Tuesday, 3 April 2012

biar gambar berbicara...







arriza: gambar mampu menterjemahkan apa yang berlaku...ehehhe..(mood demam)

Tuesday, 21 February 2012

kisah bajai


di suatu senja di hadapan Hotel Sentral jalan Pramuka..setelah agak lama berdiri menunggu teksi yang masih belum dapat..akhirnya aku memutuskan untuk menaiki bajai ke rumah Ibu Tri..walaupun aku sudah dipesan jangan sesekali naik bajai...tapi keadaan mendesak..aku tidak punya pilihan...ditambah supir aku waktu itu tersangkut kesesakan jalanraya di Jakarta Pusat.

tanpa melihat siapa yang membawa bajai..aku terus naik...kelihatan seorang pemuda gagah..badan bertatu..atau kata orang indon badan bercacah..telinga ditindik kiri kanan dengan paku sepanjang 6 inci.Telan airliur aku tengok...gerun pun ye.Mata..kening...bibir pun ditindik dgn jarum halus. timbul penyesalan..mengapa bajai ini yang aku naik ..tanpa melihat siapa pemandunya. Andai waktu itu aku di bawa pusing kemana hala..dirompak ke...nauhuzubillah...

supir bajai : mahu ke mana mbak ? (lembut berbahasa..walaupun kelihatan brutal giler)

aku : ke kayumanis timur ya...ikut pasar kambing.. (aku memberitahu..seperti sudah mahir jalan...walhal tengah kecut perut ketika itu..)

supir bajai : mbak tahu jalannya ya...

aku : ya...saya bagitahu jalan...nanti ikut saja ya...

dia pun ikut arahan aku...masuk kiri..masuk kanan..belok kiri..belok kanan...akhirnya...kami sesat....ahahhahaha

supir bajai : bagaimana ni mbak..kita sudah salah jalan saya pikir...

aku : sebentar ya...saya telefon kawan saya untuk tanya arah mana...

aku pun call Pak Rully ..bagitahu aku dah sesat..sekarang aku bersama supir ni di sekian-sekian...Pak Rully terkejut dengar aku naik bajai...dia kata..." waduh..sejujurnya saya sendiri tidak pernah naik bajai...mana bisa begitu..." aku pun suruh dia ngomong sama pemandu bajai ni..suruh bagitahu jalan seterusnya....

supir bajai : assalamualaikum pak...apa kabar..bagaimana ya mahu ke tempat bapak..

Pak rully pun menjawab dan menerangkan jalan sebenarnya..akhiranya tukang bajai tu jawab..."ooo..begitu...ngerti saya pak..terima kasih ya...assalamualaikum "

terkejut aku...walaupun keadaan dia bertindik dengan paku 6 inci..masih berbudi bahasa..siap bagi salam lagi...tiba-tiba aku rasa sangat selamat berada dalam bajai tersebut.

aku dibawa ke rumah Pak Rully dengan Ibu Tri setelah hampir satu jam berpusing..walhal biasanya 10 minit jer...tapi disebabkan aku terror sangat nak tunjuk pandai jalan terus sesat..ahaks.. Nasib baik mamat bajai ni tak seperti yang aku bayangkan diawal-awal. Buatnya perilaku dia sama seperti luaran dia..dah tentu aku di tarik keluar ke tengah jalan..kemudian dilanggarnya aku sampai lunyai..sebab geram punya pasal...suruh pusing kiri..masuk kanan..akhirnya sesat...ehehehe

last sekali waktu turun aku tanya berapa tambang..walaupun diawal sebelum naik telah diberitahu rp15ribu (RM5)...aku saja gatal tanya lagi..nak tengok reaksi dia..adakah sama atau dia demand lebih...sebab dah jauh pusing kan...dia jawab " 15 ribu mbak" ..aku tersenyum dengar...aku pun hulur 30 ribu...suruh ambil saja bakinya...dia ucap terima kasih berkali-kali kat aku...padahal baru RM10 je tu...kalau naik teksi kat KL..mau aku kena maki dengan pemandu dia kalau macam tu gaya...betullah mamat ni tulus orangnya...nak jer aku pesan..buang jer paku tu semua..dah tentu banyak cewek dekat...

dan buat diri aku..jangan sesekali menilai orang pada luaran...gambaran awal tidak pernah tepat...

aku cerita kisah ni kat Pak rully anak beranak...Rall siap cakap..."luar sahaja nampak ganas ya kak..tapi hati di dalam lembut gitu..masih ada budi bahasanya"

Arriza : yang berantakan itu orang lain...tapi antara kita masih ada persaudaraan...

Wednesday, 8 February 2012

2012

2011 sudah hampir sebulan berlalu...2012 menjengah...

lama sungguh aku tak update blog...bukan tidak punya cerita untuk dicoret..tetapi tidak punya masa untuk berlama-lama dihadapan laptop..

mungkin sudah tiba masanya untuk aku hentikan semua...tiada lagi blog..tiada lagi facebook...jika sebelum ini tiada lagi forum...MUNGKIN...adakah kemungkinan ini akan jadi kenyataan ?

ntahlah...

aku segan yang teramat buat seseorang..apabila disaat seseorang memerlukan aku tetapi aku tiada diwaktu itu...tidakkah itu zalim namanya ? aku punya alasan kenapa dan mengapa...kerana ini bukan sekali terjadi..tetapi sudah berulang kali..dan setiap kali perkara ini terjadi akan timbullah perbalahan dipihak aku..dia dan kamu...untuk itu aku ambil keputusan TIDAK...walaupun aku rasa teramat bersalah...tetapi aku perlu melihat banyak perkara kerana ini membabitkan kehidupan aku..masa depan aku dan segalanya...untuk itu apa lagi yang aku perlu katakan selain dari MAAF untuk seseorang kerana aku perlu pertahankan prinsip kami iaitu antara aku dan dia...

dan untuk perkara ini...aku rasa jika tiada dendam antara dia...aku bersyukur...tetapi jika ini dijadikan ukuran keikhlasan...aku pasrah...dan mungkin sampai saatnya untuk aku berhijrah jauh tanpa seperti aku nyatakan diatas...tiada facebook..tiada lagi blog...dan untuk ini..aku akan sentiasa bertanya...MENGAPA AKU ?

penat di tanah palembang masih berbaki lagi..terfikir sejenak jika aku menjadi penghuni palembang kala ini...usahakan arang batu dengan bersungguh dan menetap terus di sana..tanpa peduli untuk bekerja dan menjaga kepentingan orang lain...hasilnya sudah tentu lumayan...dan waktu itu..aku tidak perlu berfikir panjang jika sesiapa perlukan pertolongan aku... aku tidak perlu bersusah payah untuk orang lain lagi...dan akan kufikirkan..adakah berbaloi keputusan di waktu ini..di saat minda sedang penat..hati telah letih...


arriza :abaikan ayat-ayat di atas jika pening dengan bahasanya...sesungguhnya itu lah luahan aku diwaktu ini...

Thursday, 15 December 2011

fobia..makan

akhirnya aku selamat tiba di Kuala Lumpur...setelah berlama-lama di kota jakarta. Sesuatu yang aku belajar bila berada di tempat orang...jika kita tidak mampu untuk memiliki apa yang kita mahu..sekurang-kurangnya..bersyukurlah dengan apa yang kita ada. Kerana apa aku cakap macam ni ?

Sebabnya..waktu di Jakarta aku kepingin sekali nak makan nasi lemak kita..tapi yang ada disana nasi uduk...katanya nasi uduk itu nasi lemak...tapi diberi extra bihun ala ala nasi ambang pulak. Sekali telan ok lagi...tapi masuk 2..3 kali tekak tak boleh nak menerimanya. Masa ni dapat roti pun jadilah...janji tak kebulur..so bersyukurlah kan still punya makan...ehhehe

sebut bab makan...sebenarnya aku jenis orang yang terlalu cerewet pasal makan...kalau apa yang aku makan tak sedap..cukuplah sekadar satu suap...aku akan tinggalkannya...dan perkara ini memang diakui oleh siapa yang paling rapat dengan aku...termasuk lah suami aku yang selalu pening kepala kalau nak bawa aku makan...seeloknya plan awal-awal aku nak makan apa dimana...baru senang...

arwah ma paling memahami selera aku..aku jenis orang yang tak makan sayur dan bawang...(sekarang ni baru belajar makan berberapa jenis sayur...tu pun sebab nak jaga kecantikan...ehehhe)so..untuk memudahkan aku makan...arwah ma akan blendkan bawang dalam setiap masakan dia...agar aku tak susun bawang keliling pinggan bila makan..

dan sebut bab makan...aku sebenarnya fobia dengan berberapa tempat makan...antaranya...meh sini aku senaraikan...

1. nasi g**j*....amatlah femes di ipoh, perak..aku sendiri setiap kali lalu perak mestilah mencari akan nasi g**j* ini...sambalnya yang mabeles dimakan bersama nasi kandar tersebut...perghhh...tapi 5 bulan lepas...ketika enak menikmati nasi ni...baik punya suap...tiba-tiba mata aku terhala kepada mamak yang jadi tukang ceduk lauk kat depan tu...punya asyik dia menggorek telinga dengan batang mancis yang ada ditepi periuk..sampai terpejam mata...datang pengujung dia letak batang mancis tersebut kemudian ceduk nasi dan lauk...tak ada orang dia sambung aktiviti menggali semula...aku yang menyaksikan hampir mual...terus basuh tangan..bayar...dan itu lah kali terakhir aku makan nasi kandar yang cukup femes di perak...sori lah aku terpaksa blurkan nama atas faktor keselamatan..kang mamak tu saman aku juta-juta...jenuh aku nak bayar...ehehhehe...serius..tempat dah bersih...lauk dah sedap..tapi pekerja buat spoil...

2. sebuah warung mamak di jalan g*rn*y KL...ini antara kedai kegemaran arwah baba aku...dan sehingga kini masih beroperasi...lama kedai ni...dari aku kecil...antara menu sedap...rojak mamak...aku selalu makan roti banjir bersama dalca tulang dia..memang sedap...tapi kedai ni dibanned oleh aku sejak awal tahun ni...kerana bihun yang dimakan oleh cik abang aku digoreng bersama mancis dan rokok...yuckkk...sikit punya pengotor...goreng bihun sambil merokok agaknya..rokok nak campak bawah termasuk dalam bihun...lalu jadilah bihun goreng mancis bercampur rokok....huhuhu

3. nasi lemak kg baru...tak per..banyak nasi lemak area ni..tapi nasi lemak ni agak terpencil sikit...but memang sedap...aku suka dengan daun pisang dan sambal dia...tapi satu hari tu..pekerja dia yang membubuh nasi bersama lauk...biasanya kakak tokey tu sendiri yang bubuh..pekerja dia sekadar tukang angkat pinggan dan lap meja je...pekerja perempuan ni baru lepas lap meja ..tangan masih pegang kain buruk yang sememangnya buruk...waktu aku nak order dia terus sendukkan nasi ...dan aku minta lauk paru goreng...tanpa menggunakan sudu dia mengambil paru dengan menggunakan tangan yang tidak dibasuh...dah lah kuku pun hitam-hitam berdaki...terus potong stim aku nak makan...

tu belum lagi termasuk kedai yang masakan penuh ajinomoto...memang kena banned terus dengan aku...aku pengidap migrain tegar...jadi kalau masakan itu ada ajinomoto...aku muntah waktu tu jugak...

kedai amy search Restaurant Cheng Ho tu pun bakal kena banned dengan aku kalau service teruk sangat...bayangkan...untuk menikmati ketam telur masin yang menjadi fevret aku tu..aku perlu tunggu 2 jam...bukan sekali 2 aku kena tunggu macam tu..tapi setiap kali! baik orang ramai atau pun tidak...perkhidmatan di Cheng Ho sangatlah teruk...abang Amy sayang...i luv ur food..memang sedap..tapi tolonglah baiki perkhidmatan yang ada di restaurant abg amy...barulah pheeweeett....

dan setelah dok berulang alik dijakarta...aku memang puji dengan perkhimatan restaurant mahupun pekerja di sana...bayangkan kita beratur di A&W ke...lepas order dan bayar...terus pekerja dia datang tawarkan untuk bawa makanan kita.."biar saya bantu ibu" ( ibu ye..sebab akak dah tua...ahahaha)...bayangkan kalau di KL...baru je order..dah kena tegur dengan cashier dia..."kak ke tepi sikit...orang belakang nak order pulak ". Padahal belum angkat lagi order tu...



dan ini...untuk buat perut aku lapar..aku tempekkan bebek kalio..atau nama melayunya itik berlada...setiap kali pulang ke KL..aku akan beli bungkus..kalau family angkat aku datang pun...ini dulu yang akan dibawa untuk aku...sepanjang di sana..inilah satu-satunya makanan yang menjadi kegemaran aku...itik itu dibakar lembut...sambalnya pedas terbakar...ada juga pilihan lain..seperti ayam goreng..itik goreng penyet ...tapi yang aku paling suka itik bakar sambal ijo...restaurant dia...datanglah berapa ramai manusia pun...order tak sampai 5 minit dah tiba hidangan...jadi..jika anda ke Jakarta..dan anda ingin menikmati sesuatu yang berbeza...silalah ke jalan Cempaka Putih untuk berkunjung ke restaurant bebek kalio atau ke cabangnya di jalan apa yer...lupa pulak jalan tu..atas sikit dari jalan pramuka...

ok lah..dah panjang aku celoteh...patutlah Dato' Chef Wan membebel..dan aku sangat-sangat setuju dengan dia...bila dia sebut tentang mutu perkhidmatan dan kebersihan gerai-gerai di malaysia ni...aku antara orang yang tak kisah untuk bayar mahal tetapi selesa..bersih..sedap dan kita berpuas hati...kalau bayar murah...hasil kotor biarpun sedap...aku masih tak boleh terima...

Arriza: gwe kangen sama cowok gwe...baim wong...randy pangalila...aditya firmashah...kapan ketemu lagi dong...ehehe

Friday, 11 November 2011

forum dan aku...11.11.11

baru-baru ni forum IG ditutup...(ditutup...? tertutup...? kena tutup...?)

sedikit sebanyak aku rasa terkilan jugak...sebab IG satu-satunya forum yang aku berjaya untuk bertahan lama berbanding forum forum lain..

kisah aku berforum bermula pada tahun 2003..semuanya bermula apabila waktu itu aku sibuk nak mencari gambar bogel wan nur azl**...aku pun googlelah...taip " artis melayu bogel"...ahahahha...sekali keluar forum artis melayu...atau lebih dikenali sebagai "amnet"...untuk membolehkan aku melihat gambar yang dicari aku perlu daftar...aku pun registerlah dengan menggunakan nick pertama aku masa tu..."puteri-iza"...tapi masuk tak der pulak gambar bogel...yang ada thread-thread mengenai artis yang dibincang secara mendalam....ehehehe...

bermula sebagai pembaca senyap...aku berani-beranikan diri menyampuk...tapi tak lama selepas itu...forum amnet ni kena tsunami...kemudian aku daftar lagi...tahun 2004...tapi masa ni forummer dah mula berpuak-puak...puak A hentam puak B...kemudian terjadi pergaduhan antara puak-puak terlibat...dengan aku-aku sekali kena banned...ahahaha...

aku daftar lagi guna nick baru...masa ni aku tak terlibat untuk join sebarang perjumpaan...aku layan bosan dengan berforum...disebabkan faktor itu...aku teruk kena kutuk...kononnya aku ni lelaki yang menyamar perempuan....lantak lah apa orang nak kata...tapi aku ingat aku penah jumpa sorang forumer lelaki yang menggunakan nick "harimaumerah aka cikapot"...abg rimau ni pun dah ke mana menghilang...aku lost contact dengan dia...tapi dari amnet lah aku kenal forumer yang kekal bertahan sehingga kini di FB dan IG seperti ezylin...sweetbee...zarul...amoi...toksira..

disebabkan bosan dgn panorama forumer di amnet...aku diajak join forum onenet...orang yang ajak aku masuk onenet ni forumer "akumelayu". Di onenet aku kenal beberapa nama yang kekal sehingga kini seperti Topi aka Hasan Kadri...lagi siapa erkkk...lupa pulak makcik...

kemudian aku berhijrah lagi ke beberapa forum seperti mindsay ...cool...mesra...gamesyok...cari...pun tak lama...kerana faktor bosan...

tapi selepas beberapa ketika aku menyepi...aku teringat akan forum IG...aku pernah register pada 2005 tapi tak aktif....sekadar pembaca senyap...aku pun mengaktifkan diri di IG kembali waktu itu....sekitar 2007 adalah zaman paling best berforum bagi aku di IG...bayangkan kami boleh berjaga sampai ke pagi..melayan radio...melayan game online bersama-sama...dan di Ig lah aku beranikan diri untuk berjumpa..bergath...seterusnya sehingga kini ikatan persahabatan dan kekeluargaan yang terdapat di IG berkekalan...

aku percaya niat yang jujur...ikhlas sentiasa berpanjangan...walaupun jauh...walaupun ada yang dah kembali kepadaNYA...tapi ingatan sesama kita sentiasa kuat...ikatan ini ada ketika panas...ada ketika dingin...tapi percayalah...ia sentiasa berpanjangan...walaupun ada yang menghilang...ada yang menyepi...tapi aku percaya...ada yang jauh tapi dekat...ada yang dekat tapi jauh...(apa aku mula merepek ni...ehehhe)

dan kini...IG mungkin telah berkubur...tapi kalian ada cara bagaimana untuk mencari sesama sendiri...(adeeiii...menjiwang lah pulak...)

so kesimpulannya...aku dah tidak berminat berforum lagi...cukuplah setakat ini...dan aku tak mungkin kembali berforum di mana mana forum lagi...buat mereka-mereka...anda tahu bagaimana hendak mencari saya...cewah...ehhehe...lagi pun faktor masa tidak mengizinkan segalanya....cukuplah...sudah lah sudah....

sekian terima kasih...kalian tetap di hati...

arriza : Puteri Bongsu..kumac...zarul..sonic..kepalaletrik..olama saden...cad...kak med..kak marla...amoi...NCJ..CJ...Misz E...laydkronik..alien... juanito...ezylin...toksira...succ...angah...jiejah...jliter...ayell..nur..pocoyo..
sweetbie...pia...(sori nama nama yang tak sempat nak sebut...)

Friday, 28 October 2011

Jakarta...

hampir seminggu aku meninggalkan kota Jakarta. Mulanya aku bercadang nak pindah dan menetap terus di Jakarta. Tetapi pemergian kali ini agak lama...jadi aku dapat menghayati suasana kota Jakarta untuk tempoh itu. Keputusannya...otak aku akan serabut selama aku duduk disana nanti...ehehehe...keadaan bandar yang memanjang jammed...sesak dengan kenderaan yang tidak mengira masa...

tetapi aku sangat respek dengan sifat gigih rakyat indonesia...apabila petang kita dapat melihat deretan warung dan kereta tolak penjaja disepanjang jalan...anda tidak perlu hairan ya...di indonesia untuk menjaja tidak diperlukan lesen...jadi anda bebas meniaga di mana-mana kaki jalan tanpa sebarang masalah..bagus kan ?

aku di sana atas urusan kerja dan bisnis kecil-kecilan...sepanjang tempoh itu keluarga angkat aku Ibu Tri dan Pak Rully bersama anak dia Rall dan Rillian yang sibuk melayan aku...ke mana mana aku dibawa oleh mereka...Layanan istimewa dari dorang memang buat aku naik segan...

Sempat jugak aku dibawa ke Bandung dan bermalam di villa mereka di puncak...Sejuk sungguh...singgah di Gunung Tangkuban Perahu melihat para peniaga menjaja di situ timbul rasa insaf...'belilah ibu...hari ini belum dikurniakan rezeki"...itu antara ayat yang keluar dari mulut mereka...Sepanjang ke Bandung yang mengambil masa hampir 2 jam perjalanan dari Jakarta aku diceritakan oleh Ibu Tri bagaimana kisah Gunung Tangkuban Perahu itu terjadi..tidak pasti sama ada ia kisah dongeng...lagenda...mitos atau hikayat...ehehehe

kawah berapi yang terdapat di Puncak Gunung Tangkuban Perahu

pemandangan kota Jakarta timur dari kamar Hotel Sentral

menara monas diwaktu malam...tugu atas tu dibina dari emas...

pergi mana-mana negara..aku mesti masuk pasar kan...ehehehe...tapi ni sebenarnya restaurant seafood yang terletak di Anchol...Semua ikan dan mekanan laut di sini hidup-hidup...kita pilih kemudian bagitahu nak masak apa...di sini Rall belanja aku makan ikan Jerung bakar berlada...perghhh memang sedap...pengalaman pertama aku makan jerung...tak sempat nak snap pic ikan jerung tu...dah habis makan baru teringat nak ambil gambar....ehehehe

Sememangnya di sana aku memang dijamu makanan yang tak pernah aku jumpa...seperti ikan jerung bakar...ikan emas ala-ala pais tu...satay kelinci ( satay arnab..) dan yang menjadi kegemaran aku bebek kalio ( itik berlado)...sampaikan aku dah balik KL pun..ibu Tri dan Pak Rully kirimkan bebek kalio untuk aku melalui kawan mereka yang turun KL....sebab dorang tahu aku tersangatlah suka bebek kalio ni masa mula-mula menjamahnya...(tengok...orang baik..pegi mana-mana semua orang sayang....ehehehe)

masa nak meninggalkan kota Jakarta ni...memang aku sedih sangat berpisah dengan keluarga ni...sebab dorang terlalu baik..Ibu Tri sampai menangis waktu hantar aku kat airport...aku pun sayu...Tak per...pasni kita jumpa lagi...bukan jauh pun...cuma keadaan mancit yang buat aku cancel untuk pindah sana...ehehehe...mula dah berangan nak jadi warga jakarta...boleh lepak Plaza Senayan dating dengan Baim Wong or Randy Pangalila....

arriza : nak jumpa Randy Pangalila je belum kesampaian lagi...

Monday, 3 October 2011

siaran tertunda...

ahaks...lama aku tak mengarang sesuatu....punya banyak idea untuk bercerita...pelbagai cerita ada....cuma masa tidak mengizinkan...kalau free pun aku habiskan dengan tidur yang berkualiti...ehehhe

1. pertama...aku nak luahkan sesuatu buat KAK HALLE..Kak Halle...kalau akak baca ni...tolongalah email riza di arizona_8805@yahoo.co.uk . untuk pengetahuan kak halle...dah 2 kali raya riza terima mssg dari sis...tapi setiap kali nak contact balik..no yang anda dial tidak dapat dihubungi...kalau tak pun..no yang anda dail tiada dlm perkhidmatan...kadang masuk fax mesin...rindu tak sembang panjang dgn akak...nombor phone yg akak bagi dulu semuanya dalam hp lama yg habis hilang...alamat akak pun tak sempat nak selamatkan dalam IG lama yg dah padam...apa khabar adik-adik saya yg 2 org tu skrg...terbayang-bayang wajah comel dorang kak...memang rindu nak sembang dgn akak...kalau boleh nak terbang ke australia cari akak...tapi semua mengenai akak saya hilang...

2.ada satu peristiwa sebelum raya...(ahaks...baru hari ni nak citer)...kisah ini berlaku di sebuah pusat membeli belah...masa tu aku sedang belek baju untuk abang macho...sedang leka menelek baju di bahagian lelaki...datang seorang ibu tua bersama anak perempuannya...si ibu membelek tshirt berkolar jenama snail..sedang si ibu memilih-milih...anak perempuan tu menjerit dgn suara yang lantang sampai aku disebelah pun terkejut...diolag mereka seperti berikut :

anak : yang mak sibuk pegang baju kat sini apsal ?

ibu : mak nak tengok baju kat abah..

anak : mak tahu tak...ni jenama snail..snail ni untuk orang muda...bukan untuk orang tua macam abah tu !

ibu : tak apa lah..boleh je abah pakai kalau macam ni...(sambil pegang sehelai tshirt)

anak : mak tengok sikit harga tu...80 ringgit tahu tak...

ibu : apa salahnya beli kat abah sehelai 80 ringgit...buat pakai raya...

anak : sudah...sudah...dengan abah tu beli baju 20 ringgit je..apa nk beli baju macam ni...snail pulak tu...tak sesuai ( sambil tarik tangan si ibu pergi )

aku dengar sakit hati je...setakat jenama siput pun ko nak heran...apa punya anak ntah...aku nk je sound...tapi tak mo lah campur urusan keluarga orang lain ni... tapi serius..sedih tengok panorama macam tu...baju nak beli kat bapa RM80 pun berkira...bapa sanggup korban apa je untuk anak...


3. mood sekarang pun rasa macam-macam...yerlah lately ni dapat jumpa IGians..kak marla cayunk...adik-adikku...CJ...dila...yan...tiba-tiba kak marla esok nak balik miri dah...sayunya rasa...lambat lagi nak jumpa gelak-gelak like before...rindu sambal udang akak...rindu karipap akak...rindu kek akak...ni satu-satunya kakak yang aku tak ada segan silu nak manja-manja...ahaks...walaupun kenal kat cyber...tapi harap-harap hubungan ni berkekalan...kak marla sanggup melayan karenah aku yang demand macam-macam bila jumpa...(kalau orang lain kirim salam lah kan...banyak ko punya songeh)...tapi ikhlas...aku dah jumpa ramai manusia di cyber ni...sampai aku dituduh katak bawah tempurunglah...berlagaklah...mcm mcm gelaran aku dapat bermula dari amnet...onenet...cool...mindsay...cari..dan IG...tapi IG forum terbaik buat aku bersama forummernya....

kak...dan adik-adik sekalian...keep in touch ok...sayang uols...muahhhh

3 dulu...esok sambung lagi...ada mcm-mcm nak tulis ni....


arriza : sibuk mengatasi segala...