aku beli kain tu kat euro moda semeter $120..x 4m = $480
aku beli linen sbb kain tu jarang...$45 x 4m = $180
kain tu terperap kat aku hampir 3 bulan..sbb aku malas nk hantar jahit..lagi pun aku ni jenis suka himpun byk byk..sekali hantar tempah 10..paling kurang 7..8...tu perangai aku...tapi kain yg aku beli kat euro moda ni..masa tu aku temankan bos aku cari kain untuk dia hadiahkan kt member dia..so dari aku tercanggak tunggu..aku pun menggatalkan diri beli..dan aku terberkenan kat satu kain ni..sebiji mcm corak sultanah pahang pakai masa function tahun lepas..sekali tengok terus aku terpikat..walaupun harga dia menyebabkan card credit citibank aku jadi mangsa...sepasang kain campur linen $660...tak masuk upah...so aku terbayang nak buat baju kurung pahang..letak labuci sikit..manik sikit...boleh pakai function bulan 6 ni..yg kebetulan jatuh pada harilahir aku...15 june...
nak dijadikan citer..ada akak sorang ni..asal jumpa aku asyik menanya bila aku nak hantar baju upah kat dia..akak lah yg jahit baju puan sri nun..akak lah yg jahit baju bini pengarah nun...akak lah yg jahit baju kerabat nun...aku pun dengar jer lah..dipendekkan cerita..aku pun nk try lah upah sepasang..so disebabkan cerita cerita dia yg gah menjahit baju org besar besar ni..aku pun hantar kain yg aku beli kat euro moda ni...aku kata...tak per lah..dia dah byk pengalaman menjahit so aku bg kain yg paling mahal ni...sepasang jer...aku pun jumpalah dia 2 minggu lepas untuk ambil ukuran semua..aku siap bgtahu nak design mcm mana...dia tengok pun dia kata ..oklah..kain ni mahal...akak dah biasa..jgn risau...nanti siap tengoklah...pas ni mesti ko cari akak utk jahit baju lain punya...dgn konpidennya dia bgtahu aku...
minggu lepas...dia sms aku..kata baju dah siap...upah $200 sbb linen n kain mahal katanya...aku pun suruhlah driver bos aku pegi ambil...dapat jer baju tu...aku rasa nak menjerit pun yer..nak menangis pun yer...labuci ke mana...manik ke mana...baju kurung pahang aku jadi kurung bangla ke kurung apa..aku pun tak tahu...dan yg buat aku sakit jiwa...boleh masuk 2 badan...mmglah..dia pakar jahit baju org besar...kat tangan..kaki badan habis dijahit mesin..tak jelunjur...leher aku suruh letak manik pun tak der..dia sms aku..tanya .." mcm mana.. ok tak?"...aku reply..."akak jahit baju saya ke..akak jahit baju mengandung untuk saya ?" dia balas..." knp...besar ke ?..meh hantar repair..."...disebabkan fedap..aku tak balas..aku diam jer...kawan aku bagi cadangan suruh alter kt jiran dia...aku pun bagilah kt member aku untuk alter...tambah labuci n manik...dan yg penting kecilkan...aku belum mengandung lagi untuk pakai baju tu...
tadi member aku bawa...kali ni aku puas hati...kemas jiran dia alter...ikut badan aku..labuci n manik pun cantik sangat...dia kata jiran dia cakap umpama jahit lain...tapi upah semua dgn manik labuci baru $150...aku sms kat kakak yg kononnya hebat sgt tu.." saya dh hantar alter kt org lain...baru 150 dgn manik penuh badan..labuci punyalah cantik..kakak ni bini polis jer pun..tak jahit baju org besar besar..." dia reply...." ler...kalau akak alter..free jer " pirahh..angin aku satu badan...
kesimpulannya aku dah serik..aku beli baju kt stone ari tu 2 pasang $500 punyalah cun...pas ni jgn harap aku nk beli kain mahal hantar tempah lagi...sebelum ni pun aku jarang beli kain..bos aku asal pegi mana mana..dia akan belikan aku kain...sebulan paling kurang 2 pasang kain dari bos aku...tapi tu ler...tergatal nk beli jugak...ni lah akibatnya...
480 kain
180 linen
200 upah mcm taik
150 alter
1010 HARGA SEPASANG KURUNG PAHANG !!!!!
mmg special baju yg akan aku pakai function yg kebetulan jatuh pada hari lahir aku nanti...$1010 tu...huhuhu...
arriza : dulu arwah ma jahit free jer...sebut lah nak fesyen mcm mana.....
Tuesday, 7 April 2009
Sunday, 5 April 2009
lonely no more..
arriza :
What if I was good to you, what if you were good to me
What if I could hold you till I feel you move inside of me
What if it was paradise, what if we were symphonies
What if I gave all my life to find some way to stand beside you
I don't wanna be lonely no more
I don't wanna have to pay for this
I don't want to know the lover at my door
Is just another heartache on my list
I don't wanna be angry no more
You know I could never stand for this
So when you tell me that you love me know for sure
I don't want to be lonely anymore
Sunday, 22 March 2009
suara...
aku bukan orang politik..walaupun sedari kecil aku terpaksa berdepan dgn orang politik...sehinggalah meningkat dewasa...dan tiba masa berkerja...terpaksa berdepan dgn karenah orang politik hampir setiap hari...
aku teringat...arwah baba orang kuat politik..bila abang sulung aku memilih untuk menentang arus dgn apa yg baba dokong....bukan main melenting baba...teringat ayat baba..."sebab **** lah...korang boleh mewah mcm ni"...nanti abang sulung aku jawab..."kalau Allah tak izinkan..tak jadi juga"...selalu baba dgn abg sulung aku berdebat mengenai perjuangan masing masing....kadang sampai ke meja makan...arwah ma ambil pendirian untuk diam melihat anak beranak ni bertekak...ma berkecuali...aku pulak masih kecil dan tak paham sangat apa yg mereka debatkan...tapi setiap kali baba bercakap...satu satu abg aku patahkan hujah hujah tersebut...bila abg sulung aku tamat belajar dan berkerja...dia memilih untuk terus aktif dgn parti tersebut...sehinggalah ke peringkat ketua pemuda parti tersebut...baba tak kata apa...tapi setiap kali mereka berjumpa...aku akan melihat perdebatan anak bapa...tapi yg membanggakan aku...ia masih perdebatan yg sihat...ada satu ketika bila baba tak dapat lawan balik hujah abg...baba akan mencarut kat abg aku...ahahhaha...aku dgn ma akan ketawa tengok abg sulung kena carut dgn baba....tapi aku masih tidak mengerti panorama politik ketika itu...
sampailah satu ketika...bila aku dihantar ke boarding school kat kedah...aku berdepan dgn anak anak memali...teringat kata kata seorg teman yg paling hampir dgn aku "hang dok KL...hang orang senang..hang boleh lah cakap...hang tak tahu apa yg kami rasa...hang tak rasa mcm mana bila tengok bapa mati kena tembak depan mata...hang tak tengok mcm mana mak hang kena tendang teranjang dgn polis...hanya disebabkan kami ni org kampung...makbapa kami org ***"....aku bergaul dgn mereka...hampir setiap bulan..aku luangkan masa berkunjung ke rumah mereka...aku lihat sendiri....aku dengar rintihan balu ketika itu....dahlah miskin...harta benda dirampas...walaupun berada ditanah sendiri...tapi bagaikan tanah dipijak milik org......masa ni baru aku faham apa yang abg sulung aku cuba debatkan dgn baba waktu itu...
apabila aku dikampus...aku berdepan dgn mereka yg fanatik dgn politik...saban minggu aku akan melihat senior senior aku berdebat...sampailah peristiwa ikhwan ditangkap dan disumbat ISA..hanya kerana dia presiden pelajar waktu itu...hanya kerana dia yg paling latang besuara waktu itu...masih terbayang aku...bagaimana lantangnya suara ikhwan berdebat dgn Tun M ....
abang sulung turut terkena tempias...terpaksa hentikan pengajian yg dah separuh jalan...terpaksa tinggalkan tempat kelahiran sendiri hanya kerana dia bersuara...jejaknya dikesan...walaupun tidak sealiran...baba gunakan pengaruh yg ada agar abang tidak menerima nasib yg buruk lagi...sehinggalah kini....abg terus menetap di bumi asing...
tapi berbeza dgn abg kedua aku yg mendokong perjuangan baba...tak perlulah aku coretkan...cukup untuk dinyatakan...jika kita memilih jalan yg mudah....bayar tol terus jalan...mengapa perlu nak susahkan diri masuk jalan yg berliku liku....sedangkan kita dah nampakkan...jalan senang dah tersedia....walaupun perlu sedikit pelaburan...tetapi hasilnya dah tentu lumayan dan tidak memenatkan...sekali sekali jammed terpaksalah tempuh ...dan tak selamanya jalan tersebut mudah....adakalanya terbabas jugak...
apa yang boleh aku katakan...ada masanya kita tak perlu bersuara...walaupun suara kita ketika itu menyatakan kebenaran....berdiam adalah lebih baik....org menilai kita melalui apa yg mereka lihat...semudah itu...
bagi yang tak sanggup ambil risiko untuk beralih arah...mengapa perlukan perubahan...sedangkan yg sedia ada menjanjikan kesenangan....so teruskan...pilihan ditangan anda...jika anda sendiri memilih untuk menjalani sebuah perjalanan yg berliku...terpaksalah tempuh segala halangan....
apa yg aku mengarut malam ni...ehhehe...ni lah kesannya akibat terlalu penat...masa drive aku tengok jalan...aku teringat jalan senang..jalan susah...walaupun keletihan... tapi terselit sedikat keriangan...dapat 2 hari di sungai petani...sehari di penang cukup untuk buat aku tersenyum...sempat lagi aku masuk tengok wayang kat queensbay penang...satu perkara yg hampir 3 tahun aku tak buat ! ahahaha....
arriza : lagu aku takkan bersuara ni aku minat...layan jer lah mlm mlm ni...rindu kat mereka mereka yg lama tak bersuara dgn aku...
aku teringat...arwah baba orang kuat politik..bila abang sulung aku memilih untuk menentang arus dgn apa yg baba dokong....bukan main melenting baba...teringat ayat baba..."sebab **** lah...korang boleh mewah mcm ni"...nanti abang sulung aku jawab..."kalau Allah tak izinkan..tak jadi juga"...selalu baba dgn abg sulung aku berdebat mengenai perjuangan masing masing....kadang sampai ke meja makan...arwah ma ambil pendirian untuk diam melihat anak beranak ni bertekak...ma berkecuali...aku pulak masih kecil dan tak paham sangat apa yg mereka debatkan...tapi setiap kali baba bercakap...satu satu abg aku patahkan hujah hujah tersebut...bila abg sulung aku tamat belajar dan berkerja...dia memilih untuk terus aktif dgn parti tersebut...sehinggalah ke peringkat ketua pemuda parti tersebut...baba tak kata apa...tapi setiap kali mereka berjumpa...aku akan melihat perdebatan anak bapa...tapi yg membanggakan aku...ia masih perdebatan yg sihat...ada satu ketika bila baba tak dapat lawan balik hujah abg...baba akan mencarut kat abg aku...ahahhaha...aku dgn ma akan ketawa tengok abg sulung kena carut dgn baba....tapi aku masih tidak mengerti panorama politik ketika itu...
sampailah satu ketika...bila aku dihantar ke boarding school kat kedah...aku berdepan dgn anak anak memali...teringat kata kata seorg teman yg paling hampir dgn aku "hang dok KL...hang orang senang..hang boleh lah cakap...hang tak tahu apa yg kami rasa...hang tak rasa mcm mana bila tengok bapa mati kena tembak depan mata...hang tak tengok mcm mana mak hang kena tendang teranjang dgn polis...hanya disebabkan kami ni org kampung...makbapa kami org ***"....aku bergaul dgn mereka...hampir setiap bulan..aku luangkan masa berkunjung ke rumah mereka...aku lihat sendiri....aku dengar rintihan balu ketika itu....dahlah miskin...harta benda dirampas...walaupun berada ditanah sendiri...tapi bagaikan tanah dipijak milik org......masa ni baru aku faham apa yang abg sulung aku cuba debatkan dgn baba waktu itu...
apabila aku dikampus...aku berdepan dgn mereka yg fanatik dgn politik...saban minggu aku akan melihat senior senior aku berdebat...sampailah peristiwa ikhwan ditangkap dan disumbat ISA..hanya kerana dia presiden pelajar waktu itu...hanya kerana dia yg paling latang besuara waktu itu...masih terbayang aku...bagaimana lantangnya suara ikhwan berdebat dgn Tun M ....
abang sulung turut terkena tempias...terpaksa hentikan pengajian yg dah separuh jalan...terpaksa tinggalkan tempat kelahiran sendiri hanya kerana dia bersuara...jejaknya dikesan...walaupun tidak sealiran...baba gunakan pengaruh yg ada agar abang tidak menerima nasib yg buruk lagi...sehinggalah kini....abg terus menetap di bumi asing...
tapi berbeza dgn abg kedua aku yg mendokong perjuangan baba...tak perlulah aku coretkan...cukup untuk dinyatakan...jika kita memilih jalan yg mudah....bayar tol terus jalan...mengapa perlu nak susahkan diri masuk jalan yg berliku liku....sedangkan kita dah nampakkan...jalan senang dah tersedia....walaupun perlu sedikit pelaburan...tetapi hasilnya dah tentu lumayan dan tidak memenatkan...sekali sekali jammed terpaksalah tempuh ...dan tak selamanya jalan tersebut mudah....adakalanya terbabas jugak...
apa yang boleh aku katakan...ada masanya kita tak perlu bersuara...walaupun suara kita ketika itu menyatakan kebenaran....berdiam adalah lebih baik....org menilai kita melalui apa yg mereka lihat...semudah itu...
bagi yang tak sanggup ambil risiko untuk beralih arah...mengapa perlukan perubahan...sedangkan yg sedia ada menjanjikan kesenangan....so teruskan...pilihan ditangan anda...jika anda sendiri memilih untuk menjalani sebuah perjalanan yg berliku...terpaksalah tempuh segala halangan....
apa yg aku mengarut malam ni...ehhehe...ni lah kesannya akibat terlalu penat...masa drive aku tengok jalan...aku teringat jalan senang..jalan susah...walaupun keletihan... tapi terselit sedikat keriangan...dapat 2 hari di sungai petani...sehari di penang cukup untuk buat aku tersenyum...sempat lagi aku masuk tengok wayang kat queensbay penang...satu perkara yg hampir 3 tahun aku tak buat ! ahahaha....
arriza : lagu aku takkan bersuara ni aku minat...layan jer lah mlm mlm ni...rindu kat mereka mereka yg lama tak bersuara dgn aku...
Monday, 9 March 2009
serabut...
dulu kalau aku serabut aku suka main piano...mmg lega rasa...tapi dari tahun lepas aku tak usik piano tu...lepas kena sambar petir..sampai sekarang aku tak hantar repair...
lately ni aku bz mengalahkan menteri...minggu sudah aku berulang alik ke singapore...sesuatu yg cukup memenatkan...dan adakalanya bila kita dah terlalu penat..otak tak mampu untuk berfikir apa yg telah berlaku...sedang berlaku dan akan berlaku....
mungkin aku perlukan satu rehat yg menenangkan...bila agaknya waktu itu ?
arriza: lagu winter sonata ni antara fevret song aku...dengarlah beribu kali pun...aku tak penah jemu....
Saturday, 28 February 2009
antara 2 darjat..
aku tertarik untuk tempek kat sini apa yg anas zubedy tulis kat paper Star smlm....aku tak tahu apa perasan org politik apabila baca apa yg ditulis...dah lah ni iklan berbayar...apa perasaan mereka agaknya...masih butakah mata....tulikan telinga agaknya...yg dorang tahu memperkayakan poket masing masing...sedikit sebanyak aku pun rasa insaf sekejap...mcm aku dah lah masuk opis ikut suka hati aku...sampai opis terus login ym lah...IG lah....TC lah...RV lah...huhuhu... sedangkan mereka mereka berkerja keras untuk sara hidup...aku keja bwh aircond...bilik selesa...sabtu ahad cuti...kena outstation claim masuk giler giler...segala macam elaun dapat...datang kerja pun parking free...pucuk pangkal mmg susah nk jumpa keja mcm aku ni kat tempat lain dah....cukup bulan gaji masuk ....sedangkan kat luar sana mcm anas ni tulis....betul buat aku terharu...mcm pagi tadi...aku tak tahu mimpi apa...aku sampai awal pukul 9..ehhehe...sampai jer aku pun menikmati panorama pagi disekeliling jalan opis aku...aku singgah beli nasi ulam...tak tahu mimpi apa...aku teringin nak makan nasi ulam...walaupun aku tak makan sayur...ehhehe...masa aku minta nasi ulam tu...pasangan suami isteri yang meniaga ni kalut mengemas...aku pun tanyalah..."awal kemas...baru pukul 9"..sebab aku tengok masih banyak lagi lauk yg tak habis...sang suami menjawab "tak boleh lama dik...laku tak laku...tepat pukul 9 kena kemas...kalau tak bandaraya angkut...kacau betul"...mendengar jawapan sedemikian...tahulah aku pun...mmg bandaraya kat area pejabat aku ni...tak pernah bagi muka untuk peniaga jalanan ni...tapi cuba tengok peniaga jalanan bangsa lain kat kawasan lain...tak der pulak nak kacau....wangsa maju contohnya....dekat stesen lrt tu...punyalah ramai bangsa nun meniaga...mengalahkan pasar malam...tak kira pagi petang siang malam...bukan setakat kaki jalan...habis tempat parking pun jadi tempat meniaga dorang...ok pulak tu...ni lah negara malaysia yang aku tumpang...panorama yang sama jugak boleh dilihat kat hadapan pejabat aku kalau bab parking tepi jalan...kalau anda pakai kancil atau proton...jangan cuba parking merata disitu...tak pasal kena angkut...kompaun paling kurang $300...tapi kalau anda pakai merc..BMW...parking lah berapa lama pun...tak der siapa berani heret kereta anda....semakin miskin org tu..semakin sengsara untuk sara hidup.... itu lah kesimpulannya...so renung renungkan lah apa yg anas zubedy tulis...
Dear Malaysian Politicians,
Please stop the power chase, call for a truce and focus on the economy.
I do not claim to speak on behalf of all Malaysians, but I have strong convictions that many share my sentiments.
Our concern today is not who rules the country or heads the state governments but the looming bad economy.
Whether Barisan Nasional or Pakatan Rakyat leads, it is meaningless if Malaysians have no job to go to, no money to pay rent and no means to put food on the table.
I am a business owner, like other business owners and managers of corporations I have a responsibility to ensure people under my care and payroll continue to have jobs and a decent income to take home. We work hard and willing to go the extra mile to make sure our nation not only survive this crisis but come out stronger and wiser. We need your help.
Let me explain. I am in the business of Training, Development and Consultancy and have 20 people in my team.
Saedah is 42. She keeps the office clean and helps organise the training rooms. She has four children and her husband is unemployed. She was first hired on a part time basis, because she is very hard working and has a great attitude, we offered her a full time job to help provide a stable income for her family. Even then, when her third child started school this year, it was a struggle for her to buy new school uniforms and other necessities. Saedah lives on a ‘kais bulan, makan bulan’ basis, so, if she is jobless, her tap runs dry.
Samsuri is 27 years old. He lives with his sister and her family in a low cost government flat in Sunway. He does our despatch, helps with various clerical works and occasionally acts as a driver. During the first week at zubedy, we learned that he not only did not have money to buy new clothes and shoes for work, he had no money for lunch. Like Saedah, if he has no job, his tap runs dry too.
Alicia in Client Servicing turns 26 this year. She lives with her dad who is 71 years old and retired. Her mom passed away when she was little. Alicia is a hard-working team member, has a gentle caring outlook and fun to be with. (We like to poke fun at her as she blushes easily). Last May her dad went through a major operation, thank God he has recovered well. Alicia needs a job, both for herself and her dad.
Sudesh, 38, is one of our facilitators. When his father passed away last year, he moved back and lives with his mother in Seremban. He shuttles between Kuala Lumpur and Seremban daily, leaving home sometimes as early as 4 in the morning and returning late at night. He is no stranger to hard work and sacrifice, he knows what he needs to do to survive and to care for his mother, but he too needs a job.
Like fellow Malaysians, every one of us in zubedy needs employment, those that live from hand to mouth like Saedah and Samsuri and others like Alicia and Sudesh with family to care for. We Malaysians need the Malaysian economy to be strong. We need you, our leaders, to work hard and to work together to make our economy viable.
So this is my plea.
Pakatan Rakyat, please stop your attempts to take over the federal government and persuade BN’s lawmakers to join you. Stop all legal proceedings, no more 916 and let go, just let go. The nation can wait till the next general elections if they want change. By doing so, Malaysians will see your party as caring, unselfish and gracious and give you their support in the next elections.
Barisan Nasional, please stop any attempts to take over PR states and win over PR’s lawmakers. You have proven your point with Perak. The nation can wait for the next general elections if they want your party. Focus all your talent, energy and hard work in steering the country out of an economic downturn. By doing so, Malaysians will see your party as caring, unselfish and smart and give you their support in the next elections.
BN and PR! Call for a truce. Get together and compromise. Someone has to give in. Or has hate consumed your heart till it blinds you? You can do it. You have enough intelligent people between you. I am sure you can find solutions. Take the nation to heart. That is why you are in politics in the first place.
Focus on the people.
Focus on the economy.
Anas Zubedy
Managing Director
Zubedy (M) Sdn Bhd
arriza : antara 2 darjat...tetap berbeza...
Dear Malaysian Politicians,
Please stop the power chase, call for a truce and focus on the economy.
I do not claim to speak on behalf of all Malaysians, but I have strong convictions that many share my sentiments.
Our concern today is not who rules the country or heads the state governments but the looming bad economy.
Whether Barisan Nasional or Pakatan Rakyat leads, it is meaningless if Malaysians have no job to go to, no money to pay rent and no means to put food on the table.
I am a business owner, like other business owners and managers of corporations I have a responsibility to ensure people under my care and payroll continue to have jobs and a decent income to take home. We work hard and willing to go the extra mile to make sure our nation not only survive this crisis but come out stronger and wiser. We need your help.
Let me explain. I am in the business of Training, Development and Consultancy and have 20 people in my team.
Saedah is 42. She keeps the office clean and helps organise the training rooms. She has four children and her husband is unemployed. She was first hired on a part time basis, because she is very hard working and has a great attitude, we offered her a full time job to help provide a stable income for her family. Even then, when her third child started school this year, it was a struggle for her to buy new school uniforms and other necessities. Saedah lives on a ‘kais bulan, makan bulan’ basis, so, if she is jobless, her tap runs dry.
Samsuri is 27 years old. He lives with his sister and her family in a low cost government flat in Sunway. He does our despatch, helps with various clerical works and occasionally acts as a driver. During the first week at zubedy, we learned that he not only did not have money to buy new clothes and shoes for work, he had no money for lunch. Like Saedah, if he has no job, his tap runs dry too.
Alicia in Client Servicing turns 26 this year. She lives with her dad who is 71 years old and retired. Her mom passed away when she was little. Alicia is a hard-working team member, has a gentle caring outlook and fun to be with. (We like to poke fun at her as she blushes easily). Last May her dad went through a major operation, thank God he has recovered well. Alicia needs a job, both for herself and her dad.
Sudesh, 38, is one of our facilitators. When his father passed away last year, he moved back and lives with his mother in Seremban. He shuttles between Kuala Lumpur and Seremban daily, leaving home sometimes as early as 4 in the morning and returning late at night. He is no stranger to hard work and sacrifice, he knows what he needs to do to survive and to care for his mother, but he too needs a job.
Like fellow Malaysians, every one of us in zubedy needs employment, those that live from hand to mouth like Saedah and Samsuri and others like Alicia and Sudesh with family to care for. We Malaysians need the Malaysian economy to be strong. We need you, our leaders, to work hard and to work together to make our economy viable.
So this is my plea.
Pakatan Rakyat, please stop your attempts to take over the federal government and persuade BN’s lawmakers to join you. Stop all legal proceedings, no more 916 and let go, just let go. The nation can wait till the next general elections if they want change. By doing so, Malaysians will see your party as caring, unselfish and gracious and give you their support in the next elections.
Barisan Nasional, please stop any attempts to take over PR states and win over PR’s lawmakers. You have proven your point with Perak. The nation can wait for the next general elections if they want your party. Focus all your talent, energy and hard work in steering the country out of an economic downturn. By doing so, Malaysians will see your party as caring, unselfish and smart and give you their support in the next elections.
BN and PR! Call for a truce. Get together and compromise. Someone has to give in. Or has hate consumed your heart till it blinds you? You can do it. You have enough intelligent people between you. I am sure you can find solutions. Take the nation to heart. That is why you are in politics in the first place.
Focus on the people.
Focus on the economy.
Anas Zubedy
Managing Director
Zubedy (M) Sdn Bhd
arriza : antara 2 darjat...tetap berbeza...
Friday, 27 February 2009
oh lelaki...
tadi dalam aku asyik membaca pelbagai kisah...tiba tiba aku terfikir...
berapa ramaikah suami orang yg macam dato k...norman hakim...rizal x-laki nora danish yg wujud di muka bumi ni...bukannya apa...bagi aku cinta dorang terlalu agung...sanggup berkorban anak bini hanya semata mata cinta....geli pulak otak aku dok taip ayat ayat cinta ni...
berapa ramai kah lelaki seperti nash...yg telah lama menduda....tiba tiba hanya kerana duit berubah segala...berapa ramai roslin hashim yg tergamak jatuhkan talak dlm masa 12 hari buat si isteri yg kononnya masih tidak berubah...
Allah jadikan perempuan dari tulang rusuk kaum lelaki yang paling atas...diciptakan berpasang pasangan....diamanahkan hendaklah menjaga kaum hawa dgn sebaik baiknya...dibimbing dan diberi nasihat....maka talak diberi pada kuasa lelaki yg mana mereka lebih mampu mengawal nafsu amarah dari kaum hawa....tetapi sekarang...dunia dah akhir zaman agaknya....semakin ramai jantan jantan bebal dimuka bumi ni...dulu kata...wanita tak leh jadi pemimpin....sebab wanita terlalu ikutkan nafsu.....sekarang dunia dibawah telunjuk lelaki...tak payah dunia lah...malaysia pun dah cukup....aku rasa dah ntah apa apa yg kaum ni buat....ketua hakim lelaki pun tak leh buat keputusan bijak sekarang ni.....
apa yang aku nampak...semakin dunia maju...semakin banyak lelaki dungu...
arriza : sorilah kaum lelaki...bukan semua....aku masih perlukah sibijak pandai mendampingi aku....but bukan jantan dungu....ehehehe
berapa ramaikah suami orang yg macam dato k...norman hakim...rizal x-laki nora danish yg wujud di muka bumi ni...bukannya apa...bagi aku cinta dorang terlalu agung...sanggup berkorban anak bini hanya semata mata cinta....geli pulak otak aku dok taip ayat ayat cinta ni...
berapa ramai kah lelaki seperti nash...yg telah lama menduda....tiba tiba hanya kerana duit berubah segala...berapa ramai roslin hashim yg tergamak jatuhkan talak dlm masa 12 hari buat si isteri yg kononnya masih tidak berubah...
Allah jadikan perempuan dari tulang rusuk kaum lelaki yang paling atas...diciptakan berpasang pasangan....diamanahkan hendaklah menjaga kaum hawa dgn sebaik baiknya...dibimbing dan diberi nasihat....maka talak diberi pada kuasa lelaki yg mana mereka lebih mampu mengawal nafsu amarah dari kaum hawa....tetapi sekarang...dunia dah akhir zaman agaknya....semakin ramai jantan jantan bebal dimuka bumi ni...dulu kata...wanita tak leh jadi pemimpin....sebab wanita terlalu ikutkan nafsu.....sekarang dunia dibawah telunjuk lelaki...tak payah dunia lah...malaysia pun dah cukup....aku rasa dah ntah apa apa yg kaum ni buat....ketua hakim lelaki pun tak leh buat keputusan bijak sekarang ni.....
apa yang aku nampak...semakin dunia maju...semakin banyak lelaki dungu...
arriza : sorilah kaum lelaki...bukan semua....aku masih perlukah sibijak pandai mendampingi aku....but bukan jantan dungu....ehehehe
Saturday, 21 February 2009
harapan...
bila kita mengharapkan sesuatu...dan kita tunggu punya tunggu...tapi masih tiada tanda apa yg kita harapkan itu dapat...ia sesuatu yg memenatkan...cukup letih menunggu...arwah ma selalu sebut...jangan mengharap...harap harap..tertiarap... bila berdepan dgn situasi begini...aku dah penat...letih....aku akan jadi bosan...bila dah bosan...aku akan ignore terus supaya aku tak mengharap lagi...
arriza : perlukah aku buat begitu....melepaskan dan terus berlalu ?
arriza : perlukah aku buat begitu....melepaskan dan terus berlalu ?
Subscribe to:
Posts (Atom)