Friday 27 February 2009

oh lelaki...

tadi dalam aku asyik membaca pelbagai kisah...tiba tiba aku terfikir...

berapa ramaikah suami orang yg macam dato k...norman hakim...rizal x-laki nora danish yg wujud di muka bumi ni...bukannya apa...bagi aku cinta dorang terlalu agung...sanggup berkorban anak bini hanya semata mata cinta....geli pulak otak aku dok taip ayat ayat cinta ni...

berapa ramai kah lelaki seperti nash...yg telah lama menduda....tiba tiba hanya kerana duit berubah segala...berapa ramai roslin hashim yg tergamak jatuhkan talak dlm masa 12 hari buat si isteri yg kononnya masih tidak berubah...

Allah jadikan perempuan dari tulang rusuk kaum lelaki yang paling atas...diciptakan berpasang pasangan....diamanahkan hendaklah menjaga kaum hawa dgn sebaik baiknya...dibimbing dan diberi nasihat....maka talak diberi pada kuasa lelaki yg mana mereka lebih mampu mengawal nafsu amarah dari kaum hawa....tetapi sekarang...dunia dah akhir zaman agaknya....semakin ramai jantan jantan bebal dimuka bumi ni...dulu kata...wanita tak leh jadi pemimpin....sebab wanita terlalu ikutkan nafsu.....sekarang dunia dibawah telunjuk lelaki...tak payah dunia lah...malaysia pun dah cukup....aku rasa dah ntah apa apa yg kaum ni buat....ketua hakim lelaki pun tak leh buat keputusan bijak sekarang ni.....

apa yang aku nampak...semakin dunia maju...semakin banyak lelaki dungu...

arriza : sorilah kaum lelaki...bukan semua....aku masih perlukah sibijak pandai mendampingi aku....but bukan jantan dungu....ehehehe

No comments: