Wednesday 12 March 2008

memperguna atau diperguna..

tadi masa balik kerja..member aku ajak lepak sambil minum petang...aku pun ikut lah..memandangkan perut aku dah lapar sangat...dari pagi aku cuma makan bihun goreng budak sekolah..kenapa aku panggil bihun ni bihun goreng budak sekolah..sebabnya..bihun dijual dgn harga seringgit...dalam bihun tu kosong tak ada pa benda..amat sesuai untuk dimakan oleh budak sekolah tahun satu..ehhehehe..bihun ni boleh didapati di Esso..on the run..jln dari hulu klang nak ke ampang tu...selalu aku isi minyak kat situ...mmg aku akan lepak breakfast situ sambil mkn bihun budak sekolah ni dgn teh tarik or coffee ices..terasa mcm kat california pun yer..ehehhee..sebab suasana dia tu..ala ala highway california...sambil menikmati hidangan pagi..sambil aku berangan..kalau aku kat california mcm ni agaknya..ahahahaha...

sambung citer petang tadi..lepas je makan..time nak bayar..aku tanya berapa semua..budak kedai tu cakap $18..aku sound member aku...suruh dia bayar..saja jer.. padahal setakat belanja makan memang no hal punya..tapi kali ni saja ..aku nak tengok reaksi member aku...member aku pun kata ok..tapi punyalah lambat dia nak keluarkan duit dari poket...terkial kial..aku betul betul fedup..terus aku tarik note sepuluh 2 keping hulur kat budak kedai tu..member aku tanya.." kenapa u bayar..kata nak i bayar" aku cakap " lambat sangat..nak bayar pun mcm susah"..dia balas balik " ler...i cari duit kecil..." aku jawab " tak per lah..no problem..small matter.." tapi nampak muka dia mcm tak puas hati dengan cara aku ..dan ini kali pertama aku minta dia bayar selama kami berjumpa...

serius..aku bukan seorang yang berkira...tapi bila sesekali aku try uji orang..dan org tu memperlihatkan ketidakikhlasan dia..aku terasa...dalam sepuluh kali...sukarkah utk sekali kita pamerkan keikhlasan untuk ini ?

terfikir kat benak aku..aku nimempergunakan orang ke..atau aku dipergunakan...sebab aku sendiri terasa..kadang kelembutan aku sering diambil kesempatankan...(ayat apa ni ???)...

No comments: