonan amir khan dan kareena kapoor ni cukup menghiburkan...jalan cerita mengenai persahabatan 3 org yg penuh dengan gelak ketawa..tangisan membuat anda tidak akan terasa bila nak habis citer ni... amir khan sememangnya tidak pernah menghampakan aku...(cewah...ayat..macam lah amir khan balas cinta aku...ahhaha)..lihat sajer lakonan dia dalam mann bersama aku dulu...erkkk silap bersama monisha koraila...(teringat bf aku kata aku macam monisha gorilla...zalim sungguh)...aku rasa 3 idiots dan mann setaraf untuk diberikan 5 bintang...lagu lagu dalam filem ni tak bosan...sama mcm mann...

tapi adakah watak Rancho tu wujud dizaman sekarang ni ? bertuah kalau aku jumpa sahabat seperti rancho..farhan dan raju tu...yang satu ketika sanggup korbankan nyawa demi sahabat masing masing...sekarang ni kalau susah..kawan simpati didepan..tapi dibelakang ketawa dan jadikan bahan bercerita pulak...majoriti macam tu lah..tapi dalam 3 idiot sesuatu yang berbeza kita dapat saksikan...

jika anda bukan peminat hindustan...baik hentikan bacaan anda waktu ini...hahahha..aku sememangnya sejak azali dah terdedah dengan budaya dan segala benda mengenai india..timur tengah dan sewaktu dengannya...darah yang mengalir dalam badan aku sememangnya banyak dari sana...so agak agak pasni kalau aku nak berhijrah ke india cuba nasib jadi bintang filem hindustan rasa rasanya dapat tak ? ehehehehe...tak dapat jadi bintang filem ..jadi pelakon iklan pun ok jugak kan...mungkin faktor perut tak cukup seksi untuk pakai sari lagi...kui kui kui....tak dapatlah nak tukar nama arriza sonia ke...sonia riza ke....ehhehee

berbalik pada citer 3 idiots ni...aku rasa sehingga kini tak ada lagi filem melayu sekarng yang setanding filem 3 idiots kut...sebab tu lah aku tak penah tengok citer melayu...tapi hari tu gatal jugak pergi beli tiket tengok lagenda budak setan...nasib baik lagu best..gambar pun cun...so tak lah rasa menyesal buang $14 tu...kalau hindustan buang $14 pun berbaloi sebab dekat 3 jam tu...

walaupun dia nyanyi haram tak paham sepatah pun...tapi rasanya boleh layan lagi dari aku dok dengar lagu mila...jika kau ubah fikiran...aku yg pertama menanti...jika kau perlukan teman..cari lah disini....yeuwww....tolonglah dik...saperlah yang buat lirik tu...akak dengar pedih telinga...tak malu ke pompuan dok tergedik gedik merayu kat lelaki mcm tu...pleaselah...cuba lah buat lirik yang masuk akal sikit...tengok lagu indon...sang mantan...habis kt malaysia ni dok guna sana sini.. mantan pemimpin...mantan bla bla...lirik kita ?...engkaulah dewa hati ku...adeeiii... sebab tu sekarang ni aku hanya layan lagu indon jer...lagu melayu adalah satu dua yang boleh masuk...

erkk...pasal dari india jauh ke indon pulak aku merepek...jauh tu..dari amir khan ke baim wong....

arriza: luahan petang hari dari orang yg nak pergi jauh...huhuhu

No comments: