Tuesday, 27 November 2007

LOL !

Semalam aku masuk Gamesyok…tengok admin buat perubahan kat mbattle dia..aku orang pertama yg guna barang barang baru dalam tu..sedikit lalok..sebab byk sangat morphines yg digunakan..ahhahaha..aku attack rizal..dah lama aku tak sembang dengan rizal..aku tahu dia sedikit terkilan dengan aku..sebab dia pm aku hari ahad ari tu..dia cakap takkan nak say hi pun susah…ermmm…aku punya alasan untuk itu..tapi baik aku ambil sikap untuk mendiamkan diri..

Pagi ni..aku baca kat thread mbattle.. sonic komplen..kenapa admin tak sound awal awal nak buat perubahan…aku ketawa..nak jer aku reply kat situ..tapi kang angin pulak mamat ni…biar aku tulis kat sini..aku rasa soalan sonic tu..sama jer macam soalan GNR kat neotech pasal jail kat forum bangang tu…ahahahha..jawapan dia untuk aku yg dijawab oleh sonic “ forum tu dia punya..dia admin..so dia ada power..dia punya pasal dia nak buat apa..” dan tadi nak jer aku tulis balik mcm ni kat thread yg sonic tanya tu…tapi itu hanya mengeruhkan keadaan..

walaupun semalam ada org cakap kat aku..orang bijak dia akan merendah diri…dan bezakan orang yang bodoh sombong...bagi aku..aku bukan bodoh sombong dan aku bukan hendak meninggi diri…tapi aku hanya hendak menjadi peguambela buat diri aku sendiri atas perkara yg terang nyata bukan salah aku..

perkara yang paling aku benci dalam hidup…aku dihukum atas kesalahan orang lain..aku cukup sensitive tentang ni..aku bukan seorang pemaaf yang baik..dan aku seorang pendendam..kepala batu pun yer…itu aku akui..sekali aku kecewa dgn seseorg..sampai bila bila aku akan berdendam…untuk memaafkan seseorang itu bukan aku..inilah perangai buruk aku…aku teringat arwah mum selalu cakap .. “ dalam 3 orang anak ma..yg perempuan sorang ni paling keras kepala “…arwah dad pun selalu sebut “ kalau dah stubborn tu tak boleh buat apa “…

ntahlah…setiap orang ada kelebihan dan keburukan dia..dimata orang..mereka menilai apa yg mereka lihat..tetapi sebenarnya…hanya kita yang berhak menilai siapa kita sebenarnya…

Monday, 19 November 2007

something stupid..

hari sabtu hari tu aku kena jail kat satu forum tu..biarlah aku namakan forum ni forum baghal..kesalahan yg aku lakukan..kononnya aku buat posting sampah bersama cadbury dan nikju.dgn kata lain spamming..aku kat situ terlalu baru..posting baru 141..dan disitu ada mbattle..untuk membeli bekalan disitu..forumer kena ada duit berupa GC..dan untuk mendapatkan GC kita hendaklah rajin berposting atau main kasino..dan aku pun cuba merajinkan diri utk join mbattle ni..walaupun aku tak der byk duit tapi cad rajin send item kat aku..dia yg rajin merapu untuk dpt GC..aku reply apa yg patut.penah gak aku tulis kat thread..silap haribulan kena ..mmg tak silap..tak sampai seminggu dengan aku aku sekali kena..

tapi yg aku tak puas hati...aku kena jail seminggu sebab buat posting sampah..padahal aku rasa..selama 6 tahun aku berforum..aku tak penah lah merapu seperti yang mangkuk ni sebut..aku suruh dia check balik semua posting aku..aku pm kat dia elok elok..dia buka thread letak pm aku kat situ..aku geram..aku masuk guna id lain..aku reply apa yg patut..webmaster dlm forum ni kawan baik aku..kat luar bukan main dia cakap ..ni lah..tu lah..tengoklah..tapi kat dalam tu..dgn dia macam lembu kena cucuk hidung..mengikut jer benda yang terang nyata tak betul..aku persoalkan bagaimana dengan user lain yg sembang kosong dan lari topik..ada jugak mod yg buat posting sampah tapi tak diambil tindakan..pasal apa..sebab dia mod..

tak sampai 5 minit aku buat post jawab kat thraed tu...terus mangkuk hayun ni delete posting aku dgn id aku dan segala yang berkaitan dengan aku...dengan kata lain aku kena banned terus dari forum cilambai ni..memang dasar pengecut betul admin dia ni..kalau berani biarlah semua org baca apa yg aku tulis...ni jenis jantan tak der telur kut..ego tak bertempat..sebelum org nampak apa aku tulis..cepat cepat dia delete...kena dgn kawan yg konon baik dgn aku ni pun..mcm lembu kena tarik hidung..aku pun tak tahu boleh pakai ke tak cakap dia selama kejadian ni terjadi kat aku...dia nak tolonglah..posting aku dia dah check..memang ok jer..sudahlah..cakap tak serupa bikin...dengan u sekali tak boleh pakai...talam dua muka..cakap jerlah nak cepat naik level..gila kuasa kat dlm tu..sebab tu sanggup jadi lembu kena cucuk hidung..KAN ?????

aku rasa..ni lah first time aku kena paling teruk dalam dunia forum..kat a**** dulu pun kena banned tapi tak leh seteruk ni..tu pun banned beramai ramai..rasa meriah gitu...ahahaha..sekali kena 15 org..tahun 2004..lepas tu yg forumer bergaduh dgn geng futsal..aku sound admin...masa tu aku moderator kat situ..aku siap sebut..kalau jadi apa apa..aku tak teragak-agak nak ambil tindakan dari segi undang undang..terus tsunami..sampai sekarang asyik kuar masuk khemah pelarian...aku tak nak lah buat kotor..nak minta member jahanamkan forum yg sebelum ni dah kiamat..tapi bila admin cilambai ni buat mcm ni..aku rasa tak sabar jer nak tengok kejatuhan forum ni..

tak per..dia buat naya kat anak yatim piatu yg sebatang kara ni..hari ni hari dia..esok lusa hari aku...(ayat org kecewa...ahhahahhaha)..memang aku kecewa.. kepala otak aku mcm mcm aku fikir nak support forum ni..aku ajak 2..3 org join situ..last aku kena tendang macam tu jer..aku rasa tak patut..

tak per lah arriza..kan byk forum lain ada..yg ko sibuk tu naper ?
bukan aku sibuk..aku kecewa...uhuhuhu
ala setakat kecewa..apa sangat..gi layan syokgame tu..***** layan ko mcm permaisuri kat situ..ko bo layan..
***** tu baik sangat..aku takutttttttt...

dah..aku nak pujuk hati yg lara...kuang kuang kuang

Thursday, 15 November 2007

YO............

lamanya aku tak jenguk sini..

sekarang jadual aku padat..dgn aktiviti attack mengattack dan segalanya..

Alhamdulillah..charity function untuk anak yatim IG dah berlalu dgn selamatnya..walaupun ada kekurangan dan biasalah..rumah dah siap pahat masih berbunyi..aku anggap ..oklah sebagai berjaya..sebab ni first time..tapi sedikit sebanyak..aku sedih..timbul sedikit kekecewaan..bila ada pihak yg tak puas hati..walaupun perkara tersebut bagi aku tidak mendatangkan kudis..kerana segalanya telah berjalan lancar...tapi masih ada ungkit mengungkit..hingga ada yg lari dan buka tempat baru hanya disebabkan perkara yg kecil ni..apa apa aku simpati pada K****...dia pun tak minta benda ni terjadi pada dia disaat saat macam ni..tipu kalau aku kata aku setuju dgn mereka yg berhijrah tu..adatlah..tapi bagi aku..benda ni tak sepatutnya terjadi di saat mcm ni..tujuan kita nak buat sesuatu yg bermakna..dan sekarang aku dapat rasakan kesuraman IG..aku pun jarang jengah..bukan sebab aku berhijrah macam dorang..tapi aku sibuk layan matsalleh kat torncity tu...ahahaha..syok tu..enjoyed..walaupun jauh..lagi best layan dorang dari layan mereka mereka yg ntah apa apa..ahahha...

kat torn city ni ..aku rapat dgn 3 org matsalleh..tapi yg paling baik dgn aku..whitehart..dia selalu selamatkan aku dari jail...tiap tiap hari ada jer tips dari dia..smlm dia tolong aku selesaikan mission level 10..dapat aku 700 ribu.. ehehhe..aku belanja dia aiskrim..siap hantar sedozen roses tu...aku cakap kalau dia kat malaysia aku dah ajak dia mkan malam sekali..ehhehehe

nanti akau nak tempek gambar handsome dia kat sini..sib baik now torncity down..kalau tak..ehhehee

Wednesday, 10 October 2007

@#$%^&*



semalam aku join satu lagi forum berteraskan game seperti GS..tapi kali ni..bertaraf antarabangsa..ni semua sonic lah punya kerja...eheheee..habis aku..layd..grey join..hari ni kami tak buat apa..sibuk melayan game tu..syok jugak..sehingga saat ni aku tengah menggila cari duit..join casino..sekali lagi koleksi kawan kawan aku bertambah...baru join..aku dah jumpa slayer..dan 3 org lagi mamat omputeh..syok bersembang dgn dorang...baru sekali sembang ada yg dah called aku tadi...aku rasa sekarang waktu terluang aku betul betul terisi..melayan GS kadang sampai pukul 4 pagi..leka mengattack org..ehehehehe

sekarang dah pukul 12.15 pagi..lagi 2 hari nak raya..esok baru aku bercadang nak shopping apa yg patut..raya ketiga aku akan bercuti jalan jalan makan angin 3 hari..
sepanjang ramadhan ni aku memang tido lewat..sambil attack sambil layan radio IG...lukisan skecth atas ni ariez lukis..dari tepi aku..tgh tu dia..kiri sonic..ehehehe..apa taknya..memanjang sonic bertugas jadi dj kami berdua yg asyik request lagu...ehhehe..gambar aku tu dia ikut pic dalam avatar aku...thx ariez...

pagi tadi..
sedang aku bergumbira menggattack org..aku dikejutkkan dgn email gambar arwah adik nurin...lembik lutut aku..tangan aku kaku...tak bermaya nak pegang apa.. betapa sadisnya manusia yg sememangnya tak layak dipanggil manusia yg buat kerja ni...ngeri aku melihat keadaan mayat arwah..binatang pun tidak berkelakuan sedemikian..walaupun kejadian ni dah berlalu..tetapi selagi pembunuh arwah tidak dapat ditangkap..selagi tu perasaan marah aku meluap luap..aku tak tahu dah berapa byk aku maki org yg buat kerja ni..buat adik nurin...syurga dah tentu tempatmu...

aku dah habis idea nak tulis apa ni..sebenarnya byk..tapi aku sibuk nak mengattack org...esok aku catat lagi yer mon amour...je taime plus !

Friday, 5 October 2007

ramadhan datang dan pergi..

http://img489.imageshack.us/img489/2003/signatureopenhousesg4.gif

dah lama aku tak catatkan sesuatu kat sini..sejak kebelakangan ni..aku mempunyai satu aktiviti baru..mengattack org..leka aku dibuatnya dgn permainan ni..mujurlah aku kembali ke IG setelah bosan dgn beberapa forum yg lain..amnet memanjang tsunami..ditambah lagi dgn karenah forumer yg silih berganti..yg asal ramai dah berhijrah...sama situasi dgn kool..onenet dan mindsay...semuanya sunyi sepi..tergerak untuk aktif di IG..rupanya ada hikmah atas apa yg berlaku..Alhamdulillah..kat sini aku lebih mengenali kawan..sahabat..teman..ramai kawan kawan dari tahun 2003 lepak di sini rupanya..dan kat sini jugak aku diperkenalkan dgn forum GS..ehehehe...aku enjoyed dgn keadaan skrg..aku tak perlu sesiapa utk ber ym bila bosan..aku tak perlu jadi penunggu setia di forum seperti dahulu..dan koleksi kawan kawan aku semakin bertambah..

sehingga kelmarin aku selalu appears online untuk org tertentu jer..tapi kenapa aku tergerak untuk appears online dgn semua..bertubi tubi mssg masuk..semuanya rakan rakan forum di 2...3 rumah tu...dan bermacam macam cerita aku dengar sepanjang peninggalan ku..apa apa pun aku mungkin pendengar yang baik..tapi aku bukan penasihat yg baik..ada yg kecewa..ada yg gembira ..ada yg ajak buka puasa sama..ehehehe..seperti biasa aku tidak akan join kalau ramai..dan jawapan yg aku terima..girl n roses sombong..wiwiet berlagak..wiet pilih bulu..mcm mcm..

tidak pernah terfikir dorang..mengapa aku buat macam tu..mesti ada sebab kan.. dari dulu aku dah cakap..aku tak akan join dorang lepak ramai ramai mcm tu.. tapi bila IG nak anjurkan charity funchion untuk anak yatim..aku rasa terpanggil untuk membantu apa yg patut..sebab aku tahu nasib mereka macam mana...kecil kecil dah tak ada siapa..bersendirian mengharungi hidup..baru ni aku dapat singgah 2 rumah anak yatim..satu di kundang..satu di setapak..bertapa tersentuhnya aku..menyesal pulak aku..rumah anak yatim di setapak tu antara rumah yg dicadangkan ku mac mulanya..tapi IG pilih rumah anak yatim baitulamal rawang sebab budak dia tak ramai..tapi rumah anak yatim di setapak..seramai 70 org terlalu daif dimata aku...nanti aku akan buat cerita detail pasal rumah anak yatim ni..aku harap tahun depan rumah ni akan jadi pilihan pulak..selalu aku buat kerja mcm ni di pahang jer...kali ni aku support IG dari segi apa yg mampu..Alhamdulillah..usaha murni IG dapat sambutan..InsyaAllah semoga semuanya berjalan lancar..

dan aku tak tahu setiap kali ramadhan menjelma..aku akan jadi manusia yg paling sayu .. tahun ni merupakan tahun kelima aku sambut ramadhan tanpa anggota keluarga yg lain..semoga roh kedua ibubapaku ditempatkan dikalangan orang yg beriman..AMIN..

untuk tahun ini..seperti biasa..raya tidak mendatang erti apa apa buat aku..

Wednesday, 12 September 2007

nasib badan..

semalam aku sepatutnya m.c..tapi last minute bos called suruh turun mandarin oriental..terpaksa join sebab melibatkan keja aku..bertenggek aku kat lai po heen restaurant tu dari pukul 12 smp pukul 5...balik rumah..aku dah rasa ada yg tak kena dgn aku..masuk bilik air..aku melolong..meraung semua cukup..tak tahan tanggung sakit..sebelum ni aku dah cakap kat hubby pasal bab ni..tapi smlm bila aku cakap dia buat acuh tak acuh..aku dah rasa semacam...aku dapat rasakan sakit aku ni dah macam nak melarat..

pagi tadi..sekali lagi aku sebut..baru hubby buka mulut..aku jugak yg kena marah..degil bagai..masa breakfast sama sama tadi..aku sebut pasal bunga..aku suka org hantar bunga kat aku..mcm kwn dia selalu buat kat wife dorang..hubby aku cakap..nak buat mcm mana aku dapat suami tak romantik...ermmmm

esok puasa..tiba tiba aku rasa sayu..aku teringat kat arwah ma..masa zaman study dulu..sehari sebelum puasa ma akan pos serunding..acar daging..sambal tumis ikan bilis..aku akan makan buka puasa dgn roti..teringat puasa sorang sorang kat rantauan..sedih jer bila time berbuka..kadang tu aku buka puasa meleleh airmata..aku teringat family kat KL time tu..

raya pulak..aku teringat aku merajuk dgn ma..aku tak balik raya..sehari ma called suruh balik pulang raya dgn dia..tapi aku ikut kepala angin aku..sampai ma cakap " baliklah..ma masak macam macam ni "..akhirnya aku balik petang raya tu..aku tengok penuh lauk kegemaran aku yg tak terusik..abg abg aku semua tak balik..ya Allah rasa berdosanya aku time tu..6 bulan selepas tu ma pergi menyahut panggilan Ilahi..dan itulah raya terakhir aku dgn ma..

dan perasaan sayu..sedih ini aku akan rasa berterusan sehingga raya..waktu ni..aku akan cemburu kan rakan rakan yg punya kampung..adik beradik yg ramai..punya org tua untuk sama sama beraya..sedngkan aku..sendiran sepi tanpa itu semua..

baru kejap ni syd called aku..sembang dgn dia..mula pasal jamuan raya..lepas tu sebut bab puasa..aku cakap teringat 2 tahun lepas kita puasa kat forum onenet..meriah..riuh rendah..syd nanti tempek mcm mcm pasal juadah semua..topi dgn novel dia..aku dgn amoi dara rebutan kat novel tu..kumel..mamat handsome ni tukang meriahkan suasana disamping arwah damit..zarul..deff..aku cakap kat syd..rindy that time..tu syd pun sebut..masa tu terasa mcm sebuah keluarga..datang masuk forum sembang sampai ke patang..tup tup nak raya..tapi tu lah semua dah tinggal kenangan..damit pun dah arwah..topi ..kumel pun dah kemana menghilang..tokey forum tu pun dah lari pindah negeri..ahahha


now.. sendiri berbicara pada diri..sendiri layan perasaan...sukarnya untuk memahami sekeliling..walaupun adakalanya ia taklah rumit..dan aku cuba untuk jadi yg terbaik walaupun hakikatnya tiada yg semourna....tetapi tu lah..kalau kita tak boleh hendak membahgiakan orang..janganlah kita tambahkan lagi penderitaannya...

arriza..belajar memahami...

Sunday, 2 September 2007

tu lah aku...

semalam aku ke PD..aktiviti mingguan semenjak dua menjak ni..petang hubby ajak ke alor gajah makan cucur udang alor gajah..n then dah alang alang kami terus ke jusco melaka..punyalah jauh jalan..saja nak alih angin konon..sampai kat jusco..aku gatal nak beli make-up..padahal skin care aku punyalah berlambak cuma aku malas nak guna..tapi semalam sampai kat kaunter lancome..aku suruh amoi tu make over muka aku..kalau cun ok aku beli..beriya amoi tu make over..n then hubby pun kata cun..ahahaha..ok lah melayang duit aku beli teint idole ultra dia dgn mat finish..compact powder..konon nak bagi muka putih..kalau dah gelap tu gelap jer lah..buat mcm mana pun hitam gak arriza..ehehhe..sebelum ni aku pakai B*L..mmg cerah kulit..tapi tak tahan maintainence tinggi tu..sebulan campur peeling semua dekat 800..aku stop..sebab tak pakai muka naik jeragat lah..facial nak seminggu sekali..tak larat aku....

balik dari melaka..aku cabut tudung..panas..ehhehe..sekali dlm kereta aku tanya hubby aku nak potong rambut..dah dekat dua tahun aku tak potong rambut..cuma trim sikit sikit jer..hubby kata oklah..last 2 bulan lepas aku warnakan merah..tapi tahan sebulan jer ...tahun lepas aku luruskan ..pun tahan sekejap jer..so balik terus pergi melawati..dah nak dekat pukul 8..masuk jer aku cakap nak potong sikit jer..amoi tu cakap..2 inci lah..aku pun oklah..aku tanya kalau aku nak luruskan mlm ni barapa lama siap..dia cakap 4..5 jam..waduh..terbantut hajat aku..aku kata tak perlah minggu depan..amoi tu minta 300..utk tahan lama..sbb aku komplen tahun lepas aku buat tahan kejap jer..padahal aku ambil yg pakej murah punya..ehehehe..sekali dia punya kusyuk potong rambut aku..aku tengok rambut aku dah pendek..sayu pulak rasa..yg pasti muka aku bertambah bulat..uwaaaaaaaaaaaaaa..hubby kata ok..kemas tak serabut mcm sebelum ni..selamber jer mamat ni kutuk aku..sampai skrg aku dok ulang alik depan cermin tengok rambut baru aku..lepas bahu jer..tak panjang mengurai dah.. mcm menyesal jer...dan yg pasti minggu depan aku mesti luruskan..kalau tak muka aku tangkap syahdu nengok..huhuhuhu

minggu ni..aku akan ke kuantan lagi..Alhamdulillah..projek kat kuantan setakat ni berjalan lancar..harap 9 september ni ok..semuanya berjalan lancar..InsyaAllah.. minggu lepas masa kat kuantan..aku rasa bersalah pulak dengan seseorang..tapi nak buat macam mana..aku perlu menjaga hati aku sendiri sebelum aku menjaga hati org..jika dulu yer..mungkin aku sanggup berkorban untuk org..tapi sekarang aku belajar unntuk cuba pentingkan diri sedikit..tak banyak pun..ada ketika untuk mencari bahagia..kegembiraan..kita perlu berkorban..walaupun ada hati yg terluka..tapi bahgia kah kita dgn cara begitu ? entahlah...

arriza..be strong..be happy..belong