Wednesday 27 August 2008

awak sentiasa benar....

pernah tak terjadi...bila kita nak marah orang...tiba tiba kita pulak yang kena marah...terpaksa tahan telinga bila kita pulak kena berdepan dgn situasi sepatutnya kita yg patut bising...tetapi sebaliknya...sabar jer lah ...

ada orang dia tahu itu salah dia...tetapi sebab ego melangit...susah untuk mengaku salah sendiri...lalu kesalahan tersebut dipusing balik ke orang lain...dengan kata lain susah untuk mengaku salah sendiri...akibatnya...orang yg sepatutnya naik angin pulak kena marah...ehhehehe...lawak pun yer...

tak semua orang boleh mengaku "saya mengaku saya buat salah"...lidah tak bertulang...lembut untuk menuturkan ayat "saya tidak bersalah....apa yang berlaku bukan salah saya"...tuan punya badan tentu inginkan pembelaan buat diri dia untuk memberitahu dia tak bersalah....sebab tu sekarang ni semuanya pakat bersumpah untuk menegakkan kebenaran "saya tidak bersalah"....ehhehehe

ntahlah...bagi aku mudah...untuk meletakkan diri kita didalam situasi kebenaran...hanya kepercayaan dari seseorang tu yg perlu ada...kepercayaan tu umpama kristal...sekali dia terhempas...untuk mendapatkannya kembali memang payah...

arriza : dalam kehidupan...melewati hari hari...tak semstinya melalui jalan yg sama lurus sentiasa..adakalanya kita perlu belok ke kiri...dan kekanan...itu semua untuk menempuh liku liku kehidupan...penuh simpang siur...

No comments: