Thursday, 29 May 2008

adilkan...

deman lagi mlm ni..lepas mandi terus bergulung dalam comforter...tido kejap..ni bangun layan tc sambil baca ig kejap..luah yg terbuku didada..then nak sambung tido balik...panas betul badan...dari semalam masa kat kuantan aku dah rasa seram sejuk..

pagi tadi..aku kecewa dengan apa yang berlaku...seribu kebaikan bisa tertutup dengan hanya satu kesilapan...tapi sifat manusia..bila kita kata penting diri..kita pulak dikatakan tak memahami...tapi seperti apa yang aku rasa..tidak adil buat aku dengan apa yang aku alami sekarang...manusia mana yang lakukan sesuatu tidak mengharapkan balasan..sedikit sebanyak ia mahukan penghargaan..bukan tak ikhlas kerana mengharapkan balasan..tetapi bagi aku mudah..give n take..tu pun susah orang nak faham..sedangkan kita simpan duit dalam bank pun kita inginkan sebuah pelaburan yang menguntungkan...adakala kita meletak harapan tu di satu stage yang tinggi..tetapi tanpa kita sedari untuk menggapai awan bukan sekadar melepaskan layang layang terbang...

lewat petang..sekali lagi aku melihat...manusia disekeliling hanya menilai melalui apa yang mereka lihat tanpa menilai melalui apa yang telah kita buat ! sekadar melihat dan memperkatakan sesuatu itu satu proses yang amat mudah..

arriza : yes..aku kecewa dengan apa yang berlaku...

erkkk...

Tak seorang pun sempurna. Mereka yang mahu belajar dari kesalahan adalah bijak. Menyedihkan melihat orang berkeras bahawa mereka benar meskipun terbukti salah..

Rasa takut bukanlah untuk dinikmati, tetapi untuk dihadapi.

Kenangan indah masa lalu hanya untuk dikenang, bukan untuk diingat-ingat..

Fikiran yang terbuka dan mulut yang tertutup merupakan suatu kombinasi kebahagiaan..

Sesuatu yang baik, belum tentu benar. Sesuatu yang benar, belum tentu baik. Sesuatu yang bagus, belum tentu berharga. Sesuatu yang berharga, belum tentu bagus.

Wednesday, 28 May 2008

maaf..ajaib..bebas..HI..

maaf..adakalanya maaf jadi terlalu murah tak der value bila ianya terlalu kerap dilafazkan..seolah tidak mendatangkan erti bagi penenerima maaf..tapi bagi pemohon..ianya mungkin bermakna walaupun terlalu kerap dan mungkin dgn erti kata lain dah jadi muka tembok..asyik minta maaf..kerana satu..tak mahu sesuatu kesilapan itu berpanjangan dan berterusan..so kemaafan diminta..walaupun kebarangkalian untuk melakukan kesalahan amat besar..

ajaib...aku sering mengharap keajaiban sering wujud dalam hidup aku..kadang otak terfikir..dapat kuasa mcm doraemon tu kan best...tapi apa yg terjadi ..keajaiban terlalu sukar untuk muncul dalam diri aku...sesuatu yg mustahil bila aku sering mengharapkan sesuatu...ntah bila keajaiban akan datang dalam diri aku..mcm sekarang..seminggu dua ni..penyakit aku datang balik..sampai satu ketika aku menggelupur tahan sakit..sebelum ni bila aku tak ambil peduli..tak sakit teruk pulak..bila aku stress...tension..terus dia menjadi...bila sakit mcm tu..mula otak aku cakap..kalau lah keajaiban tu muncul..alangkah indahnya..tak lah aku tanggung sorang...sama mcm tahun lepas..hari lahir aku...aku menantikan satu keajaiban yg akhirnya hanya khayalan jer bisa merealisasikan apa yg aku inginkan..Tuhan..berilah keajaiban itu...

bebas...jika ini jalannya...mengapa tidak..lihat saja burung...bebas kesana kemari..tapi itu burung..ini aku...

HI..nampak mudah..tapi sukar untuk melakukannya tanpa keikhlasan...diawal untuk mendapatkannya..kita tak akan segan silu untuk HI seseorang..tetapi bila tiba satu ketika..HI sudah tak bermakna...aku teringat tahun lepas masa aku attend satu meeting..sebelum tu best fren aku sms..aku bgtahu aku kena attend meeting dlm pukul 11..tiba pukul 11.30..aku dapat sms dari dia ..bunyi sms tu lebih kurang mcm ni..." sorry, i bukan nak kacau u..tapi i nk bgtahu dlm ramai ramai yg attend meeting tu u yg paling elegan.." ahahahha..gelak aku baca..so sweet...mudahkan untuk buat org tersenyum...tapi tak semua mampu melakukan...dan tak semua boleh menerimanya..walaupun best fren aku tu buat mcm mcm utk aku...aku masih susah nak berdepan dgn dia...see... :)..selalu mcm tu lah..kita tak akan dapat apa yg kita nak..but bersyukurlah dgn apa yg kita ada...naluri manusia..tak penah puas...

arriza : kadang aku kesian kat diri aku..aku selalu ketepikan diri aku demi untuk org lain...sampai satu ketika...hati telah letih....

Monday, 26 May 2008

ermmm...

ari ni masuk opis kul 11..penat berdiri hari sabtu tak habis lagi..dari pukul 3 sampai pukul 8 malam tu..tu pun nasib baik aku cabut awal..sekali tadi dapat arahan..rabu ni kena attend meeting kat kuantan..hampehhh..rabu nak kena pegi..isnin baru bagitahu..satu apa aku tak prepare lagi..apprentice pun aku tak jenguk lagu...kesian aku..bila kepala otak dah jammed macam ni..mula aku tolak semua kerja ke tepi...aku baca thread lama lama..baca apa benda yang boleh buat aku kembali senyum... :)...tiba tiba timbul aku rindu dia... :(

then aku jumpa ni...


"bersyukurlah dengan apa yg ada.... jangan comparekan dengan owg yg bernasib baik... tapi comparekan ngan owg yg tak bernasib baik.... coz ini akan lebih menyedarkan kita istilah bersyukur...... tak salah nak pasang impian utk dapatkan kehidupan yg sempurna... tapi sesuaikanlah dengan keadaan realiti dan keadaan semasa kita.... perubahan memerlukan masa dan kesabaran utk mendapatkan hasil yg sempurna... dan yg paling penting... perubahan memerlukan pengorbanan yg ikhlas......."

arriza : dia byk buat aku berubah...apa yg keluar dari mulut dia..sentiasa buat aku berfikir...kadang rasa bersyukur sangat ditakdirkan jumpa dia.....

now..sampai jer kat rumah tadi aku terus tido...ni baru bangun mandi..punyalah sejuk air..aku mandi air panas..tak sabar nak sudah...tengok muka kat cermin..mak aii..pucat ... macam mayat hidup...badan dah seram sejuk...nak deman lah jawabnya...mcm mana nak pegi kuantan kalau macam ni...member pulak dah 3 org sms tanya pasal duit TC..

Friday, 23 May 2008

jujur..

kadang dalam kita cuba mencari apa yg kita hendak sebenarnya..kita sering terlupa pada realiti kehidupan..ada masa kita cuba menafikan realiti tersebut..ada masa kita menginginkan satu keajaiban berlaku dalam diri kita..

macam tu lah jugak aku ketika ini..ada masa aku rasa aku cukup kuat untuk menempuh sesuatu..tetapi hakikatnya aku terlalu lemah untuk itu..bertindak sendirian tanpa sokongan adalah terlalu sukar sebenarnya...dan hasil yang kita dapat sudah tentu 90% mengecewakan..tetapi bila suatu ketika aku rasa aku yakin..aku mampu..dan aku bersedia..dan apa yg aku fikir ..selepas aku lulus peringkat tersebut..aku akan terus berhijrah ke satu alam yang semestinya agak asing buat aku..bukan setakat itu..hijrah dari sudut semuanya..hanya hijrah yang mampu mengubah kita untuk berubah dari apa yang sedia ada..jika sekarang kita rasa selesa dgn itu..melalui hijrah ia semestinya berubah..tidak sama dgn sekarang..lebih baik atau semakin buruk..hanya ada 2 kemungkinan untuk ini...

people never know how special someone is until they leave..but maybe sometimes its important to leave, so they are given that chance to see how special that someone really is...kan...

berjuang sendirian menempuh hidup...bunyi terlalu sukar..tetapi sebenarnya mmg kita sendirian..apa yg ada disekeliling hanya peneman... ntahlah...kadang aku terlalu bosan dgn apa yang aku lalui sekarang...kan best kalau ada someone boleh cakap..
and I'm still here..waiting here..to catch you if you fall..I don't know why I care so much when I shouldn't care at all...itu namanya keabaijan ..bila kita berada dalam situasi skrg tiba tiba seseorg dtg hulurkan tangan..



layan perasan jap..aku suka lagu radja ni..jujur..banyak lagu indon aku minat..tapi lagu radja ni antara yg aku tak jemu dengar selain dealova..lagu lagu dewa..ungu..lagu jujur ni..music arrangment dia best sangat masa part awal tu..keyboard dia..best..teringat pulak aku cikgu music kat AF yg selalu main keyboard time konsert tu..apa ntah nama dia lupa..dah lah comel amoi tu...aku dulu berangan nak jadi macam tu lah..masa dapat gred 8 kelas piona dulu ..lepas SPM aku cakap kat ma aku nak jadi komposer..nak sambung belajar dalam music..tak pasal satu family aku menjerit..adalah ala ala nyonya mansor dalam citer ibu mertuaku tu.." apa ahli music..pantang datuk nenek moyang aku ahli music..." uhuhuhuu..ma siap cakap..kalau aku ambil music dia mati nanti saperlah nak doakan kat dia..sebab lalai dgn music..kalau tak sekarang..aku rasa aku dah sama level dgn Ramli MS apa..ehehhe..masa dulu pun lepas SPM masa aku couple dgn mamat gitarist tu..sempat jugak aku buat 3 lagu dgn lirik sekali bagi kat dia..meletup pun lagu tu...kenangan tu...tahun lepas masa function kat kuantan..bos minta buat live show..cari tukang main piano tak jumpa..sempat lah aku tunjuk bakat terpendam aku..jadi bidan terjun..ok lagi..masih berbakat rupanya aku..ahahhaa

ntahlah..lepas family tak bagi aku buat music..aku pilih nak buat medic..sekali lagi ma menjerit..kata kalau aku buat medic..dah tentu aku jadi anak dara tua..sebab kawen lambat sambung belajar lama sangat..nak tak nak ikut lah aku dgn pilihan family..jadi kuli seperti apa yang ada sekarang...huhuhuhu..

pas ni nak lepak kat ***** sambil mengadap tasik melihat panorama alam...terbang duit aku smlm $245..brp mlm nak lepak ni...???? aku rasa lepas ni aku nak book tiket pegi jalan lah..lepas semuanya selesai..bulan june ni aku kena turun kuantan seminggu..mungkin lepas tu..

arriza : mengeluh lagi ??..tak..luahan jer...be strong....

Sunday, 18 May 2008

golf set baba...

hari ni dah lah bangun tido lewat..tak tahu nak buat apa..so aku pun mengemas apa yg patut...aku pun mulakan agenda dengan mengumpul barang yg tak nak guna untuk disumbat ke stor belakang...aku rasa dah lama aku tak jenguk stor belakang tu..penuh segala benda tak pakai..kadang ada jugak barang arwah ibubapa aku yg elok tak guna lagi kat stor tu..abg abg aku pun asal tak nak guna jer apa apa barang..stor tu lah mangsa dorang sumbat barang..sampai lah tadi aku pergi lah jenguk stor tu..tengok..MasyaAllah..tak boleh nak masuk..lautan barang penuh..dulu masa ada maid aku suruh maid jer yg kemas..tapi mmjg maid aku mengelat bila suruh kemas stor ni..

sekali masa aku masuk..terjumpalah golf set arwah baba..aku tarik..ada 10 batang kayu golf dalam tu..yg ni yg kat depan pintu stor..kat dlm tu mmg tak boleh nak capai dah..adalah 3 set lagi..aku tarik golf set ni..belek belek..aku mmg tak reti main golf..bagi aku org yg main golf ni org bodoh jer..duduk tengah padang hayun kayu golf pukul bola..adeeeiii..buang masa...masa baba ada penah aku cakap kat ma..apalah dapat baba bodoh ..main golf buang masa..ma nanti kata..syyyhhh tak baik cakap macam tu..ehheehe

ada sepuluh batang semua..jual dapat berapa RM agak agak yer..

tu ada tulis no..untuk apa agaknya yer..

aku belek belek kayu golf ni satu satu ..ada no 1..2..3..4..5..7..8..9..untuk apa..tak paham aku..yer lah tak retikan..dah berat nak mampus..rasa rasanya kalu aku jual besi buruk laku tak ? boleh tahan berat satu satu batang ni..

aku punyalah belek golf set arwah baba ni..satu keja tak jalan..ehehehe..belum aku belek benda lain..rasa rasanya..batang golf ni buat belasah orang pun best jugak kan...

susah kan...

terguris lagi hati ini..susah kan...seminit utk menyapa pun akan jadi terlalu mahal kalau seseorang tu terlalu berkira...memadai dgn sekadar teguran...ermmm...

be strong arriza..ko saper nak paksa-paksa org...

arriza: aku tak paksa..cukup sekadar seminit yg bermakna..susah ke..walapun dgn sekadar ucapan terima kasih..or..just direct..mlm ni bz...ni smp kuar ayat yg sound like ego dan cukup mengguriskan...

oklah..pas ni aku gi telan ubat tido..