Tuesday 4 March 2008

suratan atau kebetulan ?

dia 1 : " u..esok saya nak turun KL "
aku : " ooo..baguslah..boleh u jumpa dgn **..budak budak lain sama "
dia 1 : " kenapa tak u cakap..boleh jumpa u ? "
aku : diam...

==========================

sms dia 2 : boleh i call u ?
aku reply : ok

dia 2 : u kat mana ?
aku : ********...kenapa ?
dia 2 : please...i nak jumpa u..missed u so much..
aku : ermmm..nantilah..not now..
dia 2 : listen...i love u so much..more than friend...please...
aku : nanti kita sambung...

======================================

dia 1 ...
ntah kenapa sampai skrg tak terbuka pintu hati aku nak jumpa dia.. macam macam perkara yg dia lakukan untuk aku..ada jer sesuatu yg dia lakukan buat aku ketawa...tersenyum..sepanjang aku kenal dia...banyak benda yg kami kongsi..citer citer silam...paling best kalau kami sama sama layan game...banyak sangat kenangan tu..

dia 2...
u..u antara org yg paling best i jumpa dalam cyber ni...u boleh jadi abg..bapa.."dato"...apa lagi..bf ?..tapi sampai skrg..i masa tak boleh nak berdepan dgn u..walaupun hakikatnya dah byk kali kita bertembung dalam beberapa kebetulan... i ingat apa yg cakap.. " ****..i sentiasa ada untuk u..tak kira bila dan di mana ".. u jer yg panggil i dgn nama ni...i tahu..setiapa kali cakap phone dgn u..ada sedikit kerinduan pada suara itu..sebab tu now..i semakin jauh..tiba tiba i teringat " setiap kali bangun dari tido..buka mata..i berharap hari ni i jumpa org yg paling i sayang..tetapi ianya belum berlaku "



sombong kah aku ? ni belum termasuk yg lain lain yg ajak aku jumpa sampai naik boring..2 ni antara yg paling rapat dgn aku suatu ketika dahulu..skrg pun rapat..cuma masa tak mengizinkan aku kembali seperti dahulu..

aku tahu..mengecewakan harapan org sesuatu yg tak baik..arwah ma selalu pesan...

" jgn hampakan harapan org..mana tahu..itu permintaan dia yg terakhir "

itu selalu aku ingat..tapi tengok juga permintaan yg bagaimana..tapi bila berdepan dan berjumpa dgn seseorg yg kita kenal di alam cyber ni..aku kurang keyakinan diri.. sebab tu aku tak berani nak berjanji bila orang sebut bab jumpa ni..selalu yg terjadi kat aku kebetulan..ianya tak dirancang..

selalu kita nak jaga hati org ..tapi hati kita sendiri terluka..mcm contoh yg berlaku baru ni..

kawan aku..cuba nak jaga hati semua pihak..dgn menolak tepi hati org org tertentu..akhirnya apa yg boleh aku cakap :

kita berpesan kat org jgn tamak dgn apa yg kita miliki...tetapi hakikatnya ..kita sendiri tamak dgn cuba membolot kesemuanya..kononnya kita cuba menjaga hati semua pihak...hakikatnya..sana kita makan..sini kita telan...

harus kena penampar je org macam ni....

* kepercayaan aku semakin tipis..sayang aku semakin tebal..untuk mengakhiri sebuah permulaan itu..mungkin tidak...perlukah aku teruskan ? sedangkan aku pasti...keyakinan aku masih belum utuh...

1 comment:

arriza said...

ehehheeh...
cayung..i dah tinggal mssg kat ym..tak dapat ke ?

ok..jap nak sms...