Tuesday 20 January 2009

terkilan...

apa lagi yang aku perlu buat kalau aku dihukum tanpa pembelaan....

terkilan rasa...dituduh melakukan sesuatu...hakikatnya aku tak buat....cakaplah apa pun waktu ini...semua tak bermakna lagi...cakap aku tidak akan diterima pakai...hanya kerana aku orang luar yg tiada sebarang pertalian...kebenaran tertutup waktu ini....biar pun aku benar tapi siapalah aku untuk menyatakan aku benar...aku tetap orang asing...dah tentu cakap mereka yg ada ikatan lebih bermakna dari kebenaran aku...

terguris rasa...menitis airmata bila menatap bait bait ayat..."tak guna beri peluang buat orang seperti aku"...terlalu besar erti kah peluang tersebut...orang yang memberi peluang tu rebutan ramai ke ? besar sangat kah dia di mata dunia...sehingga perlu memberi peluang kepada aku ? sedarlah aku...siapa aku dimata dia sehingga perlu diberi peluang....memang terkilan...bila aku baca kembali...dah lah tuduh aku terhadap perkara yg aku tak lakukan....kemdian melemparkan ayat penuh riak buat aku...

ya Allah...kenapa aku perlu terima semua ni disaat aku kosong tak punya apa...aku baru nak mulakan sesuatu yg baru...dah aku diuji sebegini...aku redha...memang sukar untuk nyatakan kebenaran disaat mata yang celik buta menilai....tetapi persoalannya..kenapa aku ?...

kali ni aku tak akan seperti dulu...beriya hendak menyatakan kebenaran...mengalah...merayu....aku dah terlalu penat untuk ini....biarlah...rahsia hati Allah jer yang tahu...aku takkan bersuara apa lagi....hati aku dah cukup letih....

arriza : terkilan...

No comments: