Thursday 21 August 2008

mmmm...

mlm ni deman lagi...kali ni sebab petang tadi aku kena hujan...hari ni aku park kereta kat jelatek aku naik lrt...sbb jalan ampang jammed teruk...terus aku masuk jelatek naik lrt...tu lah yg selalu aku buat kalau jalan jammed...masa keluar opis pukul 5 terpaksa aku bersesak naik lrt...

masa dalam lrt tadi...ada satu family aku rasa org asli kalau tengok dari rupa...si bapa menjinjing 2 plastik besar penuh mainan...siibu dukung bayi kecil dlm setahun...2 lagi anak lelaki dlm lingkungan 5 dan 8 tahun...tengok mainan banyak yg si bapa bawa...aku buat andaian...mungkin dia manjaja dijalanan...tiba di stesen kg baru..ada tempat kosong anak lelaki dia beriya lari nak duduk..aku perhati jer gelagat dorang...dapat jer duduk...anak dia panggil siibu untuk duduk dgn adik kecil dia...aku kadang tak faham dgn sifat warga malaysia ni...dalam sesetengah situasi...mereka jadi terlalu prihatin...tetapi mcm situasi tadi...tak ada siapa yg peduli untuk bagi duduk buat siibu dgn anak kecil tersebut...tapi sesuatu yang menarik perhatian aku...bagaimana bapa dia begitu gigih menjaja barang mainan didalam memberi kehidupan buat anak anak dia...melihat dari segi pakaian keluarga tersebut boleh digambarkan agak dhaif...

aku mudah tersentuh bila melihat situasi begini....setiap orang mempunyai jalan hidup yang berbeza...ada yg bernasib baik...ada yg terpaksa bersusah payah untuk menjalani sebuah kehidupan...jika semua mempunyai jalan kehidupan yg sama...dah tentu hambar dunia ni....melihat keluarga tadi...walaupun terpaksa bersusah payah sedemikian...tapi sekurang kurangnya mereka mempunyai sebuah keluarga...

masa aku turun kat jelatek...keluarga ni belum lagi turun...mungkin dorang berhenti stesen tmn melati menuju gombak...situ byk org asli..turun jer kat jelatek...hujan turun selebat lebatnya...petir kilat semua cukup...aku tak der payung...sbb malas nak tunggu lama...aku berlari jugak tuju ke kereta...habis basah lencun....sampai umah terus mandi...kesannya...tepat pukul 8 badan aku dah mengeletar...aku bergulung dlm comfoter...pusing kiri pusing kanan pun tak boleh lelap...sebab sakit badan...rasa bisa...akhirnya kejap ni aku bangun layan tc n rv jap...pas ni nak masuk tido balik...

arriza : syukur dgn apa yg aku miliki...

No comments: