Thursday 13 May 2010

badai...

terlalu penat dengan kehidupan sehingga tiada masa untuk aku meluahkan apa jua yang berlaku didada hari...

menyiapkan diri untuk berhijrah jauh dari sini...membekalkan apa yang patut bila berada ditempat orang...hanya pesan bonda jadi azimat...jujurlah dalam apa jua perkara...campak ke mana jadi pulau...

semakin gerun dengan kehidupan didepan mata...manusia sekeliling amat sukar untuk dibeda antara manusia...haiwan dan tumbuhan...

*pasal ayat aku diatas skema giler...ahaks...itu semua antara persiapan aku untuk sesuatu yang bakal menyusul agaknya...

cuba kebelakangan ini aku terkilan dengan banyak perkara yang menyesakkan dada...
______________________________________________
lupa...hari ini 13 mei...hari jadi arwah mak yang ke 54 kalau mak masih ada...

1969...ketika harilahir mak..arwah baba tersangkut dalam rusuhan kaum...kek yang baba beli untuk celebrate besday ma habis hancur kena rempuh...ketika itu mak sedang mengandung abang kedua aku...dihari lahir mak waktu itu...seorang anak cina melarikan diri dari petaling jaya sehingga ke longkang rumah yang kami duduki...itu antara cerita mak masa harilahirnya pada 1969...

_______________________________________________


arriza : bisakah silang kata menjadi petanda ?

No comments: